05-07-2008, 23:37
|
|
|
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
|
|
אני לא הייתי נחרץ כל כך בנוגע לטען.
מנסיוני ביטול פתח הטען או לחילופין לחימה במדף טען סגור עדיפה במקרים רבים.
אומנם בשלב התנועה למגע אנחנו מפסידים זוג עיניים. אבל בשלב הלחימה לטען אין מה לחפש בחוץ.
הטיעונים לגבי הטען היורה במאג שלו לגזרתו מהתותח ושמאלה, מזכירים לי כמה אשכולות אחרים בפורום על הטנק כספינת תותחים.
ראשית, הטנק לא נלחם לבד. שנית, גם שהטנק נתקל משמאל והוא לבד התגובה הנכונה אינה מאג טען! למעשה, הדבר האחרון בעולם שהייתי רוצה להמתין שיוריד ארפיג'יסט משמאלי הוא מאג טען. התגובה ההגיונית תהיה צידוד שמאלה, שחרור פגז, מקביל ומאג מפקד. במצב כזה על הטען לצלול פנימה לתפעל את המקביל ולטעון את התותח.
המצב בו הטנק מעסיק שלוש גזרות שונות במקביל (ספינת התותחים) מתאים למסלולי צוות ולאימון בלבד. הייתי מחליף את המאג טען בפגז נוסף כמעט בכל מצב בעולם.
מדוע בכל זאת פתח טען ומאג טען? מאג טען הוא מאג חלופי וחשוב שיהיה כזה (מצידי שידחפו אותו בסל צריח). בנסיעה למגע אשמח לזוג עיניים נוסף, בתצפית לקרוב, בכוון הנהג, במארב ארטישוק. כאשר בכל זאת הגענו למלחמת יום הדין, וטנק בודד דורס בזחליו קומנדו סורי אחרי שאזלו הפגזים, אז אשמח לטען יורה וזורק רימונים.
החסרון העיקרי הוא פתח נוסף בצריח כאשר יותר ויותר איומים על הטנק באים מלמעלה. אם הויתור על הפתח אכן מאפשר למגן כנגד לפחות חלק מאותם (ואני לא בטוח בכך) איומים אזי זאת חלופה הגיונית.
בכל מקרה, הטענים של המטקים והמ"מים שלי מדפיהם תמיד סגורים. למ"פ ומעלה אני נותןן את האופציה לזוג עיניים נוסף.
_____________________________________
טל
|