11-05-2007, 15:27
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
...בספק אם האמצעי הזה היה מרכב/בשימוש במהלך שירותה בחיל הים הישראלי...
...קני מרגמה אשר מוקמו על גבי הסיפון ונועדו לשיגור מטעני עומק מיוחדים...
|
אכן מרגמות-הפצ"מים (כמו בתמונה) לא היו בשימוש בחה"י...
למעשה , ניתן כיום למצוא אמל"ח דומה (מהסוג הישן) בעיקר על כ''ש מתוצרת מזרחית :
ככלל , מרגמות הפצ"מים היו פחות נפוצות...
השיטה הנפוצה יותר במלחה"ע ה-2 היתה הטלת פצ"מים ממסילות בירכתי כה"ש .
שיטה זו איפשרה שימוש בכמות רבה יותר של מטענים , ובכמות ה ר ב ה יותר
גדולה של חומר נפץ...
המטענים (פצצות העומק) היו דמויי חבית , והמטען הסטנדרטי דאז היה של 50 ק"ג .
(עומק הפיצוץ , אגב , ניתן לקביעה לפני ההטלה)
כך , עקרונית , נראה הפצ"מ :
וכך , עקרונית , נראו המסילות (היו סוגים שונים של מסילות , כמו גם שתי
התקנות עיקריות - שתי מסילות במרכז הירכתיים או מסילה אחת בכל דופן) :
יתרונם של הפצ"מים בכך שניתן להתקינם גם על תושבות בודדות
(כמו בתמונה למעלה) , ומכאן שגם על כ"ש קטנים יחסית...
גם על הסטי"לים שלנו היו מותקנים שני פצ"מים בקצה סיפון הירכתיים ,
אם כי קטנים יותר - הסטנדרט כיום הוא בחביות של 25 ק"ג .
(וכאשר אחת למליון שנה היתה מתורגלת הטלת פצ"מ , כדאי היה שקצין-הנשק
יציג לאחר מכן למפקד את הניצרה ששלף מהפצ"מ , כי כבר היו מקרים בהם
הוטל הפצ"מ -בהתרגשות רבה , יש לומר- כשהוא נצור... )
השימוש בפצ"מים על כ"ש "קו ראשון" מודרניים הולך ופוחת , בעיקר עקב
השימוש בסיפון-הירכתיים למנחתי מסוקים ו/או טילים שונים , והוא נשאר
בשימוש בעיקר על כ"ש ייעודיים ללוחמת-נצ"ל .
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed
|