לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-09-2007, 10:48
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
SkyWatcher המל"ט המאוייש

בוקר טוב,
אתמול בלילה פרסמנו תמונת יום של כלי מעניין המפותח בארה"ב עבור חא"א. הכלי הינו מל"ט גדול למדי (מוגדר בפועל ככבינוני) בעל יכולת נשיאה טובה (מאות ק"ג+) ושהיה ממושכת (15-30 שעות בהתאם לתת הדגם).

מה שייחודי בכלי הנ"ל המפותח על ידי חברת פרוקסי ממרילנד הוא היכולת להפוך את הכלי למאוייש בעת הצורך. האמת לא ברור לי לחלוטין מדוע מדובר ביתרון כה גדול אבל זאת יכולת נוספת של הכלי והיא הודגמה כבר בניסויים בארה"ב.

יכולת מעניינת יותר לטעמי היא שילוב של מספר כלים יחד לביצוע משימה - יכולת זאת שהודגמה מספר פעמים בניסויים ב-2007 מאפשרת לקבוצה של כלים לפעול יחד לביצוע שורה של משימות כגון איסוף מודיעין חזותי/אלקטרוני, העברת אותות וסיוע לכוחות קרקע (לא צויין אם הכלי מסוגל לשאת חימוש). לטענת החברה המל"ט מסוגל לפעול בקבוצות של עד 12 כלים בו זמנית.

ראוי אולי להזכיר כי בסוף שנות ה-60 וראשית ה-70 במסגרת פרוייקט איגלו וייט של חא"א בויאטנם נעשה שימוש במטוסים מוסבים שכונו QU-22 לצורך משימות מודיעין. גם מטוסים אלו היו מסוגלים לפעול בתצורה מאויישת או אוטונומית. בפועל הם הופעלו בתצורה מאויישת בלבד וכמה מהם גם התרסקו - בעיקר בשל כשל מנועי ככל הנראה (ותודה לידידנו NSDQ160 על הקישור לסוגיה).

אגב לדעתי יש לכלי קשר ישראלי (עקיף אולי) כלשהו - אם מישהו יודע אשמח לקבל פרטים.

ה- SkyWatcher בטיסה. לידעה שלנו ופרטים נוספים...


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://64.202.120.86/upload/items_icons/SkyWatcher_medium.jpg]
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 05-09-2007 בשעה 10:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 05-09-2007, 19:41
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עמיטל שמתחילה ב "מה הצורך.."

אולי אפשר להטיס עד לגיזרת הסריקה בטייס, הוא עובר למצב מאוזן והמטיס בקרון משתלט על ההגאים. כך עד לטיסה בחזרה.
בנוסף אם מדובר ב"נחיל מטוסים" אולי כדאי שאחד יוטס ע"י טייס ו11 אחרים יהיו משועבדים להתנהגות הטיסה שלו. יכול להיות יעיל למשימות מאד רחוקות מהבית כנדרש מספר גדול של כלים סורקים/תוקפים וממסר בדרך אליהם (מי אמר השמדת משגרים/טילים בשלב ההאצה?).
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-09-2007, 00:31
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "?"

בוא נסכם שיש מאפייני טיסה שדורשים טייס (עדיין) כמו קרבות אוויר, ויש כאלו שמטיס מהקרקע יכול לעשות בהם עבודה נפלאה (כמו המתנה).

כשיש צורך בטייס פעיל שמסוגל להתמודד בקרב אוויר או בחדירה תחת מכ"ם הטייס ער. כשמדובר על עבודה מונוטונית ופחות "לחוצה" כמו: סריקת גיזרה או המתנה, הטייס יכול לישון ומטיס מקרון הבקרה משתלט על המטוס. בדומה ל"טייס אוטומטי" במטוסי נוסעים.

ניקח לדוגמא סיטואציה של מטוסי קרב במשימת הגנת שמי מדינה. במקום להמריא להקפצה המטוסים ממריאים (במעמס תחמושת מלא) מתדלקים מיד אחרי ההמראה ובכל כמה שעות ותופרים גבולות מצפון לדרום ע"י מטיס מהקרון (שיכול להתחלף) בזמן שהטייס ישן או פותר סודוקו. רק כשיש זיהוי ספציפי הבקר מפנה את הטייסים שמשתלטים על המטוס בחזרה ויוצאים לקרב אוויר.

או סיטואציה דומה שבה מטוסי קרב ממריאים מתל נוף, מתדלקים, טסים לאזור שיגורים פוטנציאלי באירן, מתדלקים שוב, המטוס עובר למצב המתנה הטייס הולך לישון ומטיס מהקרקע מפעיל את המטוס עד לרגע שבו מזוהה שיגור/הכנות לשיגור. הטייס משתלט בחזרה על המטוס ויוצא לתקוף את המשגר.

אפשר להמשיך ולהפליג בדימיונות. אמרנו שהמלל"טים הללו מסוגלים לעבוד כנחיל. לכן יכול להיות מצב שבו שבכל זמן מסויים מתחלף טייס תורן שמטיס את המטוס שלו ושולט בנחיל בזמן שכל הטייסים האחרים נחים.
ועוד...
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 07-09-2007 בשעה 00:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 08-09-2007, 17:54
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "פעם ראשונה שאני שומע את זה..."

לצערי, אני לא יוכל לרדת לרמת הפרטים של חלק מהמקצוענים פה בפורום, שייתכן שאחדים מהם מטיסים או מתחזקים מסוקים בשיגרה.

העובדה היא, שמהות צורת הפעולה של המסוק, הרוטור, יש הרבה יותר חלקים, שעובדים בעומסים גדולים מאוד. ככל שמסוק מהיר יותר, וטס גבוהה יותר, העומסים על יחידות הרוטר, הכנפיים, הצירים, מערכת ההיגוי העדינה מאוד, התמסורת... בורג אחד נחלש והרוטור עף. בניגוד למטוס שהעילוי שלו נוצר מהכנפיים, ואפילו מטוסים גדולים מאוד, יכולים להישאר באויר או לנחות נחיתת אונס בלא מנוע, לעומתם בלא מנוע המסוק מתפרק.

יש סיבה טובה, שעד ל-F35, לא היה VSTOL מאז ההארייר והחיקוי הסובייטי שלו YAK-38. ליכולת VTOL יש מגבלות רבות מאוד בכל שאר התחומים, כולל תחזוקה.

דרוש דור חדש של מסוקים. המסוקים הקיימים עדיין לא טובים מספיק. לצערי, עדיין רחוק החזון של סופרי מד"ב משנות ה-50, שהמסוק יחליף סופית את המכונית. (ורצוי גם שיהיה חשמלי ומבוסס על כוח גרעיני).
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 05-09-2007, 22:09
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "SkyWatcher המל"ט המאוייש"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט

יכולת מעניינת יותר לטעמי היא שילוב של מספר כלים יחד לביצוע משימה - יכולת זאת שהודגמה מספר פעמים בניסויים ב-2007 מאפשרת לקבוצה של כלים לפעול יחד לביצוע שורה של משימות כגון איסוף מודיעין חזותי/אלקטרוני, העברת אותות וסיוע לכוחות קרקע (לא צויין אם הכלי מסוגל לשאת חימוש). לטענת החברה המל"ט מסוגל לפעול בקבוצות של עד 12 כלים בו זמנית.




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://64.202.120.86/upload/items_icons/SkyWatcher_medium.jpg]


זו בהחלט יכולת מעניינת אם כי בהחלט לא חדשה ומרעישה... אין כל דבר מעניין וחדשני בפרוייקט הספציפי שהבאת. שילוב אדם במל"ט נובע לדעתי מחוסר בשלות של מערכת ההטסה האוטומטית. שמו נהג בכלי כדי שיוכלו להוכיח בקלות יחסית את תכונותיו האוירודינמיות של הכלי. ברגע שחוגי הבקרה וציוד התקשורת יושלמו - יוצא האדם מהקוקפיט ויצעד מעדנות למקומו הטבעי - קרון השליטה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 05-09-2007, 22:31
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "?"

א. לא אמרתי שמדובר במשהו חדש - אני פרסמתי (ואפילו הזכרתי כאן) עבודה שנעשתה בטכניון בנושא קבוצות מל"טים כבר לפני מספר שנים. אז היה מדובר במשהו ממוחשב ואילו השנה מדובר על משהו שנוסה בפועל.

ב. אני לא מסכים איתך בעניין בשלות המערכת - צפה בבקשה בסרטונים באתר החברה ובסרטונים נוספים באינטרנט. המערכת מסוגלת לטוס, להמריא ולנחות בעצמה לחלוטין ועשתה זאת פעמים רבות. השילוב של האדם הוא פשוט אפשרות נוספת - שאלתי למעלה מדוע יש בכך צורך וניתנו כאן תשובות שונות. אתה יכול לקבל אותן או שלא אבל הקביעה שלך כאילו מדובר בטכנולוגיה לא בשלה היא לטעמי שגויה.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 05-09-2007, 22:36
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
טוב
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "א. לא אמרתי שמדובר במשהו חדש..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
א. לא אמרתי שמדובר במשהו חדש - אני פרסמתי (ואפילו הזכרתי כאן) עבודה שנעשתה בטכניון בנושא קבוצות מל"טים כבר לפני מספר שנים. אז היה מדובר במשהו ממוחשב ואילו השנה מדובר על משהו שנוסה בפועל.

ב. אני לא מסכים איתך בעניין בשלות המערכת - צפה בבקשה בסרטונים באתר החברה ובסרטונים נוספים באינטרנט. המערכת מסוגלת לטוס, להמריא ולנחות בעצמה לחלוטין ועשתה זאת פעמים רבות. השילוב של האדם הוא פשוט אפשרות נוספת - שאלתי למעלה מדוע יש בכך צורך וניתנו כאן תשובות שונות. אתה יכול לקבל אותן או שלא אבל הקביעה שלך כאילו מדובר בטכנולוגיה לא בשלה היא לטעמי שגויה.


א. "משהו ממוחשב..." ניסוח מעט עילג למחקר שערך פיני גורפיל בנושא נחילי מלטים אוטונומיים
ב.OK . מקבל. אני לא רואה תועלת בהכנסת אדם למל"ט...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 08-09-2007, 10:06
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
RTMF
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "SkyWatcher המל"ט המאוייש"

עפ"י הבנתי את הקטע הבא:



SkyWatcher aircraft is preloaded with a flight plan which can include Group Tactical Goals for extended autonomous missions. Controlled by the SkyForce system, the unique, optionally piloted operation allows for rapid deployment of aircraft in theater or across civil airspace. SkyWatcher’s high level of reliability and survivability are unmatched by any aircraft in the medium altitude, mid-range market today.




מאחר שלא מדובר בתכונות מערכת ה-SkyForce - ניתן להבין שהאופציה לשילוב הטייס נועדה לסייע בפריסה מהירה של המערכת ובעת ביצוע טיסה במרחב האווירי האזרחי.

מכאן ניתן להניח:
  • בניגוד למערכות ישראליות (הרמס 450 ו'איתן' כמשל) - אין לכטב"מים האלה רישוי מתאים המאפשר להם לפעול בזירה אזרחית ללא טייס (זה מעיד על בטיחות הכלים ואמינות מערכת השליטה? אולי עקב היות ה-VELOCITY - המטוס ממנו פותחה הפלטפורמה - מוגדרת מיסודה ככלי "ניסיוני" של אושר ככלי טייס מהמיניין?)
  • הכלים יבילים בהטסה - כלומר לא ניתן לפרק את הכלים לחתיכות קטנות מספיק שיאפשרו הובלה מהירה לזירת ההתרחשות הרלוונטית, או הרכבתם המהירה לאחר הגעתם לזירה - למשל במטוס גדול...
בקיצור - השימוש בגימיק הזה נועד כנראה לכסת"ח - בערך כמו לשווק עגבניות רכות כ"עגבניה עם פוטנציאל הסבה מהיר לקטשופ"...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 08-09-2007, 10:52
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
מסכים
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "RTMF"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
עפ"י הבנתי את הקטע הבא:





SkyWatcher aircraft is preloaded with a flight plan which can include Group Tactical Goals for extended autonomous missions. Controlled by the SkyForce system, the unique, optionally piloted operation allows for rapid deployment of aircraft in theater or across civil airspace. SkyWatcher’s high level of reliability and survivability are unmatched by any aircraft in the medium altitude, mid-range market today.








מאחר שלא מדובר בתכונות מערכת ה-SkyForce - ניתן להבין שהאופציה לשילוב הטייס נועדה לסייע בפריסה מהירה של המערכת ובעת ביצוע טיסה במרחב האווירי האזרחי.

מכאן ניתן להניח:
  • בניגוד למערכות ישראליות (הרמס 450 ו'איתן' כמשל) האיתן רחוק מאד מרישוי אזרחי. התכוונת לשובל/הרון אין לכטב"מים האלה רישוי מתאים המאפשר להם לפעול בזירה אזרחית ללא טייס (זה מעיד על בטיחות הכלים ואמינות מערכת השליטה? אולי עקב היות ה-VELOCITY - המטוס ממנו פותחה הפלטפורמה - מוגדרת מיסודה ככלי "ניסיוני" של אושר ככלי טייס מהמיניין?)
  • הכלים יבילים בהטסה - כלומר לא ניתן לפרק את הכלים לחתיכות קטנות מספיק שיאפשרו הובלה מהירה לזירת ההתרחשות הרלוונטית, או הרכבתם המהירה לאחר הגעתם לזירה - למשל במטוס גדול...
בקיצור - השימוש בגימיק הזה נועד כנראה לכסת"ח - בערך כמו לשווק עגבניות רכות כ"עגבניה עם פוטנציאל הסבה מהיר לקטשופ"...
מסכים מאד. זה גם המסר שניסיתי להעביר בתגובותיי הראשונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:30

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר