07-10-2007, 20:57
|
|
|
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
|
|
תגובה
למעבר מרמת-דוד דרומה לא היה קשר ישיר לביצועי המסוק ברמה"ג אלא לשינוי שהתחולל באותם הימים במערך המסוקים בח"א בכלל והמסק"ר בפרט:
1. בעקבות כניסתו הצפויה של מסוק הפתן עתיר-היכולות וארוך הטווח לשירות קטן משמעותית הצורך המבצעי בטייסת מסק"ר צפונית (שמיקומה ברמת-דוד היה תוצר ישיר של הטווח הקצר של מסוק הלהטוט)
2. במקביל גדל משמעותית הצורך בטייסת קא"מ מסק"ר לצורך הכשרת צוותי אוויר בסדיר ובמילואים עבור שלשת טייסות המסק"ר המבצעיות העיקריות. מערך קא"מ מבצעי אינו יכול לפעול בצורה סדירה ובהיקפים גדולים אלא בסמיכות לסביבת האימונים העיקרית של החיל, היא היא הנגב (למעט אולי מערכי התובלה, הזקוקים לגב לוגיסטי). הדבר נכון שבעתיים לגבי מערך קא"מ מסק"ר, שחייב להתאמן בסמיכות לשטחי האימון העיקריים של כוחות היבשה.
3. כמו כן נוצר צורך באותם הימים לפנות נדל"ן בבסיס רמת דוד לטובת קליטת מטוסי ברק נוספים, כמו גם קליטה עתידית צפויה של מערך המסוקים הימיים (מהלך שאכן התממש כעבור מספר שנים).
לראיה, הלהטוט פעל בהצלחה שנים ארוכות באזורים הרריים וגבוהים כמו רמה"ג ואף גבוהים מהם, כולל במלחמת לבנון הראשונה בבקעה הלבנונית ובמהלך השהות הארוכה בלבנון עד מבצע "דין וחשבון", שהיה שירת הברבור של המסוק בח"א. אין ויכוח שמסוק כמו להטוט עמוס ב 4 טילי עורב נחות בביצועיו בהשוואה למסוקים מתקדמים יותר כמו הפתן אך כפי שציינתי לא זאת הייתה הסיבה למעבר מרמת-דוד אל הנגב.
לגבי דרגת הרעש של המסוק - אני מסכים! יצא לי לחזות בתחילת שנות ה-90 בתרגיל בבקעה בה כוח תודרך והוזהר מפני פשיטה באור יום של מסוקי להטוט ואכן נערך להגנה היקפית ותר במרץ רב אחר מסוקי "האויב". לא עברו מספר רגעים ולהטוט בודד הגיח לו בדממה כאילו יש מאין מתוך אחד הערוצים ונחת לו היישר במרכז הכוח, בסמוך לנגמ"ש הפיקוד. טייס חצוף הגיח מהקוקפיט ומסר למפקד הכוח פתק ובו נכתב - "אתה מת, אנא להזמין פינוי חללים" (הפתק ברשותי), המריא ונעלם כשם שבא, כשהוא מותיר את הסובבים המומים.
נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 07-10-2007 בשעה 21:05.
|