07-10-2007, 08:09
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
|
|
"לא לכם ולנו לבנות בית אלוקינו"
http://kodesh.mikranet.org.il/i/7208.htm
ציטוט:
ו מי שהתנדב מנורה או נר לבית הכנסת, אסור לשנותה; ואם לדבר מצוה, מותר לשנותה, אף על פי שלא נשתקע שם בעליה מעליה, אלא אומרים זו המנורה או נר של פלוני. ואם נשתקע שם הבעלים מעליה, מותר לשנותה אפילו לדבר הרשות.
ז במה דברים אמורים, בשהיה המתנדב ישראל; אבל אם היה גוי--אסור לשנותה אפילו לדבר מצוה, עד שישתקע שם בעליה מעליה: שמא יאמר הגוי, הקדשתי דבר לבית הכנסת של יהודיים, ומכרו אותו לעצמן.
ח גוי שהתנדב לבדק הבית, אין מקבלין ממנו תחילה. ואם לקחו ממנו, אין מחזירין לו; ואם היה דבר מסויים כגון קורה או אבן, מחזירין לו--כדי שלא יהיה להן דבר מסויים במקדש, שנאמר "לא לכם ולנו, לבנות בית לאלוהינו" (עזרא ד,ג). אבל לבית הכנסת, מקבלין מהן לכתחילה: והוא שיאמר, בדעת ישראל הפרשתי; ואם לא אמר--טעון גניזה, שמא בליבו לשמיים. ואין מקבלים מהם לחומת ירושלים, ולא לאמת המים שבה--שנאמר "ולכם, אין חלק וצדקה וזיכרון--בירושלים" (נחמיה ב,כ).
(רמב"ם הלכות מתנות עניים פרק ח )
|
http://www.mechon-mamre.org/i/3704.htm
ציטוט:
וגוי שהתנדב מעות לדברים האלו, או שהתנדב לעשות עימהם בחינם--אין מקבלין ממנו, ואפילו גר תושב: שנאמר "לא לכם ולנו, לבנות בית לאלוהינו" (עזרא ד,ג), ונאמר "ולכם, אין חלק וצדקה וזיכרון--בירושלים" (נחמיה ב,כ). (רמב"ם הלכות שקלים פרק ד פסקה ח)
|
בנוסף לזה, מכון המקדש, לא ידוע כיום מתי יבנו את בית המקדש. הוא ייבנה על ידי משיח צדקנו בניסים גלויים שלא יצטרך לכל הנדבות האלו. לאידך, אם יתמהמה המשיח מלהגיע, במוקדם או במאוחר הכסף הזה יפול בידיים של המושחתים, כמו עוד הרבה כספים ואפילו כספים שהיו מיועדים עבור ניצולי שואה, ואז יהיה חילול השם גדול.
היו צריכים לשכנע שימירו את התרומה לפרוייקטים עבור עם ישראל באופן מיידי, כמו טיפול בבעייה הדמוגרפית. בגלל שאם יקרוס היישוב היהודי בארץ ישראל חס וחלילה, זה יהיה אסון כלל עולמי.
_____________________________________
יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)
נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 07-10-2007 בשעה 08:24.
|