לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-09-2007, 23:12
צלמית המשתמש של צל99
  צל99 צל99 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.04.06
הודעות: 1,130
רגישות חיישן או פלאש?

נושא שמטריד אותי בזמן האחרון , נו טוב, לא ממש מטריד רק קצת...

הדור השלישי של המצלמות שהוכרז בשבועות האחרונים פתח בפנינו עולם חדש מבחינת אסא, גם הD3 וגם המארק 3 נותנים 6400 שמיש ובניקון אולי קצת יותר (ע"פ הדוגמאות ברשת בינתיים), וסביר מאוד שזה יחלחל מהר מאוד גם למצלמות הביניים ולא רק לספינות הדגל.

עד כמה זה ישפיע על שמוש בפלאש או בתאורה חיצונית?
אני בבית כבר מזמן מצלם את הילדים בלי פלאש, קצת מעלה אסא, קצת פותח צמצם קצת מייצב ומשאיר את הפלאש בתיק.
אני מניח שבסטודיו ( תחום שבו אין לי כלל נסיון) עדיין ישתמשו בתאורה מלאכותית ע"מ להגיע לתאורה הרצויה בלי צללים ובלי תלות בגורמים אחרים.
איך זה ישפיע על תחומים אחרים? בעבר קראתי שרשור על סטודיו פלאשים בארועים, יש שעדיין משתמשים ומצלמים ב100-400 אסא, ויש צלמים שהעידו על עצמם שבמעבר לעידן הדיגי השאירו את הפלאשים בבית ומצלמים ב800-1600. במעבר לעידן שבו צלום ב3200 יכול להחשב נקי ונורמלי (בעידן ה10D אף אחד לא פתח עיניים על מי שצילם ב400 אסא והביא תוצאות דומות), האם הפלאשים יתפסו פחות מקום? אם נוסיף את דור המייצבים החדש של ה4 סטופים שמאפשר צילומים במהירויות מגוחכות. אז למה לא תאורה טבעית?
_____________________________________
"הבחירות שלנו הן שמגלות מי אנחנו באמת,
הרבה יותר מאשר היכולות שלנו" (אלבוס דמבלדור)

למכירה 24-105L במצב מצוין.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 02-09-2007, 07:30
  משתמש זכר Espires Espires אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.11.06
הודעות: 3,992
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צל99 שמתחילה ב "רגישות חיישן או פלאש?"

לדעתי יש הבדל ענק בין שימוש בפלאש להעלאת אסא, לא מבחינת הרעש שקיים בתמונה אלא מבחינת התאורה שהוא נותן.
אם תצלם באמצע הרחבה כאשר יש כל מיני ספוטלייטס סגולים ואדומים בלי פלאש אתה תראה את הבנאדם באותו הצבע, אבל עם פלאש זה מנטרל....
למשל שאני מצלם את אחים שלי בבית אני מקפיץ את הפלאש מן התקרה כי זה נותן גוון עור יפה טבעי יותר מאשר שאני מצלם בלי פלאש על אסא די גבוה , ולדעתי זה נותן תוצאה הרבה יותר טובה [אני מדבר איתך על השוואה של שימוש ב50 מ"מ בצמצם 1.8 לעומת שימוש בפלאש גם...]

אבל אני מניח שיהיו את אלו שרוצים לחסוך בכובד ויתחילו להיעלם קצת הפלאשים... אבל שוב אי אפשר להסתדר בלי, יש מקרים שרצוי ואפילו חייב אותם..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 02-09-2007, 11:08
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי צל99 שמתחילה ב "אז זהו השמוש לפלאש? לנטרל..."

כפי שאמרת, הפלאשים מבטלים צללים או מאפשרים לך לשלוט היכן הם יהיו.
כשאתה מצלם עם התאורה הסביבתית, היא שולטת בתמונה שלך ולא אתה.
כמובן שהפלאש משפיע על צבע האור שיתקבל בתמונה אבל דווקא ההבדל הכי גדול לדעתי, הוא בעוצמה.
איזו 6400 זה בסך הכל 5 סטופים מעל איזו 200.
פלאש מאפשר לך לקבל הרבה יותר אור.
מלבד זה, טכנולוגית, הפלאש עובד לפרק זמן קצר ביותר (1/10,000 אאל"ט) כך שהוא מסוגל להקפיא כל סצינה (מה שאי אפשר להגיד בהכרח על איזו 6400).

אסכם ואומר שאשמח מאוד לשים את ידי על ה D3 ולבדוק את ביצועי הרגישות הגבוהים.
אני תמיד מעדיף לצלם עם תאורה סביבתית.
הפלאש שלי מצלם כמעט רק בסטודיו (אני לא מצלם אירועים).
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 02-09-2007, 21:22
צלמית המשתמש של צל99
  צל99 צל99 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.04.06
הודעות: 1,130
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי -mAoz- שמתחילה ב "נראה לי שלבעלי אולמות אירועים..."

לא מסכים להגדרה האחרונה שלך.

אני אישית בדר"כ לא אוהב את ריבוי הפלאשים באולם, לא את צורת העבודה, ולא תמיד את התוצאות.
גם עם פלאש יחיד על המצלמה , בשמוש נכון (ולא ישיר) יוציא תוצאות מעולות.

מטרת השרשור הזה זה באמת למצוא את הדרך למיטב, מעבר לסקרנות אני מתלבט (התלבטות תאורטית לחלוטין בינתיים) האם את ה10000 הבאים הייתי שם על 4 וילנסקים, או על שדרוג הגוף ל5D מארק 2....
דיברתי על כך עם לא מעט צלמים, אני חייב לציין שרובם בגישה של הפלאשים אבל יש לא מעט (אשר רחוקים מאוד מלהיות חאפרים) שפשוט ויתרו על התענוג של פיזור פלאשים.
צלמים שעובדים עם גוף או 2 של מארק 2 (זה נכון לפני כמה חודשים, סביר שעברו מאז למארק 3) ועם מיטב עדשות הL או הפריים של קנון. אנשים שמפלישים פלאש מוקפץ על הנושא, וע"י שילוב אסא גבוה וצמצמים פתוחים מכניסים מספיק תאורת רקע. והתוצאות מצוינות.
לי אישית יש נסיון (מועט) בארועים, ולרוב אני מרוצה מעצמי מהתוצאות ולא תמיד מצליח להבין איך הייתי מכניס פה פלאשים נוספים שהיו תורמים לי לתמונה...
אתה צריך לזכור שתמיד חשיפה טובה יותר תתן תאורה אחידה יותר מאשר פלאשים, גם אם תפזר 10 הם אף פעם לא יגיעו לכל האולם בצורה שווה. ולגבי הצבעים והגוונים , אם אתה "מחמם" את הפלאש ומקרב אותו לתאורה במקום אתה יכול לשלוט אח"כ בצורה טובה מאוד בכל התאורה ול"קרר" אותה כרצונך.

שוב עד עכשיו הייתי די נחרצות נגד השמוש המוגזם בפלאשים במקום שלא צריך אותם, דוקא עכשיו אני מתחיל להפתח לרעיון, אבל רבים וטובים מאוד הוציאו תוצאות מצוינות בלעדיהם, אז אין צורך לקרוא להם חאפרים...
חוצמיזה קבל מסר"ש...
_____________________________________
"הבחירות שלנו הן שמגלות מי אנחנו באמת,
הרבה יותר מאשר היכולות שלנו" (אלבוס דמבלדור)

למכירה 24-105L במצב מצוין.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 02-09-2007, 22:25
צלמית המשתמש של -mAoz-
  משתמש זכר -mAoz- -mAoz- אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.09.06
הודעות: 1,727
שלח הודעה דרך MSN אל -mAoz- Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי צל99 שמתחילה ב "לא מסכים להגדרה האחרונה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי -mAoz-
(או שימשיכו לצלם עם פלאש ישיר בודד על המצלמה, אם הם חאפרים).

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צל99
גם עם פלאש יחיד על המצלמה , בשמוש נכון (ולא ישיר) יוציא תוצאות מעולות.

ת'אמת, גם עם פלאש ישיר, כשאין ברירה אחרת, אפשר להוציא תוצאות לא רעות בכלל, בשימוש נכון כמובן.

קצת הקצנתי עם עניין החאפרים. לא שימוש בפלאש יחיד הופך מישהו לחאפר, אלא חוסר ידע, יצירתיות או שאיפות בצילום. פשוט ראיתי לאחרונה כ"כ הרבה צלמים שבוחרים בפתרון הפשוט של פלאש ישיר ולא חושבים להקפיץ גם כשיש מעליהם תקרה לבנה ענקית (והתוצאות בהתאם), אז הייתי צריך להוציא עליהם קיטור.
הבעיה באולמות וגני אירועים היא שלא תמיד יש מהיכן להקפיץ. לפעמים התקרה גבוהה מדי, או בצבע כהה. יש אירועים המתקיימים תחת כיפת השמיים.
אולי הדבר הכי אידיאלי מבחינת תאורה הוא לשכור אסיסטנט צמוד שיחזיק בום עם פלאש מרוכך שירדוף אחריך ויאיר ב-45 מעלות מהצד ולמעלה על המצולם, אבל אני לא יודע אם בחתונה שלי הייתי רוצה כזאת פמליה שתסתובב לכולם בין הרגליים.
בקיצור, יש כל מיני פתרונות למצבים שונים ולכולם היתרונות והחסרונות שלהם. לי יש נסיון רק עם פלאש בודד על המצלמה (כמעט תמיד מוקפץ).
_____________________________________


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:32

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר