לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 01-12-2007, 18:06
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי plonter5 שמתחילה ב "כמו כל מטוס גם במטוסי קרב יש..."

הקורות המרכזיות של רוב המטוסים כיום הן מאלומיניום. פלדה שוקלת יותר מדי, ומשתמשים בסגסוגות פלדה שונות רק לחלקים מאוד ספציפיים, כגון כני הנסע. השימוש בחומרים מרוכבים חודר יותר ויותר לתעופה, ודוגמה מתקדמת זה מטוס הבואינג 787 החדש, שנעשה בו שימוש נרחב ביותר בחומרים מרוכבים (אחד מהם הוא קל יותר וחזק יותר מטיטניום, לטענת היצרן..).

לצורך העניין, אלומיניום תעופתי (לסוגיו השונים בהתאם לנדרש) הוא עדיין הנוח ביותר לשימוש תעופתי: הוא משלב בין עלות נמוכה, נוחות עיבוד, חוזק ועוד.
פלדה היא כבדה מדי, טיטניום יקר וקשה לעיבוד, חומרים מרוכבים לא מתאימים לכל משימה.

אפשר לקרוא עוד בנושא כאן:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94....91.D7.A0.D7.94

בכל מקרה, F-16A עשוי כך:
גוף מרכזי, כולל קורות, חציצים, אורכנים וכלל המעטה - אלומיניום.
כני נסע ועוד מחברים מסויימים - נתך פלדה.
מעטים ספציפיים עשויים מטיטניום.

בדגמים החדשים יותר יש שימוש נרחב יותר בטיטניום, לדוגמה - מסמרות רבות הוחלפו לטיטניום.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 01-12-2007, 19:34
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
משתמשים
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי פודי הקיפוד שמתחילה ב "למה לא משתמשים בבדי קרבון?"

חלקי מבנה עשויים חומרים מרוכבים בכלל וסיבי פחמן בפרט הולכים ותופסים מקום הולך וגדל בתעשייה האווירונאוטית. למשל, כנפי הלביא היו עשויות חומרים מרוכבים ברובן.

כמה סיבות מונעות מעבר מלא לחומרים מרוכבים:

1. יוקר. חלק מבנה עשוי סיבי פחמן יקר יותר (עדיין) במחיר חומר הגלם מסגסוגת אלומיניום.

2. שמרנות. הגרעין ההנדסי והיצרני של חלק מהחברות לייצור מטוסים מורכב עדיין ממהנדסים שיודעים מצוין איך לעבוד עם מתכת אך פחות מנוסים בסיסי פחמן.

3. טכנולוגיית יצור. חלקי מבנה עשויים מתכת ניתנים לחריטה, כרסום, כבישה, כיפוף, יציקה, צריבה בחומצה, חיתוך בלייזר וכו'. בניית חלק מבנה מסיבי פחמן אינה אפשרית בכל הטכניקות שהזכרתי ושקיימות בתעשייה כבר עשרות רבות של שנים. השיטות לבנייה מסיבי פחמן (ליפוף, הנחת משטחים וכו') הן די "ידניות" (אם כי אוטומציה הולכת ונכנסת יותר ויותר) ומעט איטיות; צריך למשל לחכות שהשרף יתייבש...

4. טמפרטורה. סגסוגות טיטניום, פלדה וגם אלומיניום עמידות יותר בטמפרטורות שמייצרים מנועי סילון ו/או זרימת האוויר במהירויות גדולות.

5. חמקנות. כאן הנקודה מעניינת למדי. כדי לייצר מטוס "חמקן" לחלוטין צריכה "התנגדותו החשמלית" להיות 137 אוהם. מטוס כזה יהיה "שקוף" לחלוטין לכל תדרי המכ"ם. עם מתכת אין סיכוי לבנות מטוס כזה. חלק מבנה עשוי סיבי פחמן בטכנולוגיה רגילה הוא די "מתכתי" (בגלל הפחמן) לקרינה אלקטרומגנטית ולכן אינו "חמקן" כמו שנדמה ממבט ראשון. אבל - זהו אחד החומרים שניתן בקלות יחסית לשלוט במרכיב ההחזר האלקטרומגנטי שלו וזהו אחד המניעים החזקים בתעופה צבאית לשימוש הולך וגובר בחומר הזה. בתעופה אזרחית השיקול הזה אינו קיים כמובן וצפוי שהיא תוביל את הנטייה הזאת יותר ויותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 02-12-2007, 16:49
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
שאלה טובה, התשובה לגמרי לא.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אני לא מקבל את השמרנות כמרכיב..."

אני לא מקבל את השמרנות כמרכיב רלוונטי. שמרנות היא תוצר ישיר של הסיבה השלישית.


לא פשוט לבודד את המרכיב הזה במכלול השיקולים של חברות ולהגיד ששמרנות היא תוצר מובהק של עלויות/סיבוך ביצור. אם אני צריך לחפש תימוכין הסטורי לדברי הרי הוא מתמצה בדמותו של המהנדס הראשי של חברת "הוקר" הבריטית בתקופה בין מלחמות העולם, מלחמת העולם השנייה ועד ההרייר, הלא הוא (סיר) סידני קאם. למרות שתחת ידיו יצאו מטוסים מרשימים כמו ההאנטר, הלייטנינג וההארייר, הוא היה שמרן מאד בדעותיו ובגישתו. בתקופה עד אחרי מלחמת העולם השנייה הוא התקדם כל פעם צעד קטנטן אחד ושיפר רק מספר מועט של פרמטרים בתכנון החדש. למשל, הפיורי הדו-כנפי שממנו נולד ההאריקיין, או הטמפסט שפותח במקביל לטורנאדו/טייפון למקרה שהתחזיות האווירודינמיות וסוג ההנע יכשלו. מצדו השני של המתרס אפשר להביא את ד.ו. פטר שכל תכנון שלו היה פורץ תחומים ומצביע על מהנדס בעל חשיבה רדיקלית. בצד השני של האוקיינוס אפשר להצביע על אד היינמן מחב' דאגלס שתכנן ובנה מטוסי צי רבים שכ"א היה שונה למדי מקודמו (העייט אחד מהם).

לגבי חמקנות - אחרי שאתה מייצר מטוס שהמעטה שלו הוא בעל התנגדות של 137 אוהם, איך אתה מייצר מנוע סילון כזה?

שאלה מצוינת. אני לא יודע את התשובה ואפילו לא קרוב לה. אני לא יודע אם "קופסה" חלולה שהתנגדותה 137 אוהם משמשת כסיכוך מלא ("כלוב פאראדיי") לחלק מתכתי הנמצא בתוכה, אם האנרגיה האלקטרומגנטית הפוגעת בקרום נספגת והופכת לחום, או מתרוצצת הלוך ושוב על המעטה ומוקרנת החוצה בהספק נמוך. היעד האידיאלי ידוע ויש לשאוף אליו אבל נכון להיום - אינו מנוצל במלואו.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:29

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר