אין קשר - בין הזמן בו חי ר' יהודה הלוי לבין תקפות טענותיו.
טענותיו הן לוגיות לחלוטין - אם קבוצה מספרת על אירוע היסטורי חשוב בעברה אזי יש חשיבות מכרעת לשאלה האם הקבוצה הייתה קיימת כקבוצה בזמן האירוע המדובר.
בקשר לביטוי "אני מאמין" זו רק צורת ביטוי, אתה לא צריך להתלות בזה אם תרצה תחליף את זה במילה "לדעתי".
ציטוט:
אין שום עדות ארכאולוגית לנוכחות בנ"י במצרים אי-פעם.
|
טעות - בראש וראשונה יש את העדות שעברה מאב לבן.
כמו כן יש עדות "יותר נחשבת" (כי היא דוממת לא חיה)
פפירוס איפובר -מוצג מספר 443 במוזיאון ליידן שבהולנד.
ספר שמות פפירוס ויהי הדם בכל ארץ מצרים (ז,כא). מכות בכל הארץ, דם בכל מקום.ויהפכו כל המים אשר ביאור לדם (ז,כ). הנהר הוא דם.ויבאש היאור (ז,כא).האנשים נרתעים מלטעום, בני אנוש צמאים לדם.ויחפרו כל מצרים סביבות היאור מים לשתות, כי לא יכלו לשתות מימי היאור (ז,כה). אלה הם מימינו, זהו אושרנו! מה נעשה? הכל נחרב.הנה יד ה' הויה במקנך אשר בשדה, בסוסים, בחמורים, בגמלים, בבקר ובצאן דבר כבד מאוד (ט,ג). כל החיות לבם בוכה הבקר גועה.ויט משה את מטהו על השמים, וה' נתן קולות וברד, ותהלך אש ארצה... ויהי ברד ואש מתלקחת בתוך הברד כבד מאוד, אשר לא היה כמוהו בכל ארץ מצרים מאז היתה לגוי (ט,כג-כד). עצים הושמדו.אמנם כן, שערים עמודים וקירות נאכלו על-ידי האש... ולא נותר כל ירק בעץ ובעשב השדה בכל ארץ מצרים (י,טו).מצרים בוכה, ארמון המלוכה בלא רווחיו, בלא פירות בלא תבואה, אשר לו שייכים החיטה, השעורה, האוזים והדגים.ויך הברד בכל ארץ מצרים את כל אשר בשדה מאדם עד בהמה, ואת כל עשב השדה הכה הברד ואת כל עץ השדה שיבר (ט,כה). אמנם כן, השחת הכל אשר עוד אתמול נראה, האדמה הושארה ללאותה כמו אחרי קציר פשתה.אין למצוא פירות ולא ירק... רעב.ועתה שלח העז את מקנך ואת כל אשר לך בשדה, כל האדם והבהמה אשר ימצא בשדה ולא יאסף הביתה וירד עליהם הברד ומתו (ט,יט). ראה הבקר הופקר ואין איש שיאספם יחד, כל אחד מחפש רק את אלו החתומים בשמו.ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים, ותהי צעקה גדולה במצרים כי אין בית אשר אין שם מת (יב,ל).אמנם כן, בני הנסיכים הושלכו לעבר הקירות.היתה צעקה גדולה במצרים.
ספר שמות פפירוס ויהי בחצי הלילה, וה' הכה כל בכור בארץ מצרים מבכור פרעה היושב על כסאו עד בכור השבי, אשר בבית הבור וכל בכור בהמה (יב,כט).הנהמה נשמעת בכל הארץ מעורבת בקינות.אמנם כן, הגדול והקטן זעקו, הלואי ואמות. האמנם זהו סוף האדם, לא הריון ולא לידה! אולי תפסיק נא האדמה מן הרעש, ויפסק השאון.בתי הסוהר חרבו, מצרים העילית השחתה.הכל נהרס, מעונות האדם התהפכו ברגע. וה' הולך לפניהם יומם, בעמוד ענן, לנחותם הדרך, ולילה בעמוד אש להאיר להם (יג,כא). ראה, האש עלתה גבוה גבוה, ולהבתו הולכת נגד אויבי הארץ. וישאלו ממצרים כלי כסף וכלי זהב ושמלות (שמות יב, לה).הנה השפחות לובשות תכשיטי הגבירות.
ציטוט:
אין לנו מושג איפה נמצא אותו הר סיני, שמוזכר בתורה
|
לא מדוייק - יש כמה הרים פוטנציאליים.
ציטוט:
היא גם ככה מספיק מאוחדת בשנאתה כלפינו...
|
נכון וזה בדיוק השלב הראשון באיחודה: כולם נגדנו.
איך נאמר אברהם העברי (שכל העולם מעבר אחד והוא מהעבר השני).
שלב הביניים:
עם ישראל בתור המעבדה של כלל האנושות - חזרה על טעויות האנושות בתוך עם ישראל ותיקונן!
השלב האחרון:
אור לגויים - אנחנו נלמד את הגויים את קדושת הכלל (לא הפרט) כלומר:
אנחנו נלמד את היפנים איך היפנים בתור עם צריכים לחיות.
את הסינים, את המערב, .... את כל האנושות.