21-11-2007, 21:06
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Emith
בעקבות הגשם והרעמים\ברקים עלתה לי שאלה בראש:
מישהו יכול להפנות אותי לאיפשהו או לענות בעצמו בבקשה איך עובדת טיסת מכשירים? כאילו, איך אתה ממריא בלי לראות כלום, איך אתה טס בלי לראות כלום ואיך אתה נוחת בלי לראות כלום\ איך עובד ה-ILS, [מהו ה-IFR] איך משתמשים בו וכו'?
|
מה שאתה שואל שקול ליום שלם של דיונים - אז בקצרה ומאוד-בגדול (שאר מומחי התוכן - בכוונה לא נכנסתי פה לפירוט-יתר...):
תוכל למצוא הרבה פרטים בקישור הבא לוויקיפדיה באנגלית: http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_flight_rules
מעבר לכך, באופן מאוד כללי ובלי לרדת לפרטים:
יש מגוון מגבלות הנקבעות כתלות ברמת המיכשוּר של המטוס, הסמכתו/רישיונו של הטייס וכמובן רמת המיכשוּר של השדה ממנו ממריאים או בו נוחתים - את הביטוי "בלי לראות כלום" בו השתמשת פורטים במדוייק לראוּת אופקית (במטרים או ברגליים, תלוי) ולבסיס הענן ואפילו למערכת התאורה הספציפית על המסלול ומידת שמישותה.
ברמה הפרקטית, בקוקפיט של מטוס המתאים לטיסת מכשירים מלאה (וגם פה, כפי שציינתי, יש מדרגות רבות) ישנן תצוגות לטייסים המאפשרות לנווט עפ"י GPS ו/או עזרי ניווט קרקעיים (משואות ניווט) ברמת דיוק מספקת, וגם לבצע הנמכת מכשירים לנחיתה ברמת דיוק שמשתנה כתלות בסוג ההנמכה.
על קצה המזלג, אחד המדדים שמפריד בין הנמכה "יותר טובה" ל"פחות טובה" הוא הגובה המינימלי אליו יכול המטוס להנמיך ללא קשר עין עם המסלול. ככל שההנמכה יותר "טובה" והמטוס יותר ממוכשר והצוות יותר "מוסמך" - יתאפשר לו להנמיך לגבהים מאוד נמוכים מעל המסלול בראות מוגבלת מאוד.
הנה פירוט לגבי הנמכת ILS:
http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_Landing_System
הגובה הסטנדרטי של הנמכות ILS רגילות הוא 200-300 רגל מעפ"ש (מעל פני השטח), שזה כ-60-100 מטרים. הנמכות ILS "משופרות" מאפשרות למטוסים המתאימים ולטייסים הכשירים לכך לרדת למדרגות נמוכות יותר (100 רגל, 50 רגל ובמקרים חריגים אף פחות מזה...).
והנה דוגמה לדפית הנמכה: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:ATL_ILS_Runway8L.png
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|