|
26-06-2007, 17:23
|
|
|
|
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 11,174
|
|
מפעיל ה-D9 יקבל כנפי טיס
מפעיל הדחפור יקבל כנפי טיס
למרות כישלונות צורבים סגן ל' לא ויתר וניסה שוב ושוב להתקבל לקורס - עד שהצליח. משירות כמפעיל כלי כבד בהנדסה קרבית הוא יהפוך לטייס קרב. "התחלתי בירוקים ועכשיו אני עובד איתם מלמעלה", הוא מספר. סגן ש', שבכלל רצתה להיות מדריכת חי"ר, סיימה את מגמת נווטי תובלה. לבנות אחרות היא קוראת לנסות ולהתקבל לקורס: "זה לא בשמיים"
חנן גרינברג [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/SendArtResponse/mail.gif] פורסם: 26.06.07, 15:44
החלום לעוף: סגן ל' שאף להיות טייס, כשנכשל במיונים הראשוניים הוא ביקש לשרת ביחידה מובחרת. בסופו של דבר הוא הוצב לשרת בהנדסה קרבית, כמפעיל דחפור די-9. אך הוא לא ויתר על החלום ובמסגרת שירותו הוא יצא לקורס קצינים ובסופו של דבר הצליח להתקבל לקורס טיס. ביום חמישי הוא יעמוד בחברת המסדרים בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ ויקבל את כנפי הטיסה. בכך הוא יהפוך לחייל הראשון בצה"ל שיודע להפעיל כלי הנדסי כבד ולהטיס מטוס קרב.
סגן ל' (24), יליד שדרות שעבר עם משפחתו ללהבים, מספר ל-ynet על הגשמת חלומו. "עברתי תהליך ארוך שהיתה בו הרבה עבודה. הוא לקח לא מעט זמן, אבל בסוף השגתי את היעד. כבר לפני הגיוס היתה לי שאיפה להגיע לקורס טיס, מן אתגר שכזה. אין טייסים במשפחה שלי, אבל זה נושא שעניין אותו מגיל צעיר, אז התעסקתי עם טיסנים. לפני הגיוס התחלתי את המיונים לקורס, אבל נעצרתי בשלב הראשון".
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1153505/2_wa.jpg]
סגן ל'. לא ויתר והצליח (צילום: דובר צה"ל)
למרות האכזבה, ביקש ל' לשרת באחת היחידות המובחרות בצה"ל, אך גם לשם הוא לא התקבל. "אפשר לומר שנכשלתי בכל דבר", הוא מודה באומץ-לב. "לא עברתי את הגיבוש ליחידה המובחרת וקצין המיון שיבץ אותי בהנדסה קרבית. למרות שהייתי מאוכזב מהשיבוץ, עדיין היתה לי מוטיבציה גבוהה. קיבלתי החלטה שאעשה את המקסימום ובמקביל, ניסיתי להתקבל לקורס הטיס במהלך הטירונות. הצבא דחה את הבקשה ונאמר לי לנסות שוב במהלך השירות".
ל' סיים מסלול מלא בהנדסה קרבית, הוא היה לוחם מן המניין בגדוד 601, אבל ספג מכה נוספת: ניסיונותיו להגיע ליחידת יהל"ם, היחידה היוקרתית של החיל, כשלו. למרות האכזבות ל' לא ויתר. את צעדיו הראשונים כמפקד בצה"ל הוא עשה כמפקד כיתה ביחידתו.
גם קורס הקצינים בו השתתף, הוא נתקל בבעיות. לאחר ההכנה לקורס, ל' קיבל הודעה כי לא יוכל להמשיך לבה"ד 1, אבל הוא שכנע את מי שצריך ולבסוף התקבל לקורס וקיבל את דרגות הקצונה. ל': "ביקשתי להגיע ליחידה לוחמת, הוצבתי ביחידת צמ"ה איו"ש, שם פיקדתי על טירונים במשך שנה וחודש".
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/975464/_MG_0082_wa.jpg]
יקבלו כנפי טיסה. קורס טיס (צילום ארכיון: צפריר אביוב)
במהלך אותה תקופה, ביקש ל' פעם נוספת להתקבל לקורס טייס. הפעם, לשמחתו, התשובה היתה חיובית. אבל הפעם הוא דחה את מועד התחלת הקורס כדי לסיים את המסלול עם חייליו. המשמעות היתה של' היה צריך לעבור קורס שנמשך שלוש שנים שכלל לימודי תואר ראשון, במקום קורס "קצר" שנמשך שנתיים.
אבל לל', שהיה על סף הגשת חלום זה לא הפריע. "היו חבר'ה שעמדו להשתחרר מצה"ל ואמרו לי 'תגיד אין לך מה לעשות בחיים?', אבל בסך הכל היתה לי תמיכה רבה, עידוד מהחברים ומהמשפחה". גם כשהחל ל' את הקורס היוקרתי אחרי שלוש שנות שירות בצבא, הוא קצת חשש שהכישלונות מהעבר ילוו אותו בדרך להגשמת החלום. "הגשמתי את האתגר הגדול שלי להתקבל לקורס, והסתכלתי קדימה, לעשות ולתרום הכי הרבה".
הוא מודה שבהתחלה הדברים נראו לו מוזרים, למשל לעמוד מול מפקדת שצעירה ממנו, אבל הרצון העז שלו להצליח גבר על הכל. "אני חייב להודות שהניסיון שרכשתי במהלך השירות הצבאי שלי תרם מאוד להצלחה שלי בקורס. אם הייתי מתגייס ישירות לקורס, לא הייתי מסיים אותו. השירות בצבא ביגר אותו, נתן לי ביטחון עצמי רב ונתן לי המון". "התחלתי בירוקים", הוא מסכם, "ועכשיו אני עובד איתם מלמעלה".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3417689,00.html
|
|