22-10-2008, 16:02
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CYANIDE_ASSASSIN שמתחילה ב "סכימת הסוואה דיגיטלית ,לעומת סכימה רגילה"
באופן כללי, לסכימת הסוואה יש 2 מטרות כלליות:
1. בטווח ארוך: להיות בעלת צבע כללי (כלומר, ממוצע משוקלל של כל הצבעים בסכימה, לפי השטח היחסי שלהם) דומה לסביבה, כך שבמקום לראות נקודה בהירה/ כהה מסביבתה תיראה נקודה בצבע זהה לסביבה (ואז, כמובן, היא לא תיראה כלל ). זה המקור למדים בצבעי חאקי, אפור, ירוק-זית וכו' לעומת מדים כחולים/ לבנים/ אדומים שהיו מקובלים לפני 200 שנה, כשטווח הנק"ל היה מוגבל.
את זה קל להשיג גם בסכימה "רגילה".
2. בטווח קצר:
- היות והעין נמשכת לתנועה ולצורה מוכרת של גוף אנושי/ רק"מ, מנסים לשבור את צורת העצם המוכר ע"י חלוקה לכתמים בצבעים שונים.
- יש כאן בעיה מסויימת: היות ורזולוציית העין היא כ- 1/3 מילירדיאן (30 ס"מ מטווח של ק"מ), הרי כתמים בגודל מסוים לא ישברו צורה במרחק רחוק מטווח מסויים כי הם פשוט ייבלעו בכתמים לידם. כתמים גדולים, מאידך, יקלו על הזיהוי מטווח קצר כי יהיה גבול ברור בין הכתמים (למשל, עניין שעלה בדיון אחר- גבול ברור בין קסדה שחורה ופנים בהירות). בנוסף, גודל הכתם אמור להיות קרוב לגודל העצמים בסביבה (עלים, סלעים וכו'). לכן במדים "רגילים" יש פשרה בין ביצועים בטווח בינוני וקצר.
- נראה לי שבמדים דיגיטליים פשוט מנצלים התקדמות בשיטות ייצור טקסטיל ומתכננים את הכתמים בפרקטלים, כך שיש כתמים גדולים וכתמים קטנים: הצורה נשברת גם בטווח קצר וגם בטווח בינוני.
שים לב כי מבחינת רזולוציית העין, מטווח של 15 מ' ומעלה אין אפשר להבדיל בין ריבוע בגודל כחצי ס"מ לשכנו, כך שלצורת הפיקסל ממילא אין משמעות, והוא נראה בדיוק כמו קו חלק. הפיקסלים המרובעים הם רק לנוחות ייצור.
|