12-04-2013, 15:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
המד חייב להיות בבסיסו מכני, כי הוא הרי מבטא נתון פיזיקלי (טוב, לא חייב להיות אבל לצורך העניין הוא כן)
איך הוא מוצג זו שאלה אחרת וזה לפעמין כן עובר דרך מערכת דיגטלית/ מחשב כזה או אחר. אבל אלו מערכות די סגורות ואין להן ממשק עם גורמים חיצוניים/ מקלטים או משדרים כלל. טכנית זה אולי אפשרי באיזה סנריו מטורף. בפרקטיקה נראה לי שמי שמסוגל לעשות דבר כזה יש לו כבר טכנולוגיה שיכולה לעשות הרבה יותר נזק (להשתלט על כורים גרעיניים/ חשמל וכו')
|
ברור שיש מכשיר מדידה (שמודד לחץ אני מניח), אבל מכל מיני כתבות נראה שבמטוסים מסדר גודל של העשור האחרון (גם אזרחיים וגם צבאיים) התצוגה דיגיטלית ועוברת דרך מחשב (לא צג שמחובר כמעט ישירות לחיישן עם צ'יפ עם לוגיקה מינימלית). מצד שני, אני לא סומך על הכתבות האלה, ולכן העדפתי לשאול מישהו שנכראה ראה תא טייס אחד או שניים בחייו.
(ה-A380 לדוגמה נראה דיגיטלי לגמרי מתצלומים של תא הטייס)
עד כמה הן סגורות או פתוחות - אין לי שום מושג, אבל אני בכלל לא מתקשה להאמין שמערכת הקשר ומערכות הניווט מחוברות או רצות על מחשב אחד ממש. (תתפלא בכמה מערכות קריטיות אחרות "הכל מחובר להכל"; יש שיגידו שזה נס שזה פועל בכלל...)
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|