30-06-2007, 17:57
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
הסבר מופשט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "מדוע יש צורך גם בלנטירן(?) בנוסף לליינטנינג? או שהסופה מציגה את כל האופציות רק לתצוגה"
המארזים המרכיבים את ה-LANTIRN עושים בגדול שלוש פעולות:- ציון מטרות
- FLIR
- עקיבה אחר תוואי השטח
הפוד של רפאל עושה שניים מהם - ציון מטרות ו-FLIR.
מאחר שהפוד של רפאל משלב FLIR וציון מטרות - הוא למעשה עושה, בפוד אחד, משהו שמערכת ה-LANTIRN עושה בשני פודים - וזאת מאחר שפוד ה"ניווט" משלב FLIR ומכ"ם עקיבה אחר תנאי שטח (המונח המקצועי לכך הוא Terrain Following Radar או TFR כמו שציין אמיל).
מאחר ש-66% מיכולת שני הפודים של ה-LANTIRN כלולים במיכל בודד של רפאל ומחירו נמוך יותר משמעותית - בחרו מדינות רבות לרכוש אותו - כולל ארה"ב.
אאל"ט - לפוד החדש של רפאל יש גם יכולת SAR אך איני בטוח שיש בו יכולת TFR.
אגב מערכת ה-LANTIRN היא מתוצרת משותפת של לוקהיד מרטין וטקסס אינסטרומנטס.
ככל הידוע לי - מטוסי הסופה מצויידים במערכת ה-LANTIRN ולא בלייטנינג, ולצורך זה אך נמשכו מערכות ה-LANTIRN ממערך הברק והוחלפו במערכת הלייטנינג.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|