לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-02-2008, 13:16
  Boss11 Boss11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.01.04
הודעות: 4,378
שלח הודעה דרך MSN אל Boss11
שוב כמעט תאונה בנתב"ג

פקח טיסה בנתב"ג כמעט גרם לתאונה

למרות החומרה היחסית של האירוע ונסיבותיו, גורמים המעורים בפרטיו אומרים כי אין מדובר "בחליפה קרובה" בין מטוסים - אלא בחריגה מסויימת ובלתי-תקינה מנהלי מרחק בין מטוסים הנמצאים במרחב האווירי של ישראל
מאת: דרור מרום |
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nfc.co.il/img/envelop.gif]
| Nfc.co.il/blog/Dror



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/Thumbs/200/NEW-877514064311982.jpg]

מגדל הפיקוח ע"ש אילן רמון בנתב"

גפקח טיסה של רשות שדות התעופה בשדה התעופה בן-גוריון, הושעה מעבודתו במגדל (שישי, 1.2.08), לאחר שהתברר מבדיקה ראשונית שערכה הנהלת הרשות כי העביר הוראה שגויה למטוס נוסעים טורקי - שהיה עלול להתנגש במטוס ישראלי שהיה בקרבתו, אותה שעה.

מטוס נוסעים של חברת טורקיש איירליינס, שהגיע עמוס נוסעים ממדינתו, היה אמור לנחות ואף החל בגישה לקראת המסלול בשדה, כאשר התברר כי מטוס של חברת ישראייר נמצא בקרבה מסוכנת אליו. בהנהלת הרשות מסרו לאחר האירוע כי הליקוי בעבודת הפקח התבטא בכך שלא הקפיד על שמירת מרחק ביטחון ראוי בין שני המטוסים.

נראה כי שני המטוסים היו בשלב הבעייתי במרחק של כ-1,500 מטר אחד ממשנהו. במהירויות הטיסה הגבוהות היו המטוסים עלולים להיקלע לקרה מסוכנת - ואף להתנגשות - תוך שניות.

מנכ"ל רשות שדות התעופה החדש, קובי מור, הגיע לשדה לאחר שהתקבלו דיווחים על האירוע, וקיים בירור ראשונים עם מנהל מגדל הפיקוח, אילון טל. דיווח על האירוע הועבר כמתחייב לחוקר התאונות הראשי של משרד התחבורה, יצחק רז. ברשות הוקם צוות לבדיקה האירוע.

המדובר בטיסה מספר 999 של ישראייר - טיסת אימונים, ובטיסה 1184 של טורקיש איירליינס. למרות החומרה היחסית של האירוע ונסיבותיו, גורמים המעורים בפרטיו אומרים כי אין מדובר "בחליפה קרובה" בין המטוסים - אלא בחריגה מסויימת ובלתי תקינה מנהלי מרחק בין מטוסים הנמצאים במרחב האווירי של ישראל.

בהקלטה של האירוע, שבוצעה על-ידי קשב קול ישראל, מיקי גורדוס, נשמע פקח הטיסה מורה בדחיפות לשני הטייסים לשנות את גובה הטיסה והכיוון. לטייס הטורקי הוא אמר בתחילה "הפסק הנמכה", לאחר מכן הורה לו לטפס לגובה של 3,000 רגל – כקילומטר, לאחר מכן הורה לו להתרומם לגובה של 3,500 רגל, ובסופו של דבר העלה אותו ל-4,000 רגל. לטייס הישראלי הוא הורה "פנה ימינה".



http://news.walla.co.il/?w=//1229310

http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=14-16-19
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 02-02-2008, 14:45
צלמית המשתמש של ichpatli
  ichpatli ichpatli אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,759
הבנת הנקרא - גם כשנכתב באירוניה!
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Kartman שמתחילה ב "זאת הפעם השניה של אותו פקח..."

אני כיוונתי לערכי יסוד - דוגמא אישית ונטילת אחריות ע"י מנהיג יהיר וזחוח, פשלונר סדרתי, שנטילת אחריות אצלו משמעותה שהוא חייב להשאר לתקן הליקויים. במדינה שזו הנורמה המתקבעת, אין מקום להעניש פקח ש"רק" גרם לכמעט תאונות!
אולמרט ויחצניו מנסים לשכנע שהדרישה לההתפטרותו היא "פוליטית" וכנראה שאתה (כמו רבים אחרים) שוכנעת, אולי אם תנסה לחשוב רציונלית, תצליח להבין שהדוגמא של מנהיג שלא נענש על כשליו ומחדליו אמורה לחול גם על תחומי חיים אחרים וזהו אכן מירשם מבטיח אסון!
_____________________________________
אֵין עַם אֲשֶׁר יִסּוֹג מֵחֲפִירוֹת חַיָּיו - נתן אלתרמן (זמר הפלוגות).

"טוב קצר וקולע מארוך וצולע" - (ש.ר.)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:36

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר