לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-03-2008, 23:26
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
סינוור טייסים בלייזר או באור חזק - סכנה ברורה ומיידית

http://www.reuters.com/article/oddl...621886420080307

OTTAWA (Reuters) - At least 33 pilots in Canada, including some flying large commercial airliners, have complained about being flashed in the eyes by bright lights that could be lasers, officials said on Thursday.

Canada's transport ministry said it is probing the complaints, which started in 2005, and had handed most of them over to the police.

"All we know is that a bright light was shone into the cockpit. We don't know if it is in fact a laser and that's why when these reports happen, an investigation is started," said ministry spokeswoman Kirsten Goodnough.

"It is a serious concern because anything that distracts the pilot and affects the safe operation of the aircraft is a problem for us," she said.

None of the pilots involved had suffered any eye damage, she added.

(Reporting by David Ljunggren; Editing by Peter Galloway)

ואצל טום קלנסי נשק סינוור "הפיל" מטוסים יפניים (בספר צו נשיאותי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 09-03-2008, 00:21
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
הייתי ונשארתי סקפטי....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "סינוור טייסים בלייזר או באור חזק - סכנה ברורה ומיידית"

יורשה לי, כמי שמצוי "קצת" בנושא, לבטא ספקות מסוימים בטענות הללו.

אם המדובר הוא בקרינת קרן לייזר ממערכת "אזרחית", קרינה המבוצעת מהקרקע או מספינה לכוון מסוק מנמיך טוס, או לכוון פלטפורמה איטית הנעה בגובה נמוך ובמהירות איטית למדי - אולי....

טיסת מטוס בגובה רב יותר, ובו חלונות טייס קטנים מאד לצופה מהקרקע מהווה בעייה אדירה למערכות המנסות להכניס קרן לייזר לחלון הטייס שלפנים.
  • בעיות ראות בין המקור למטרה ומעבר קרן לייזר דרך מדיום אטמוספרי המפזר ומחליש את הקרן (טיפות מים, אבק, אבק פחמי, תנועות רוח ומשבי חום וקור ועוד ועוד...)
  • בעיות כוון הקרן לתא הטייס.
  • בעיית ייצוב הקרן
  • בעיית ריצוד הקרן (הקרן "מרקדת" אפילו אם כל המערכת מיוצבת ב- 100%....פיזיקה....)
  • בעיית עקיבה אחרי המטרה (תא הטייס....)
  • סוג הלייזר עצמו (אורך הגל, ועוצמתו}
  • מחירי מערכות מהסוג האמור....!!!!
  • ועוד משתנים שלא כאן המקום לפרט.
אינני מדבר על מערכות צבאיות ויקרות מאד. אני מתייחס למערכות אזרחיות של חובבים חסרי תקציבי פיתוח נאותים.....

מדי פעם אנו שומעים על טייסים הנשבעים כי ראו עב"מים... בשנים האחרונות הבטיחו לנו טייסים כי ראו קרני-לייזר מרצדות להן בתא הטייס. (היו דיווחים כאלה גם מטייסים של מטוסי נוסעים אמריקאים שדיווחו על קרני ליזזר שריצדו בתא הטייס בהיותם בגובה 30,000 רגל..... ). אחר כך מודיעים להדיוטות ששריף כזה או אחר, תפס "חובב" בעיירה קטנה זו או אחרת ולמחרת הודעה קטנה וגלמודה על כך שהבחור שוחרר מחוסר הוכחות.

חברים - ברשותכם - אני בספק רציני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 09-03-2008, 01:15
צלמית המשתמש של Humbug
  משתמש זכר Humbug Humbug אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 20,292
מידע במרחקים האלו לא מדובר על נקודת אור קטנה, אלא על כתם של עשרות מטרים.
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "הייתי ונשארתי סקפטי...."

קרן הלייזר אומנם ממוקדת, אבל גם לה יש פיזור.

בגובה של מטוס, מדובר על כתם בגודל של עשרות מטרים. בדומה למה שמשמש לאיכון לווינים בחלל (ע"י
רטרו-רפלקטורים). כמובן שעוצמת הקרן פוחתת בהתאמה ככל שהמרחק גדל.

בפועל, מדובר על דבר אפשרי - אם כי מסויג מעט:
בעבר דובר על מערכות לסינוור לווינים. מדובר על משהו קל יותר, היות וידוע שהעדשה של לווין צילום
פונה כלפי כדוה"א, ולכן - אם ניתן לכוון לייזר לכיוון העדשה ולהביא את החיישן לרוויה, הרי ששיתקנו את
הלווין.

מאידך, במטוסים תא הטייס אינו פונה לקרקע, ולכן - זה לא כ"כ פשוט. מצד שני, כנראה גם לא בלתי אפשרי.
_____________________________________
דורון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 09-03-2008, 01:44
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
גודל הכתם..
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Humbug שמתחילה ב "במרחקים האלו לא מדובר על נקודת אור קטנה, אלא על כתם של עשרות מטרים."

נכון מאד - הכתם הלייזרי בגבהים בהם מדובר יהיה גדול ואף חלש. יש לזכור שמדובר במערכות לייזר פשוטות "אזרחיות".

טענות טייסים בעבר היו כי כתם לייזר ריצד להם בתא הטייס. בידיעה הנוכחית של רויטס אותה הביא עבורנו טל ענבר לא מוזכר כתם שכזה אולם כך להערכתי ייפרש זאת הקורא הממוצע.

אכן כך, החלון בתא הטייס איננו פונה כלפי מטה, וכדי "לנסות" ולהאיר את התא, על המפעיל להיות במרחק אלכסוני רב, ו/או על הטייס להתכופף לכוון החלון ולהביט מטה... הדבר איננו הגיוני מכל הבחינות אותן הזכרתי.

סינוור לווינים הינו סיפור שונה לגמרי, והוא עוסק בסינוור טאקטי צבאי יקר ביותר ומסובך לביצוע מהקרקע. לא עסקתי בכך בתגובתי כאן ואני מאמין שאיש לא התאמן בהפעלת מערכת צבאית כזאת על טייסים ומטוסים המובילים סבות וסבתות...

הכל אפשרי ( נו - כמעט...) - אבל לא כל הוצאה לפועל עומדת במבחן המציאות היומיומי במתארים בהם אנחנו עוסקים.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 09-03-2008 בשעה 01:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 09-03-2008, 10:40
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
האם קשור טכנולוגית?!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "סינוור טייסים בלייזר או באור חזק - סכנה ברורה ומיידית"

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/30...4FD4E79ADC6.htm
ההדגשות שלי
ביטחון פנים

  • שיבוש אלגנטי של צילום דיגיטאלי
    • חממת אופקים


מייזם המפתח טכנולוגיה אלגנטית לשיבוש צילום דיגיטאלי. הצורך בטכנולוגיה נובע מכך שהסלולארי, המזעור והזמינות של מצלמות דיגיטאליות מאפשרים לכל אדם לצלם, בכל מקום ובכל זמן. יש מקומות וזמנים בהם הצילום לא רצוי וזאת מחמת הזכות לפרטיות, בטחון, אבטחה, סודיות מסחרית, והגנת קניין. אין כיום מערכת יעילה למניעת צילום. הטכנולוגיה מוגנת הפטנט של החברה תגרום לכך שתמונה שצולמה במקום שבו המערכת המוצעת פועלת, תהיה מטושטשת כמעט לחלוטין. השוק המיידי אליו פונה המיזם מוערך ב-כמיליארד דולר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 09-03-2008, 20:08
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
סיכמת נכון !!!
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי PERE1 שמתחילה ב "כתם לייזר"

רק השגה אחת לי - הסיפור הינו רלוונטי ולו רק משום שנעשה לו פרסום. נכונות הסיפורים הללו היא היא שמוטלת בספק רציני.

ואוסיף עוד פרט "פיקנטי" - יצא לי לי לשוחח עם אנשי מקצוע לפני מספ רשנים על הנושא הזה בכנס מקצועי כלשהוא בחו"ל. מסקנתי אז היתה שמאחורי הפרסומים עמדו חברות שניסו למכור פילטרים אופטיים נגד לייזרים לתעשיית המטוסים (מטוסי נחסעים) וכן מתריעי לייזר...!!!!!

זו לא היתה מסקנה נתולת מציאות. נציגי החברות הללו הגיבו בחיוך "ממזרי" בכל עת שהנושא הועלה כנגדם.

הם גם מדברים עם הטייסים, וכדור השלג מתגלגל לו. אין כמו הפחדה מאיומים שלא ניתן בקלות לאמתם.

מי שלא מאמין לסיפור "האמיתי" הזה - זכותו....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:12

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר