10-11-2007, 22:43
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי amonsito
צודק לגבי RAW שזה 12 ביט אבל בפוטושופ אין לנו את הבחירה הזאת, אז אני מתייחס לזה כאל 16 ביט.
|
זה אמנם נכון להמיר ל 16 ביט בעבודה בפוטושופ אבל זה בהחלט לא 16 ביט של צבע, כיוון שהוא פשוט עושה אינפרפולציה מ 12 ביט, מה שאומר שאתה עדיין מקבל את אותה רמת צבע.
זה כמו לקחת תמונת Grayscale ולהמיר אותה ל RGB ולטעון שהיא תמונה צבעונית.
היא תהיה אפורה לחלוטין רק במרחב צבע גדול יותר - אז מה?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי amonsito
דבר שני לגבי המסכים של סמסונג היה תוכנית תחקיר על הנתונים שחברות נותנות למוצרים שלהם.
פרט למסכי גרפיקאים מסכים של סמסונג פרט לאיזה אחד שמציג 14 כבייכול התברר שכל המסכים LCD המצויינים מציגים 10 ביט. בכל אופן זה לא חשוב לנו... אפשר לחשוב עד כמה אנחנו עובדים עם קבצים גדולים שהדפסות ענק.... בעעע
|
יש לך לינק?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי amonsito
עבור מתן, הכוונה היא 8 ביט עבור כל צבע... איזה חמוד אתה כשאתה לומד.
כל העיניין היה שאפשר להקפיץ ערכים שלא נראים על המסך כשעובדים עם 16 ביט.. זהו לא עין אנושית ולא שטויות.
[QUOTE/]
אם אתה כבר אומר משהו, אז תדייק. ואני חמוד תמיד, גם כשאני לא לומד (שאל את שחף).
איזה דברים להקפיץ? לא הבנתי בדיוק מה ניסית להגיד במשפט הזה. נסה להשתמש בסימני פיסוק.
[QUOTE=amonsito]
בהדפסות אתה צודק, הרעיון של ביט יותר גבוה למסכים הוא למעשה בשביל הדפסות!
אבל כל העניין שמשה דיבר עליו הוא עריכה, אפשרויות ומניפולציות שאפשר לעשות עם RAW, אז ה-12 ביט מאפשר לי לעשות מניפולציות כאלה נקודה.
CRT מציגים 24 ביט סבבה, הבעיה היא שאתה לא תצליח לראות חלק מהביטים האלה אחרי שימוש ארוך (סכנת קרינה חחחחח) ואני לא מדבר על המקום של הקופסאות האלה חחח
|
מה שאני לא מבין הוא, איזו מניפולציה אתה יכול לעשות על 12 ביט שאתה לא יכול לעשות על 8 ביט?
מה שאני אומר שהרמה גם פה וגם פה - כל כך גבוהה, שההבדלים כבר לא נראים לעין.
אני לא מצליח להבדיל בין גוון מסויים של אדום לאחר גם בעבודה עם 8 ביט... למה לעבוד ביותר? איפה אני רואה את הייתרון?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי amonsito
לגבי העין האנושית אל תשכח שרמת הניגודיות שיש בעין היא 1,000,000:1 תעשה חיפוש בויקיפדיה באנגלית ערך "Eye" ותראה יש שם עוד הרבה דברים ואז זה משנה את המעריכים שלך...
בכל אופן הנקודה היא שאפשר להוציא יותר מפריים באמצעות 16 ביט תמונה בפוטושופ.... וזה הרעיון המרכזי... מספרים תשאיר בבית ספר, אחד הדברים שלומדים הוא שיש פער בית תיאוריה לפרקטיקה, ובפרקטיקה מגיעים לטכניקות וזו טכניקה מאוד מקובלת בעולם הגרפיקאים והצלמים... תמיד מעדיפים קבצים מנופחים בשביל חופש לעשות מניפולציות. זהו!
|
יש הסכמה תיאורתית ביננו. אני רק אומר שההבדל בין 8 ביט ל 12 ביט כבר לא נראה בעין אנושית ולכן לעבוד ב RAW זה overkill. זה אפשרי ואני מכיר כמה משוגעים שעובדים ב RAW אבל מהנסיון שלי ושל אחרים - זה לא חובה.
אולי עבור מקרים מסויימים מאוד (שטרם יצא לי לגלות) חייבים לעבוד עם RAW, אבל כהמלצה גורפת זה ממש לא נכון.
|