10-06-2005, 22:46
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
אכן קשור למהירות על-קולית
כאשר האוויר מגיע למנוע הוא חייב להגיע במהירות תת-קולית. כאשר המטוס טס במהירות תת-קולית, הרי שאין בעיה, והכונס יכול להימצא במצב "רגיל" (כמו הכונס השמאלי של המטוס בתמונה, הימני בתמונה).
כאשר המטוס טס במהירות על-קולית נוצרת בעיה, וצריך לפתור אותה . היא נפתרת ע"י "הורדת" הכונס (כמו הכונס הימני של המטוס בתמונה, השמאלי בתמונה). כתוצאה מסגירה זו של הכונס, האוויר נדחס, וכתוצאה מזה מהירותו יורדת. ממה שאני יודע מדובר במערכת הידראולית שפועלת באופן אוטומאטי (הטייס לא צריך להיות מעורב בפעולתה).
יכול להיות שבתמונה המטוס חזר מטיפול מסויים, או שפשוט ככה היא פועלת כשהמטוס על הקרקע (ראיתי סירטון שבקטע ממנו ניתן לראות סטרייק איגל על הקרקע עם שני הכונסים מורדים, וברגע שהחופה נפתחה שניהם עלו ביחד). בטח יש מישהו בפורום שיכול לפרט על אופן פעולת המערכת יותר טוב ממני.
בנוגע למטוסים אחרים עם כונסים בעלי חלקים נעים, גם למיראז' (לא יודע אם לכפיר. במיראז' ה"עכברים" נעים קדימה והחוצה, ובעצם מבצעים את אותה פעולה של דחיסת האוויר). גם ב F-14 יש חלקים נעים (בתוך הכונס). וגם לפאנטום אמורה להיות מערכת דומה.
אני אחפש תרשים שאני מכיר של הכונס של ה F-14.
עריכה: הנה התרשים:
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.anft.net/f-14/f14-detail-airintake-01.gif]
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 10-06-2005 בשעה 23:00.
|