13-12-2007, 08:53
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
תמונה יפה.
אמנם היא בעיקר יפה כי היא מתקשרת עם אסוסיאציה חזקה ליצירתו המפורסמת (עוד יותר, ושוות הערך עוד יותר) של ליאונרדו דה וינצ'י (כן, ההוא מהסרט קוד דה וינצ'י) אבל לא על זה מדברים.
בנוגע ל"האם בוצע שם עיבוד פוטושופ" - קשה לדעת מתמונה בגודל 100 פיקסלים על 50 פיקסלים, אבל יש להניח שתיקונים בסיסיים בוצעו בה.
האם כל הצלמים משתמשים בפוטושופ - לא מקומי לענות על שאלה כזו.
היא כללית מדי ובטוח שלא משנה מה אענה - אטעה.
גם אם נניח שכולם משתמשים בפוטושופ, מה היא רמת העיבוד שעושים כולם - זו שאלה שלא יהיה ניתן לענות עליה.
אני גם לא מבין לאן את חותרת עם השאלה. היא כללית מדי כדי להסיק איזו-שהיא מסקנה קונקרטית בנוגע לצילומים או אפילו לעיבודים במידה ומתבצעים בכל צילום וצילום.
אם את מנסה להסיק האם את צריכה לערוך את הצילומים שלך בפוטושופ או לא לערוך - כדאי שתערכי.
לפחות כמה נגיעות בסיסיות (לפחות עד שתשיגי מצלמה שאיכותה כל כך טובה (אהם D3 אהם) שלא תצטרכי אפילו לא את זה
הדוגמא שהבאת בשימוש בעדיפות תריס נכונה מאוד. קביעת מהירות קצרה מאוד תקפיא עצמים שזזים בפריים.
עכשיו לשיעורי בית עם כוכבית: חשבי באילו סיטואציות, את תשתמשי בעדיפות תריס בקצה ההפוך. זאת אומרת, לא ע"מ להקפיא עצמים נעים בפריים, אלא למרוח עצמים בפריים.
עדיפות צמצם היא אפשרות מתקדמת יותר מאשר עדיפות תריס כיוון שהיא פחות אינטואיטיבית.
בעיקר כאשר נושא "עומק שדה" לא ברור לגמרי.
לפי המדריך של רועי גליץ (קושר למעלה) בנושא "עומק שדה", ניתן לראות שבצמצמים פתוחים (מספר נמוך) עומק השדה קטן (רדוד), ואילו בצמצמים סגורים (מספר גדול), עומק השדה גדול (עמוק).
מכאן, שליטה במנגנון הצמצם מאפשר לנו למעשה לבחור את עומק השדה שלנו.
ולשיעורי הבית בנושא:
מצאי דוגמא אחת (לפחות) לצילום בו נרצה עומק שדה רדוד.
מצאי דוגמא אחת (לפחות) לצילום בו נרצה עומק שדה עמוק.
(מומלץ לעבור שוב על המאמר של גליץ בנושא 'עומק שדה').
אם את רוצה להעתיק מהאינטרנט תשובה, יש פה ערך לא רע במדריך לצלם המתחיל מאת עומר זהר (שגם למדריך שלו יש לינקים בפורום):
http://omerzohar.com/chapter6.html
בהצלחה!!
תאריך מועד ההגשה: 14.12.07, יום שישי, עד שעה 14:00 (כשאני חוזר מהמבחן בפיסיקה)
|