22-08-2007, 11:19
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
|
|
אין בכך שום הונאה
האם ידעת שתדיראן ואמקור הם היום בבעלות אחת? האם זה משנה משהו בקבלת ההחלטות שלך, איזה מזגן או מקרר לקנות? המותגים פנאסוניק וטושיבה נמכרים על ידי חברת ייבוא אחת. אז מה? כאשר אתה מתעניין בטלויזיה טושיבה, צריכים להגיד לך בחנות שאותו יבואן מביא גם את פנאסוניק? למעשה כאשר אתה קונה מוצר ממשי כלשהו, אין בכלל חובה על המוכר לתת לך פרטים על החברה המוכרת ולא על בעלי המניות שלה. (וזה בניגוד למקרה שאתה קונה מניות בחברה, ואז החברה עצמה היא ה"סחורה" ואתה רשאי לדעת עליה את כל הפרטים).
הסייג היחיד של מיזוג בין שתי חברות מאותו תחום הוא הפגיעה בתחרות. לצורך זה ישנו פקיד ממשלתי רם דרג ועתיר סמכויות, הממונה על ההגבלים העסקיים, והוא רשאי לאסור את המיזוג - אם לדעתו זה ייפגע בתחרות.
בענף הביטוח יש תחרות קשה מאוד. לכן מיזוג של שתי חברות הוא חסר משמעות מבחינת התחרות. יתר על כן: אתה בעצמך ציינת שהמחירים של שני "מותגי" הביטוח שונים. אז מה הבעיה שלך? דע לך שאסטרטגיה שיווקית נכונה בניהול קונצרן, היא מתן יד חופשית למנהלי החברות שבתוכו להתחרות זה עם זה. הוכח כבר אינסוף פעמים שתחרות כזאת מגדילה את נתח השוק של הקונצרן מעבר למה שהוא היה אילו אוחדו שתי החברות.
_____________________________________
|