21-05-2007, 09:22
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
|
|
נכון
ציטוט:
במקור נכתב על ידי iaf-man
הרוטורים(ראשי ואחורי) מסתובבים בסל"ד לא "פחות או יותר קבוע",אלא קבוע.בהנעת המסוק על הקרקע,מעלים את סל"ד המנוע/עים ל-100% ושם זה נשאר(כמובן,שהמנוע/עים מניע את הרוטורים דרך תמסורת).ע"י מוט הקולקטיב משנים את זוית ההתקפה/פסיעה של להבי הרוטור הראשי,זוית גדלה-מסוק עולה,זוית קטנה-יורד.הדבר היחיד,שמשתנה עם עליית המסוק זהו כח הפיתול על הציר,כתוצאה של תוספת דלק(כמו לשים גז במכונית בעליה עם שמירת מס' סיבובים קבוע).זוית ההטיה של דיסקת סיבוב הרוטור משנים ע"י הסטיק(נקראת גם זוית מחזורית-זוית הלהבים משתנה במהלך הסיבוב.אם טסים קדימה,כשהלהב נמצאת קדימה-זוית קטנה ביותר=עילוי קטן.כשהלהב מאחורה-זוית גדולה=עילוי גדול.)לכן כל המסוק נוטה עם הגוף לכיוון הטיסה.
בסרטון ניתן גם לראות,שהרוטור האחורי מסתובב לאט מאוד(בד"כ לא ניתן לראות את הלהבים הבודדות שלו,בגלל מהירות הסיבוב הגבוהה)-עוד סימן לעריכת הסרטון.יצא להם די טוב
|
נכון מאד. בקריאה ראשונה קצת כעסתי על ההתפלפלות המפולפלת שלך , בקריאה שניה הבנתי שהוספת ערך מוסף אמיתי וחשוב למה שכתבתי.
נקודה חשובה שהבאת היא נקודת הדלק וההשוואה לשמירת סל"ד במכונית בעליה. במסוקים הישנים היתה מעין ידית גז של אופנוע על הקולקטיב כך שבמהלך הרמתו - מכניס הטייס תנועה סיבובית = "שם גז" - הנ"ל בכדי לשמור סל"ד קבוע ב"עליות"
במסוקים החדשים יותר - אין ידית גז , פיצוי הדלק מתבצע עצמאית.
|