29-06-2007, 14:47
|
|
|
|
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
|
|
חבל, בדקנו את נושא העלות
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NimDod
אני לא מעוניין להיכנס לדיון של "בכסף של שעת טיסה אחת היה אפשר לקנות X", אבל אני רוצה לתקן את דבריך, בתור מי שנעל נעליים כבדות חלק נכבד מהשירות שלו.
1. הבלאי של הנעליים הכבדות הוא מהיר פי כמה מהבלאי של הנעליים הקלות.
2. הן לא בטיחותיות יותר. בניגוד למה שאולי חושבים אלה שמעולם לא נעלו אותן, הן לא קשיחות יותר בחלקן העליון, אלא דווקא רכות יותר. הסוליה הדקה יותר נמסה כשעומדים איתן על הסיפון של הטנק. בטיחותיות יותר? אני חושב שההיפך הוא הנכון.
3. הן הרבה פחות נוחות.
4. הסיבה שצה"ל מצטייד בהן היא כנראה מתוך שיקולי עלות (וחוסר התחשבות בחיילים שנועלים אותן).
* הנעליים שיש לי למילואים הן כבדות ובלויות לחלוטין ובמילואים האחרונים סירבתי להחליף אותן בזוג כבד אחר, כמו רבים מחברי.
|
1. זה לחלוטין לא נכון. לסוליה של הנעליים הקלות יש נטיה להתפרק, בעוד הכבדות "רק" נהיות חלקות יותר. בלאי מסוג שונה. בנוסף, לקלות יש נטיה לההרס בחלקן העליון במהירות רבה יותר.
2. אני דווקא נעלתי כבדות בעבר, והחלפתי לקלות (אני שייך למערך הטכני), ואני יכול לומר לך, מנסיון, שיש הבדל משמעותי לטובת הכבדות באיכות ה-"בלימה" של עצמים כבדים שנפלו לי על הרגליים. הן גם קשיחות יותר מהקלות בחלקן העליון, גם את זה בדקנו, בהשוואה בין נעליים חדשות וגם בין נעליים משומשות.
3. מסכים לחלוטין. זה למה החלפתי, למרות הסיכוי שאפגע פיזית, אני מעדיף את בריאות כפות הרגליים שלי.
4. שיקולי עלות שונים. נעליים קלות יכולות להתבלות בקצב של אחת לשנה ואף מהר יותר, נעליים כבדות - בלאי איטי בהרבה. הכבדות יקרות יותר, אבל בסיכום כולל, העלות של החלפת הבלאי לא משתלמת לצבא.
(למי שלא מכיר - הדרישה לנעליים מגופרות היא מובנית בתוך נהלי הבטיחות של המערך הטכני)
|