לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 25-04-2008, 13:17
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Rubip שמתחילה ב "שאלה למומחי חה"א-מכונאי מוטס"

מכונאי מוטס הוא איש צוות עזר אווירי מסוקי סער, תפקידו הוא לסייע לצוות האוויר בפנים ה-"לא טיסתיים" יותר, ולהיות לעזר בכל השאר.
תפקידו כולל בין השאר הפעלת המנוף בטיסות חילוץ, קשירת אלונקות, אחריות כוללת על "תא הנוסעים/מטען" במסוק, סיוע לצוות המסוק בהתמצאות בשטח אם צריך, טיפול ראשוני במסוק בנחיתות בשטח ועוד..

איך מגיעים?
בכללי, אחרי שירות בתפקיד טכני/מכני (לא חשמלאות, כן מכונאים. לרוב) בטייסת מסוקי סער, אפשר להתנדבב לתפקיד. זה דורש קב"א 52 ומעלה, מעבר מבדקים ועוד.
מרבית האנשים בקורס הם אנשי קבע.

זה בכלליות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 25-04-2008, 14:33
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
מכונאי מוטס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Rubip שמתחילה ב "שאלה למומחי חה"א-מכונאי מוטס"

קצת יותר בפירוט ועפ"י מקורות גלויים.

מועמד לתפקיד מכונאי מוטס :
אדם שצמח כאיש טכני בח"א בד"כ כמכונאי בטייסת מסוקי סער גם איש חמ"מ אם כי נדיר.

ההכשרה :

לאחר מעבר בדיקות רפואיות בירפ"א ומבחנים בהצלחה מבצע השלמת חי"ר ומילוט ים יבשה.
בתום הנ"ל מתחיל קורס שנמשך כ 8 חודשים במהלכו משתלם המכונאי בפן הטיסתי, רוכש ידע באוירונאוטיקה מטאורולוגיה וכד' ומוסמך לביצוע משימות בסיסיות ביותר, בהמשך לאחר קבלת הכנפיים ממשיך הסמכות עד לרמת "כונן הזנקות" תהליך של כחצי שנה ובהמשך למשימות מורכבות יותר , תהליך שנמשך עוד כשנה לפחות.

הפן הטכני:

יכולת להשמיש את המסוק לטיסה הן בתקלות המתרחשות באויר והן בתקלות המחייבות נחיתה ללא תלות בגורמים נוספים מלבדו והציוד שנמצא בתוך המסוק.

פן האוויראות :

משמש בטיסה כאיש צוות מין המניין, מסייע לטייס ולטייס המשנה בתפעול מערכות הקשר והניווט של המסוק וכן במערכות שונות נוספות. משמש כ"טייס ביטחון" בקריאת מכשירי המטוס חיוואים הזהרות והתראות ומצבי טיסה בהם הוא מוצא לנכון להתריע כגון הנמכות לא רצוניות חשש לורטיגו פניות לא מתואמות שעורי הנמכה וכד'. משמש כחלק מהצוות בתפעול המטוס בבדח"ים השונים.

פן הפלטפורמה - "מפקד תא המטען"

אחראי למגוון היכולות של המסוק בתובלת סער לוחמים העמסת ופריקת רכבים וציוד תוך התחשבות במרכזי כובד. ניהול משימת פינוי פצועים, אחראי לתפעול נשיאת מטען במתלה, אחראי לתפעול מנוף הצלה במשימות חילוץ בהן לא מתאפשרת נחיתה. אחראי להגנת המטוס וחיפויבאמצעות ירי במא"ג .

זה בכלליות רבה.
_____________________________________
תרבות גדולה איננה יכולה להיכבש מבחוץ
עד שלא הרסה את עצמה מבפנים.
וו. דונארד


נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 25-04-2008 בשעה 14:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:36

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר