05-12-2006, 17:27
|
|
|
|
חבר מתאריך: 17.05.04
הודעות: 7,801
|
|
לא , צה"ל ניסה לפתח שיטה שתגן על העולים למוצבים בדרום לבנון
השיירות ספארי , עם כול זה שחטפו עדיין היו אמצעי התחבורה העקרי שם
היה רעיון נוסף , מסוקי "יסעור" ששימשו כמעין תחבורה ציבורית של הכוחות הלוחמים , היו נוחתים במנחתי המוצבים ואוספים את החיילים הבייתה , נוהל היציאות בלבנון היה לרוב 21 יום בבסיס שבוע בבית ,אחת לכול יציאה כזאת היו מגיעים המסוקים , לוקחים מהארץ - {מנחת גיבור} למוצבים והמוצבים הבייתה .
מי מבין החברים כאן ששירת בזמן נפילת המסוקים בשאר ישוב ,בטח זוכר את המתח שנוצר אצל המשפחות בארץ ,שאלו לא ידעו אם מדובר במסוקים שהיו בדרכם למוצבים או בדרך חזרה לארץ .
שיירות המרצדס { מוסלקת} נקראו ככה בכלל היכולת שלהם כרכבים אזרחים לנוע ולהתמע בתוך צירי דרום לבנון ובתוך הכפרים מבלי יכולת לזהותם , אבל גם זה נמשך לזמן קצר , והייתה פגיעה בשיירות המוסלקות .עם כול זה , מדובר עדיין בשיירה מהירה מאוד יחסית לכלי הרכב הצבאים שהיו שם , כך שזמן התגובה , ההגעה לזירות התקלות , מודיעין ותנועה בין מוצבים הייתה די יעילה
בלבנון ,אין דבר כזה עוצר כמו בשטחים
היו מבצעים עוצר על כפר מסויים בגזרה מסויימת
לא ניתן היה להקיף את כול רצועת הבטחון ולהגדירה כגיזרה תחת עוצר
אם כי היה נוהל אחר , כול עוד היו חיילים הולכים רגלית חשופים על הצירים שום רכב מקומי לא הורשה להתקרב אליהם , כנ"ל לגבי השיירות , ההנחייה זו נאכפה ע"י הראשונים בכוח ,שהוטל עליהם לפתוח בירי לאוויר כול עוד התקרב רכב חשוד או תנועה חשודה .
_____________________________________
|