25-04-2008, 14:33
|
|
|
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
|
|
מכונאי מוטס
קצת יותר בפירוט ועפ"י מקורות גלויים.
מועמד לתפקיד מכונאי מוטס :
אדם שצמח כאיש טכני בח"א בד"כ כמכונאי בטייסת מסוקי סער גם איש חמ"מ אם כי נדיר.
ההכשרה :
לאחר מעבר בדיקות רפואיות בירפ"א ומבחנים בהצלחה מבצע השלמת חי"ר ומילוט ים יבשה.
בתום הנ"ל מתחיל קורס שנמשך כ 8 חודשים במהלכו משתלם המכונאי בפן הטיסתי, רוכש ידע באוירונאוטיקה מטאורולוגיה וכד' ומוסמך לביצוע משימות בסיסיות ביותר, בהמשך לאחר קבלת הכנפיים ממשיך הסמכות עד לרמת "כונן הזנקות" תהליך של כחצי שנה ובהמשך למשימות מורכבות יותר , תהליך שנמשך עוד כשנה לפחות.
הפן הטכני:
יכולת להשמיש את המסוק לטיסה הן בתקלות המתרחשות באויר והן בתקלות המחייבות נחיתה ללא תלות בגורמים נוספים מלבדו והציוד שנמצא בתוך המסוק.
פן האוויראות :
משמש בטיסה כאיש צוות מין המניין, מסייע לטייס ולטייס המשנה בתפעול מערכות הקשר והניווט של המסוק וכן במערכות שונות נוספות. משמש כ"טייס ביטחון" בקריאת מכשירי המטוס חיוואים הזהרות והתראות ומצבי טיסה בהם הוא מוצא לנכון להתריע כגון הנמכות לא רצוניות חשש לורטיגו פניות לא מתואמות שעורי הנמכה וכד'. משמש כחלק מהצוות בתפעול המטוס בבדח"ים השונים.
פן הפלטפורמה - "מפקד תא המטען"
אחראי למגוון היכולות של המסוק בתובלת סער לוחמים העמסת ופריקת רכבים וציוד תוך התחשבות במרכזי כובד. ניהול משימת פינוי פצועים, אחראי לתפעול נשיאת מטען במתלה, אחראי לתפעול מנוף הצלה במשימות חילוץ בהן לא מתאפשרת נחיתה. אחראי להגנת המטוס וחיפויבאמצעות ירי במא"ג .
זה בכלליות רבה.
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד
נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 25-04-2008 בשעה 14:39.
|