לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-11-2007, 00:25
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי B669 שמתחילה ב "F35 יהיה מטוס הקרב המאויש האחרון לפיתוח."

ימים יגידו. הוא מתוכנן כרגע כמטוס הקרב האמריקני האחרון המאוייש. בעיקרון ישנן כרגע תוכניות על שולחן השירטוט למפציץ אמריקני מאוייש שייכנס לשירות אולי לפני סוף העשות הבא - כך שלא ממש מדובר במטוס המאויש האחרון אם זאת השאלה.

אם שואלים לדעתי מטוסי הקרב המאויישים הם עניין שצפוי לעבור מן העולם בתוך כ2-3 עשורים. כבר כיום משימות רבות עוברות יותר ויותר לשליטה ממוחשבת/רובוטית. החל בסיור/תצפית/ל"א וכלה בתקיפה ובקרוב גם תדלוק. מל"טי קרב מבצעיים טרם נבנו אבל בעיקרון יש להם אפשרות טכנית לעלות ביכולותיהם על כל כלי מאוייש (לפחות במה שקשור לתמרון בG גבוה). במשימות אויר אויר מטווח רחוק אין מן הסתם הבדל גדול בין מטוס מאוייש ללא מאוייש (אולי פרט לגודל המטוס מה שמשפיע במידת מה על החתימה שלו (אני אומר זאת בהסתייגות מסויימת משום שניתן לצמצם מאד גם חתימה של כלים גדולים).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 17-11-2007, 01:06
  רמבו 6 רמבו 6 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.07
הודעות: 2,959
אני חושב שעם הטכנולוגיה מלט"ים מיוחדים עם טכנולוגיה מיוחדת
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "ימים יגידו. הוא מתוכנן כרגע..."

יוכלו לבצע אפילו קרבות דוג פייט במחיר ניצחון מובטח כמו מערכת השחמט שIBM בנתה לפני 10 שנים בערך
ומאז אף אחד לא ניצח אותה כולל אלוף השחמט הבינלאומי הרוסי דאז, (מכיוון שהמערכת יודעת טוב מאוד מה לעשות כשהקרב כל פעם משתנה,כל צעד יהיה מחושב ותמיד נכון, לא משנה מה יהיה מהלך האויב) שאגב נכנס לדיכאון זמני
בגלל הפסד למכונה, ועוד יוצרי אותה מערכת כמעט חשבו להתנצל בפניו בגלל שפגע בכבודו..
בתעשיות מתקדמות היי טק בחו"ל, רובוטים משוכללים עושים בקווי היצור עבודות בדיוק כה רב ובזמן מאוד מהיר ע"י תוכנות ששולטות עליהם,
שרק מלצפות באופן הדיוק שלהם זה בלתי נתפס למוח האנושי.
אני לא יודע עד כמה מטוסים יוכלו להתנהג באופן חופשי באוויר והאם יתוכנתו לקבל החלטות שבאמת יוציאו אותם מכל גיחה בחתיכה אחת כל פעם אבל בהחלט יש דמיון בין שני התחומים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 17-11-2007, 01:52
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "ימים יגידו. הוא מתוכנן כרגע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
ימים יגידו. הוא מתוכנן כרגע כמטוס הקרב האמריקני האחרון המאוייש. בעיקרון ישנן כרגע תוכניות על שולחן השירטוט למפציץ אמריקני מאוייש שייכנס לשירות אולי לפני סוף העשות הבא - כך שלא ממש מדובר במטוס המאויש האחרון אם זאת השאלה.

אם שואלים לדעתי מטוסי הקרב המאויישים הם עניין שצפוי לעבור מן העולם בתוך כ2-3 עשורים. כבר כיום משימות רבות עוברות יותר ויותר לשליטה ממוחשבת/רובוטית. החל בסיור/תצפית/ל"א וכלה בתקיפה ובקרוב גם תדלוק. מל"טי קרב מבצעיים טרם נבנו אבל בעיקרון יש להם אפשרות טכנית לעלות ביכולותיהם על כל כלי מאוייש (לפחות במה שקשור לתמרון בG גבוה). במשימות אויר אויר מטווח רחוק אין מן הסתם הבדל גדול בין מטוס מאוייש ללא מאוייש (אולי פרט לגודל המטוס מה שמשפיע במידת מה על החתימה שלו (אני אומר זאת בהסתייגות מסויימת משום שניתן לצמצם מאד גם חתימה של כלים גדולים).

השורה התחתונה שלך נכונה כנראה, עוד 2-3 עשורים למטוסי קרב מאוישים, זה די צפוי..
כל השאר מלא בטעויות:
שליטה ממוחשבת רובוטית? כיום? אין כמעט דבר כזה בפועל, יש תוכניות וסטארטאפים ואבות טיפוס אבל אין כמעט דבר כזה בשום חיל אויר בעולם, כל המשימות הם בשליטת אדם (לא בקרה..שליטה). בעתיד? כנראה שזה יקרה בעתיד..אבל לא כיום.
מל"טי קרב מבצעיים? יש בהחלט כנס לאתר חיל האיר האמריקאי.
יתרון G גבוה? זה בערך הפרמטר הכי פחות חשוב והכי פחות מגביל כיום... למגבלת הG של האדם יש השפעה קטנה ביותר על תכנון מטוסי קרב...
כיום לכלי טייס מאויש יש יתרון מוחלט בתחום האויר אויר ויתרון גדול בתחום הא"ק אל מול מטוס לא מאויש..הפער הזה הולך ומצטמצם וכנראה 20-30 שנה זה באמת טווח הזמן שהם יגיעו לשיוויון.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 17-11-2007, 02:07
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=עידו גנוט]ימים יגידו...."

Guy.P.A - כשאמרתי קרב התכוונתי א"א (תקיפה/הפצצה קיימים מזמן - הפרדטור הוא רק אחד מיני רבים המסוגל לבצע משימות תקיפה).

emile-a - אינני יודע בדיוק מה היחס בין בקרה לשליטה כיום ואם אתה אומר אני מאמין לך. השורה התחתונה והחשובה היא שהכיוון הוא פעילות אוטונומית במידה רבה (גם אם לא מוחלטת בעתיד הנראה לעין).

מלטי קרב - ראה הערתי ל-Guy.P.A למעלה.

בקשר ליתרונות/חסרונות - אני חושב שהניתוח שלך ושלי קצת מופשטים ופשטניים - לא התכוונתי לכתוב משהו מעמיק למעלה. בגדול אם הכיוון של קרבות האויר הולך לBVR אז כפי שכתבתי אני ממש לא רואה יתרון של כלי מאויש על כלי בלתי מאוייש - שניהם יכולים לשגר AMRAM בצורה דומה ואין פה עניין של תגובות מהירות. בתחום הא"ק יש יתרון כי מרבית הכלים הקיימים אינם משתווים בביצועים/יכולת נשיאה וכו' לכלים מאויישים. אני תמיד שאלתי את עצמי מדוע לא להסב F16 לכלי בשלט רחוק ולבצע באמצעותו משימות הפצצה. אני מניח שיש כאן עניינים של תקשורת נתונים או אולי סיבות אחרות - אבל מתאר כזה אמור לאפשר למטוס לא מאוייש לבצע משימות באופן דומה מאד לכלי מאוייש (שוב לפחות בתיאוריה - בפועל אני מניח שיש עם זה בעיות שאם לא כן הדבר היה מתבצע מזמן).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-11-2007, 02:31
  Guy.P.A Guy.P.A אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.06
הודעות: 661
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "Guy.P.A - כשאמרתי קרב..."

בעיקרון אני מניח שאתה צודק, זה הכל הגיע לעניין טכני.

אני יכול רק לנחש שפשוט הטכנולוגיה צריכה עוד להבשיל, יש עוד מספר לא מבוטל של בעיות טכניות שצריך להתגבר עליהם, שכן המשימה לא נגמרת בזה שהמטוס שיגר את הטיל ( בין אם BVR או בעיקר WVR ).
כרגע פשוט טכנית מטיס כטב"ם לא יכול לתפעל מטוס כמו טייס שנמצא בקוקפיט, שוב בגלל עניינים טכניים - הערכת המצב, תמרוני התחמקות, ובעיקר כל מה שדורש מהטייס להזיז את הראש מהר ולהסתכל מסביב, כל זה עוד לא קיים פשוט.

תמיד החזון שלי היה תא טייס ריאליסטי לחלוטין על האדמה, שפשוט שייך למטוס פיזי שם בחוץ, שמצלמות יספקו לו את נקודת המבט כאילו אתה בתא הטייס.
כשזה יושג, והשידור יהיה בזמן אמת מספק, לא ייצטרכו עוד מטוסים מאויישים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-11-2007, 21:33
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "Guy.P.A - כשאמרתי קרב..."

לגבי הסבת מטוס מאויש ללא- מאויש:
כפי שידוע, זה לא רק אפשרי אלא גם מבוצע סדרתית (פאנטומים ישנים, המוסבים למטוסי מטרה)
http://www.afmc.af.mil/news/story.asp?id=123026634

למה לא מסבים מטוסים מאוישים קיימים לשימוש מבצעי כמל"טים? לדעתי-
א. כלכלי- עלויות אחזקה שוטפות קרובות לאלו של מטוס מאויש, ודי גבוהות למשימה טיפוסית של מל"ט.
ב. פוליטי- תמיד כדאי לדחוף פרויקט "מהפכני" ש"נותן יכולות חדשות" (כלומר, מל"ט חדש) ולא משהו זול ש"רק" מקטין סיכון לטייסים.
ג. מבצעי- כלים כאלו יהיו בעלי חתימה גדולה ויכולת תמרון מועטה, כך שיתאימו רק לתפקיד "משאיות פצצות"- לא יוכלו לפעול בקרבת איום נ"מ.

סה"כ, נראה לי שחיל אוויר ממוצע יכול בהחלט להרוויח מטייסת של A4/ F16/ F4 מוסבים לשליטה מרחוק, רובם באחסנה יבשה, למטרת הטלת פצצות JDAM, למשל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:48

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר