29-04-2007, 00:48
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
|
|
הערות להערות...
א. מה הקשר לחומר ממנו המטוס וליתרון במכ"מים? הרי המכ"ם בכל מקרה נמצא בתוך ראדום או בחיפוי אחר. הערה לידע כללי - חומר מרוכב מסוג קארבון "אינו טוב" למכ"מים.
תגובתי: אינני יודע אם החומר ממנו בנוי המטוס הוא "קרבוני" אם כי סביר שאתה צודק (חוזק חומרים...). המכ"ם אמנם יושב בדרך כלל בראדום (אם אכן באפליקצית מכ"ם מדובר) אבל יש לו גם אונות צד וזליגות RF לצדדים. אינני בקיא מספיק בנושא אולם נראה לי שיש ייתרון מסוים במבנה פיברגלסי כולל של המטוס לצרכי מיתקון מכ"ם. ייתכן ואני טועה ואשמח לתיקון ע"י מביני דבר...
ב. לא כדאי להפוך מטוס כזה לבלתי מאויש, עאשר יש מטוסים בס"ג דומה שבמקור צוכננו כלא מאוישים. לעשות הסבה עולה יותר.
תגובתי: זה נכון כלכלית. אלא שבמידה ונכנסים לפרויקט ייעודי כזה ניתן "לתפור" פתרונות תצורתיים בקלות גדולה יותר למטרות ספציפיות. אינני יודע אם בכוונת אלתא להפכו לבלתי מאויש. הדבר ייתכן. בנוסף - יש לזכור שבמידה ונרכש במסגרת Offset עקיף, הגישה הזאת יכולה להשתלם לאלתא מבחינה כלכלית בשל מחויבות רכש מסלבדור בגין מכירות אחרות לאותה המדינה....
ג. חברת אלתא לא עוסקת בחוזי, אבל התע"א עוסקת בחוזי, וכל התע"א עובדת במשותף. וכמו שאמרת, גם SAR הוא "אופטי".
תגובתי: שוב - נכון אמרת. תגובתי היתה למי שסבר שאלתא משלבת חוזי. זהייתכן במסגרת Prime אבל חוזי EO/IR יגיע מתמ"מ אם זו הכוונה העקרונית כאן. אני בטוח שאתה יודע להבדיל בין חוזי אופטי לבין חוזי רדארי.... בשניהם מתקבלת תמונה - אבל יש שוני מהותי באופן בניית התמונה ובתמונה המתקבלת. לכן הייתי מסתייג מלקרוא לSAR "אופטי" כדי שלא לבלבל את שאר האדם כאן...
ד. אין שום צורך להעמיד מערכות נילוות כמו צגים וכו'. הכל ניתן לשידור לקרקע ולפיענוח על הקרקע. בכל מקרה, כמות הידע היא כה גדולה שאדם יחיד או שניים לא מסוגלים לטפל בכל המידע המתקבל.
תגובתי: אכן ניתן לשלוח את האינפורמציה ולשלוט במערכת מהקרקע. הדבר נעשה כבר שנים במלט"ים ובמטוסים אחרים. סיור אויר טוב ממטוסים קלים כאלה עדיף שיתבצע ע"י מפעיל באויר. אבל אתה צודק - ניתן לשלוט על מערכות כאלה מהקרקע. יש גם להוסיף ששליטה מהקרקע מצריכה ערוץ נתונים טוב שמצריך אנטנות נוספות וכן משקל ואנרגיה. אתגר.
ה. לא צריכה להיות שום בעיה להתקין על המטוס מערכת חוזי מגומבלת. גם אם אין עדות מצולמת לכך. זה נעשה בעשרות מטוסים ומסוקים
תגובתי: מסוקים ומטוסים אחרים אכן משלבים כדורי תצפית מגומבלים. במסוקים התקנות כאלה קלות יותר. אם נביט היטב במבנה המטוס שלפנינו נראה שיהיה זה אתגר לא קטן להרכיב מערכת מגומבלת בבגחון המטוס הזה. שוב - הדבר אפשרי אבל האתגר למנהלי פרויקט כזה יהיה לא קטן. אם מדובר במערכת לטווחים גדולים, וה"כדור" יהיה גדול כמו למשל ה- MOSP של תמ"מ, אני רואה כאן אתגר לא קטן....
שוב - הכל בגדר השערות. דומני שההשערה כי נרכש במסגרת מחויבות ה- Offset לסלבדור - הינה עיקר סיפור הרקע..... מעניין.
|