לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-06-2008, 17:48
  pinielbaz pinielbaz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.07.03
הודעות: 3,424
שאלה על העברת הילוכים ברכב ללא קלאץ

שלום לכולם
יש לי שאלה טכנית על מעבר הילוכים.
בגיר ידני אני יכול להעביר הילוכים עם הקלאץ בערך בכל מהירות לכל הילוך.
ב20 קמ"ש אני יכול להכניס לשני,וב30אני יכול להכניס לשלישי,ב35 אני יכול להכניס לרביעי.
האומנם ההילוך יכנס אבל אם המהירות נמוכה אז האוטו קצת יגמגם בהתחלה עד שהוא יצבור מהירות והטורים יהיו נמוכים מהרגיל,אבל בכל זאת ההילוך נכנס בצורה חלקה.

עכשיו יש את הקטע שחובבנים אוהבים לעשות,להעביר הילוכים בלי קלאץ
למי שיודע ולמי שלא,כדי להכניס הילוך ללא קלאץ,צריך שהאוטו יהיה במהירות מסויימת ובסל"ד מאוד מסויים,כך שסיבובי המנוע יתאימו בדיוק לסיבובי הגיר וההילוך יכנס בצורה חלקה.
אני למשל שאני מעביר מרביעי לחמישי ללא קלאץ,אני מגיע כמעט ל100 קמ"ש ושהסל"ד קרוב ל4000 וההילוך נכנס בצורה חלקה לגמרי.

עכשיו השאלה היא כזאת,כשאני לוחץ על הקלאץ מה שקורה בעצם זה המנוע והגיר נפרדים,אני מכניס את ההילוך,מוריד את הקלאץ והם מתחברים חזרה,אבל כשאני עושה את הדבר למשל בין הילוך רביעי לחמישי,אם אני בשטח מישורי אני יכניס כבר ב80 קמ"ש,אם אני בירידה אז קצת לפני 80 קמ"ש.הרעיון הוא שההילוך נכנס בצורה חלקה,אז מה בעצם עושה את ההתאמה פה שהגיר והמנוע מתחברים?מה גורם לכך שהגיר לא יקבל מכה כשאני עושה את זה בכזאת מהירות?אם אני ינסה להכניס מרביעי לחמישי בלי קלאץ ב70 קמ"ש ההילוך לא יכנס,ועם קלאץ הוא נכנס בצורה חלקה.
איך העניין עובד?
תודה לעוזרים
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 21-06-2008, 07:09
  משתמש זכר yakir1111 מנהל yakir1111 אינו מחובר  
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,897
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי pinielbaz שמתחילה ב "שאלה על העברת הילוכים ברכב ללא קלאץ"

מה שקורה זה שיש התאמה בין המהירויות של גלגלי השיניים בגיר לבין מהירות הרכב, זה קצת קשה להסביר.
למשל אם תעביר את ההילוך בסל"ד ומהירות לא מתאימים, תשמע חריקה וההילוך לא ישתלב כי המהירות של גלגלי השיניים בגיר לא משתלבים.
שגלגל שיניים אחד מסתובב מהר והשני לאט לא תוכל לשלב בניהם, ואם תנסה בכל זאת תהיה חריקה חזקה, אבל ששני הגלגלי שיניים מסתובבים באותה המהירות יש אפשרות לשלב בניהם אבל עדין יש חיכוח זעיר ומיותר שגורם בלאי מואץ.

ההסבר עם שני גלגלי השניים לא מדוייק, זה רק בשביל שתבין את העיקרון בגיר יש עשרות גלגלי שינים שמסתובבים ביחד.

למי שניקרע הכבל קלאץ נוסע כך עד למוסך הקרוב לתקן.

אם תעבוד כך בצורה קבועה יגרם נזק חמור לגיר, הגלגלי שיניים שבתוכו ישחקו והגיר יתחיל להחליק, מפה ועד לשיפוץ גיר הדרך קצרה.

יקיר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 23-06-2008, 08:59
  משתמש זכר LinkBomber LinkBomber אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.02
הודעות: 400
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי pinielbaz שמתחילה ב "שאלה על העברת הילוכים ברכב ללא קלאץ"

מה שעוזר ללהילוך להכנס באופן פחות או יותר חלק במהירויות לא כ"כ מתאימות כשאתה לוחץ על קלאץ' זה מנגנון הסינכרונים, אשר קיים ברוב הגירים המודרניים. ההילוכים (או גלגלי השיניים) הם תמיד משולבים, ז"א הם תמיד מסתובבים ביחד על המוט, ולכן לא צריך באמת לשלב את גלגלי השיניים אחד עם השני. במקום זה, יש על המוט המסתובב טבעות מיוחדות אשר זזות על המוט כשאתה מחליף הילוכים ו"נועלים" זוג גלגלי שיניים מסויים, תלוי בהילוך שאלי אתה רוצה להכנס. כשאתה לוחץ על הקלאץ' ומפריד בין המנוע לגיר, מוט הכניסה לגיר (לא יודע אם המושגים בעברית) מסתובב רק בגלל סיבוב הגלגלים של המכונית. כשאתה מחליף הילוכים, ברגע שהטבעות זזות, המוט נמצא בסיבוב חופשי (כיוון שגם המנוע מנותק ע"י הקלאץ', וגם הגלגלים מנותקים כי כרגע הטבעות לא נועלות את המוט לשום הילוך). ברגע הזה הסינכרונים, שהם דברים קטנים בצורת קונוס שנמצאים על כל זוג גלגלי שיניים "עוצרים" את המוט (או מאיצים אותו, בהתאם להילוך) כדי שיגיע פחות או יותר לאותה המהירות של נסיעת האוטו.

הסברתי את זה בקצרה ללא פרטים, וגם כן אני לא זוכר את הפרטים כי קראתי על זה מזמן, אז מצטער מראש אם יש אי-דיוקים, אבל עקרונית ככה זה עובד. בגירים יותר ישנים אין סינכרונים, ואז כדי להחליף הילוכים בצורה נכונה צריך לעשות מה שנקרא דאבל-קלאץ', ז"א ללחוץ על קלאץ', להחליף לניוטרל, להביא את מהירות המנוע למהירות הנכונה, ללחוץ על הקלאץ' שוב ולהכנס להילוך הנכון.
_____________________________________
סרטוני הנהיגה שלי

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fresh.co.il/scripts/birthday.php?date=29/04/1987]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:53

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר