08-12-2007, 11:54
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
תגובה
כפי שנכתב למעלה, מסקנתו של הכט מאוד פופוליסטית ופשטנית. העניין היה מורכב בהרבה, אבל בגדול, הדרג המדיני היה מעוניין להתקיף והטיל על ח"א לבדוק היתכנות. קברניטי ח"א לא התלהבו מהסטת מאמץ למטרה בעייתית וענו שהדבר בלתי אפשרי. כתוצאה מכך הדרג הפוליטי ירד מהעניין.
הויכוח על הנושא מטופל היטב בספר שטל הציג, אם כי טיב המאמרים שבו אינו אחיד. ספר אחר הכולל פרטים רבים על הפרשה, ובעיקר מן ההיבט הפוליטי-מדיני, הוא ספרו של מרטין גילברט "אושוויץ ובעלות הברית", אשר יצא בעברית.
יש לזכור כי מטוסי בעה"ב הרבו בסה"כ לטוס מעל אושוויץ. סיכום הגיחות בין 4/4/1944 ו-14/1/19451 :
22 גיחות צילום (במטוסי מוסקיטו XVI של טייסת 60 של ח"א הדרא"פ ו-F-5 של כנף צילום 5, חא"א)
4 גיחות הפצצה (על מפעל אי. גה. פארבן) ע"י B-17 ו-B-24 של ח"א ה-15.
3 גיחות אמנעה סובייטיות שפגעו גם בקומפלקס המחנות
נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 08-12-2007 בשעה 11:57.
|