לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-02-2008, 21:45
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
עוד תמונות חה"א (כבד)

הצטברו אצלי עוד כמה אלפי תמונות מאז הפעם האחרונה.. עכשיו עם קצת פחות הסברים..
מוקדש לאמיל.

פנצ'יף (Pen-chief) - מפקד דת"ק.
פנצ'יף הוא נגד בכיר שתפקידו לנהל את הדת"ק מכל בחינה. האחריות הסופית כמעט בכל - היא שלו, ועל פיו יישק דבר.
בעבר היה נסיון לשבץ קצינים צעירים לתפקיד פנצ'יף.. שלא צלח (כי יש צורך בנסיון וידע טכני רב, ולאו דווקא יכולות ניהול/פיקוד).
בתמונה: פנצ'יף מסמן לטייס להמתין..

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2188/2071866483_d1cb043ba4_o.jpg]


גו"ז/נג"ז - גוף זר, או נזקי גופים זרים (FOD - Foreign Objects Damage) - מנוע סילון הוא שואב אבק מצויין, ומי שלא ראה מטוס F-16 מייבש שלולית, לא יבין לעולם עד כמה.
עקב הסל"ד הגבוה ועוצמת השאיבה, מנוע הסילון רגיש מאוד לפגיעה של גופים זרים כלשהם. לכן הטכנאים צריכים לדאוג שסביבת המטוס וכל המסלול שעליו הוא נוסע יהיו נקיים מגופים זרים - אבנים, חוטי ברזל, חלזונות..
פעם בכמה שנים יש אירוע של שאיבת טכנאי לתוך כונס האוויר של מטוס. הפעם האחרונה היתה בשנת 2004, ולבחור נקטעה כף היד. נקווה שלא יחזור שנית..
כל בוקר, וגם לפני יציאת מטוס לטיסה או חזרתו מטיסה, מבצעים הטכנאים "הליכת גו"ז" ביישור שורה:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2368/2077941337_0041172a9d_o.jpg]



הזנקה. יכולה להיות לצורך יירוט מטוס אוייב, לצורך הנרה (שיגור פצצות תאורה לעזרת כוחות קרקעיים) או הפצצה.
טייס יושב וממתין במרחק של חצי דקה מהמטוס. טכנאים ישנים בקרבת המטוס. ואז מגיעה הסירנה.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2415/2100723564_3b23d1239a_o.jpg]


יציאה לטיסה. הטכנאים מתקשרים עם הטייס בעזרת סימני ידיים (סע קדימה, עצור, פנה ימינה, כבה מנוע..), עם סיום הבדיקות, הטכנאי מרים אגודל, מצדיע, והטייס משחרר.
בשוטף, אגב, זאת ההצדעה המרושלת בתבל. באירועי אמת.. לעיתים מצדיעים גם הנוכחים.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2303/2079285762_64711c29cf_o.jpg]


בלילה, הסימונים מתבצעים בעזרת פנסים. בתמונה רואים טכנאית של טייסת קלה (שאחראית על תובלות מהבסיסים) מסמנת לטייס ארקיע, על מנת שישים לב אליה.. ויתניע.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2027/2188036484_c6b838292c_o.jpg]


נחיתה. נחשבת לשלב המסוכן ביותר בגיחה "רגילה". למה.. תשאלו טייסים. אני אף פעם לא טסתי .

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2148/2091723040_59f5e87f54_o.jpg]


קבלת מטוס. לאחר הנחיתה, יש צורך לנטרל את מערכות הנשק של המטוס, על מנת שלא לסכן את צוות הקרקע.
הטייס מכוון את המטוס לעבר חומת מפגע והצוות מנטרל אותו.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2226/2264861191_27b0d456a5_o.jpg]


הסעה לכיפה. רגע אחרי, המטוס מסיע אל הכיפה, מדומם מנוע.. ופתאום יש שקט בסביבה.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2301/2265654222_4c985be42f_o.jpg]


דרג ב'. מוסך. בדרג ב' מטפלים במטוס ברמות מקיפות ממה שניתן לבצע "בשטח", בדרג א'.
טכנאי יושב על שדרת המטוס בזמן שקיעה.. סוגר פאנל ומקלל את לוקהיד מרטין.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2184/2264861587_bfb9d26973_o.jpg]


קוקפיט. ומהזווית של הטכנאי, רואים את תא הטייס עם אורות דלוקים, מחוונים ושעונים.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2110/2265653350_d5f7c0dc4b_o.jpg]


אל הרס. טכנאי אל הרס אמונים על איתור סדקים בכלי הטיס. מציאת סדק בזמן פירושה הצלת חיי אדם.
אמש, לראשונה, איתר חייל ממחלקתי סדק בידית ההפלטה.. ואימת את אמרתי הקבועה לצוות אוויר: "אם המנוע מתפוצץ לכם, זה כנראה באשמתי, אם כשאתם מושכים בידית היא נשארת לכם ביד.. זה בטוח באשמתי" .
בתמונה: אני (למעלה, בגובה 2 מטר מעל הקרקע) חונך ראש צוות לעתיד עם חייל זוטר בבדיקת קצה כנף של מטוס נץ. הבדיקה מבוצעת בעזרת מכשיר זרמי ערבולת.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2313/2204656940_bd1b71afd6_o.jpg]



גלגלים. בסוף, הכל מונח עליהם. נגד מרכיב גלגלים.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2082/2203867689_f805407ba0_o.jpg]


תחבורה. בחיל האוויר הכל הולך, או ליתר דיוק - נוסע. בריקשה, במיול, בפולאריס, בקלאב-קאר, וכן.. גם בתלת אופן. טכנאי בדרך לעבודה.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2056/2204657486_da94c21bf9_o.jpg]


וסתם עוד כמה תמונות ליופי:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2389/2184189284_4eae559de7_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2402/2254143784_3cb67e4796_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2216/2253347369_45ef751d5e_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2311/2253346809_0a7bd68767_o.jpg]


מוזמנים לזהות את כלי הטיס .
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 14-02-2008, 22:45
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,959
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "בפעם היחידה שטרחתי לנסות -..."

אני כקצין שריון זוטר מביסל"ש עליתי חפשי חפשי על טיסות למרכז, חפשי הכוונה בכל פעם שיצאתי לפי הסבב.
אפילו ברמות של טלפון לנגדים שאחראים על ארגון המקומות במטוס 40 דקות לפני המראה כשאני בסיירים, אומרים לי רשאי ואני מאלתר רכב שמקפיץ אותי עד לדלת של המטוס.

דווקא בהיבט הזה אני בעד. מאוד.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:16

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר