|
11-03-2008, 23:21
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
משרד ההגנה הודי מתכנן לפתור את שאלת עלות השדרוג של "אדמירל גורשקוב" לקראת סוף מרץ
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.arms-tass.su/data/Articles/SmallPhoto/63890.JPEG]
מוסקבה, 11 במרץ. (ARMS-TASS).
שר ההגנה הודי א.ק.אנטוני אישר ברעיון ל-IndiaPRwire, שכרגע הממשלה מנהלת דיונים לשם הגדלת עלות החוזה לשדרוגה והספקתה של סיירת נושאת מטוסים כבדה "אדמירל גורשקוב". אם זאת, השר התקשה לנקוב בתאריך מדוייק לסיום הדיונים, ואמר כי משרד ההגנה מנסה כרגע להגיע לפתרון המתקבל על הדעת. לפי דבריו, ממשלות של רוסיה והודו נוקטות עמדות קונסטרוקטיביות בסוגיה זו.
על פי ההסכם הבינממשלתי, אשר נחתם בינואר 2004, סיירת נושאת מטוסים כבדה "אדמירל גורשקוב" הועברה להודו, בתנאי שהיא תשודרג במפעל SevMash ותקבל מטוסים מתוצרת רוסית, במחיר כולל של כ-1,5 מיליארד דולר. הסכום הזה כלל בתוכו 970 מיליון דולר לתיקון ושדרוג כלי השייט, אשר נפגע באופן חלקי בשרפה בשנת 1995, ו-530 מיליון דולר לרכישת 16 מטוסי קרב MiG-29 (מתוכם 12 מדגם K ו-4 מדגם KUB), וגם מסוקים ימיים ללוחמה בצוללות מגדם Ka-31 ו-Ka-28, אשר בהם תצויד נושאת המטוסים, אשר קיבלה בחיל הים הודי שם "ויקראמאדיטיה".
בהתחלה תוכנן שנושאת המטוסים תכנס לשרות מבצעי בחיל הים הודי לקראת אוגוסט 2008, אמנם, בגלל בעיות טכניות שונות, התאריך השתנה. בסוף שנת 2007 הצד הרוסי העלה את השאלת הערכה הלא מדוייקת שלפיה חושבה עלות שדרוג הסיירת, והציב דרישה להגדיל את מחיר החוזה ב-1,2 מיליארד דולר.
מזכיר של משרד ההגנה ב.סינגך, אשר ביקר בפברואר במוסקבה על-מנת לדון בסוגיה זו, הסכים כי הודו תצטרך להוציא סכום גבוה בהרבה תמורת נושאת המטוסים, מאשר תוכנן קודם לכך, כיוון ש-970 מיליון דולר אינם מספיקים לשיקומה. ב.סינגך לא נקט בסכום מדוייק, אלא העלה את הסברה כי הוא עלול אפילו לעלות על 1,2 מיליארד דולר הדרושים כעת. תוכנן שדיונים על התאמת פרטי החוזה יסתיימו לקראת סוף מרץ.
לפי המידע של הצד הרוסי, גידול העלות נבע מהצורך להחליף את מערכת הנעה, להתקין 8 כורי דיזל עם גנרטורים, להחליף מכשור אלקטרוטכני ומאות קילומטרים של חוטי חשמל, לחזק את סיפון המראה, לשקם בלמי נחיתה, וגם לבצע ניסוים בים של נושאת המטוסים, אשר אמורים להתקיים לאחר סיום העבודות.
כפי שנמסר קודם, שינוי תצורת הספינה מטיפוס "סיירת - נושאת מטוסים" לנושאת מטוסים סטנדרטית כולל גם פירוק של כל מערכות החימוש, ובכלל זה גם של מערכת טילים נגד ספינות "בזלת" ותותחי 100 מ"מ, התקנה של סיפון המראה\נחיתה רציף באורך של 280 מטרים וטרמפלינה בזווית של 14,3 מעלות, התקנת מערכות נ"מ, מערכות קשר חדשות, מערכות התפלת מים ומערכות קרב אחרות.
כפי שמסר ב.סינגך, הצדדים הכינו רשימה מלאה של העבודות הדרושות לביצוע החוזה, אשר גורמות לגידול העלות, וכרגע הם דנים בכל סעיף וסעיף מהרשימה. הצד ההודי מתכוון לבדוק את הצורך בכל העבודות הללו, לאמת את היקף עלותן כפי שצויינו, ולסיים עד סוף מרץ את השיחות להתאמת המחיר הסופי של השדרגו. ובהקשר לניסוים ימיים של הספינה שיארכו 18 חודשים ויתחילו, ככל הנראה, בשנת 2010, ב.סינגך הציעה לבצע את חלקם בהודו על-מנת לחסוך בעלויות.
ברגע שמחיר חדש יקבל הסכמה של שני הצדדים, החוזה המחודש יועבר לאישור של המועצה לענייני בטחון, CCS בקבינט השרים הודי.
למרות הדיונים המתנהלים, לפי דעת מומחים בלתי-תלויים, אפילו אם הודו תסכים לאשר את כל רשימת הדרישות בהיקף של 1,2 מיליארד דולר, ובכך להביא את העלות הכוללת של החוזה ל-2,7 מיליארד דולר, בכל זאת היא תרוויח מן העסקה, כיוון שעלות בניית נושאת המטוסים חדשה היא לכל הפחות 4 מיליארד דולר. בנוסף לכך, לפי דעת IndiaPRwire, למשרד ההגנה הודי פשוט לא נשאר זמן לביטול החוזה וחיפוש קבלן חדש לבניית הספינה, או לקניית נושאת מטוסים מוכנה. נושאת המטוסים היחידה בחיל הים הודי היא "ויראט" (לשעבר נושאת מטוסים קלה בריטית שנבנתה בשנת 1959), אשר לצורך החלפתה נקנה "אדמירל גורשקוב". אורך חיי ה-"ויראט" כמעט הגיע לסיומו, והיא אמורה לצאת מהשרות בשנת 2012. נושאת המטוסים מייצור מקומי בעלת דחק של 37,500 טון, אשר בנייתה החלה במספנת Cochin Shipyard Ltd., תוכל להיכנס לשרות מבצעי בחיל הים רק בשנת 2015. כפי שהודיע ב.סינגך, נושאת המטוסים המשודרגת, "ויקראמאדיטיה" אמורה לשרת במשך 30 שנים.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|
|