29-05-2008, 08:09
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.05.06
הודעות: 7,861
|
|
רעיון תיאורטי - פותר סודוקו
לקראת הפרוייקט שלנו באסמבלר נתבקשנו לכתוב קודם את התכנית ב C# כדי שיהיה לנו קל יותר להמשיך.
ובכן ישבתי קצת לחשוב על האלגוריתם שיפתור את הסודוקו והבנתי שלפתור סודוקו מקורי 9X9 יהיה קשה מדי לעשייה באסמבלר ובמיוחד לבדיקה.
לכן הלכתי על לוח של 4X4, שפועל על אותו עיקרון בפריסת מספרים מ 1 עד 4, כך שלא יחזרו על עצמם ברביעיה, בשורה ובטור.
לדוגמא:
בזיכרון המחשב יהיו מספרים התחלתיים כך שהתכנית רק תמשיך ותפתור את הלוח.
השאלה שלי: האם יש אלגוריתם מוגדר כלשהו שבזכותו אצליח לפתור בוודאות את הלוח? או (בדרך פחות יעילה) שאצטרך להריץ לולאה שתנסה קומבינציות שונות עד שהלוח יפתר?
אשמח לקבל תשובה
|