22-06-2007, 18:54
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
|
|
תשובות
1. האם סגסוגת האלומיניום של לוחות המבנה מצופה בניקל, או שמדובר בצבע דמויי?
הצבע הטבעי של סגסוגות 6061 ו- 2024 מהן בנויים מטוסים, מבריק. אין צורך לצפות בניקל (מתכת כבדה
למדי) מפני שאלומיניום (מתכת פעילה מבחינה כימית) נוטה לעטוף את עצמו בשכבה טבעית של תחמוצת
המגינה עליו מפני קורוזיה.
2. איך עולה הדבר בקנה אחד עם עקרונות ההסוואה הנדרשים מכלי קרבי,והאם פורמט כזה(ניקל) לא מוסיף משקל מיותר למטוס?
א. מדוע צריך להסוות כלי טיס המבלה 99% מחייו תחת הקרקע או תחת סככה מקורה? במעט הזמן בו
הוא שוהה באוויר, מצפים ממנו שיהיה גבוה יותר מאויבו ויביט עליו מלמעלה. במקרה כזה, להסוואה אין
יתרון.
ב. לצביעת מטוס שני חסרונות:
1. משקל מטוס כמו מיראז' עולה בכמה עשרות קילוגרמים ואז יטוס כל חייו בזווית התקפה גדולה יותר
ממה שתיכננו לו עבור כל משימה. פירוש הדבר יותר גרר, תאוצה חלשה יותר, טווח קצר יותר או
פחות מטען מועיל (או כולם יחד).
2. גרר חיכוך קרום (Skin friction) גדל. מקדם הגרר הזה קטן יחסית, אך לרוע המזל הוא מוכפל
בכל השטח "הטבול" של המטוס (פעמיים שטח הכנפיים, פעמיים שטח מייצבי והגאי כיוון וגובה, כל
השטח העוטף את גוף המטוס, השטח הפנימי של תעלות האוויר למנוע). התוצאה מתבטאת באותן
נקודות בהן נגעתי בסעיף 1 ונוספת עליהן, כך שהעונש - כפול.
מיראז' נבנה לסחוט מירב ביצועים ממערכת הנעה די גבולית, יחסית למערכות הנעה בריטיות ואמריקניות
בנות אותה תקופה, כך שכל הכבדה על המטוס תתבטא ביכולותו להיות מיירט יעיל.
|