02-02-2007, 09:16
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
אז נכון היה לכתוב
שמעטות מערכות הטילים ליירוט טילים בליסטיים, בין אם בשלב השיגור ובין אם בשלב החדירה. למעשה אפשר לספור אותן על אצבעות יד אחד.
הבעיה העיקרית היא הדינמיקה הגבוהה. גם טיל בליסטי, שלכאורה איטי ובר פגיעה בשלב ההאצה, קשה ביירוט. כמו כולם, הוא יוצא במהירות אפס, אבל מאיץ בתאוצות גבוהות וכבר לאחר מספר דקות נמצא בגבהים שמעל לגובה טיסה של מטוסי קרב. מטוס קרב צריך להיות מאד מאד קרוב לנקודת השיגור ולשגר את טיל הא"א ממש מיידי ולקוות שהטיל יפגע. לא ערכתי חישובים, אבל גם אם ניקח טילי אוויר אוויר מתקדמים וגדולים, זה נראה לי גבולי למדי. זו הסיבה שעברו לקונספט של השמדת המשגר לאחר השיגור וטיפול בטיל בעת החדירה.
כדאי גם להזכיר את העובדה שטיל בין-יבשתי משוגר מטווחים גדולים מאד ולכן גם עלול להימצא בשטחים גדולים באזור של האויב. להחזיק שם צי של מטוסי קרב הוא בלתי מעשי בעליל. זו הבעיה העיקרית בהתמודדות עם טילים מסוג זה.
|