לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-12-2006, 15:45
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
נעקרו אחרי 18 שנה בכפר דרום ולא יפוצו

נעקרו אחרי 18 שנה בכפר דרום ולא יפוצו

אחרי 18 שנות מגורים בכפר דרום בהן נפצעה אם המשפחה מפגיעת פצמ"ר, הודיעה ועדת הפיצויים למשפחת ברט כי לא יפוצו שכן נבנה שלא כחוק.
רדיו ערוץ 7


אליעזר ברט שנעקר מביתו בכפר דרום במסגרת העקירה מגוש קטיף התבשר בימים אלה שלמרות 18 השנים בהם התגורר בישוב לא יקבל פיצוי שכן ביתו נבנה על אדמה פלשתינית.

בשיחה ביומן ערוץ 7 גולל ברט את תחושותיו עם קבלת ההודעה. "מתייחסים אלינו כאל מי שלא פונו מגוש קטיף ולכן מודיעים לנו שאנחנו לא זכאים לשום פיצוי או תשלום על ההעברה מהישוב וכו'".

כאמור ברט התגורר בכפר דרום במהלך 18 שנים לפני העקירה. את ביתה החדש בנתה המשפחה במתכונת מורחבת ובגובה אחיד בעקבות פציעתה של האם, חנה, מפגיעת פגז מרגמה על גג ביתה הקודם. בביתה החדש נולד למשפחה בנה הקטן, השמיני בין ילדיה. לבניית בית זה הוציאה המשפחה את חסכונותיה והוסיפה עליהם הלוואות כספיות מחברים "כדי לאפשר לרעייתי המשך תפקוד רגיל גם אחרי פציעתה", מספר ברט.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://194.90.181.246/phpAdsNew/adlog.php?bannerid=420&clientid=478&zoneid=17&source=&block=0&capping=0&cb=8343ed90d929269ceebd89529d712641]


אך למרות מסכת ייסורים וקשיים אלה ולמרות היות המשפחה ממקימי הישוב החליטה כאמור ועדת הפיצויים להגדיר את המשפחה ככזו שלא התגוררה במקום. על המהלכים שמוכיחים את היות הבית ביתה של המשפחה מספר אליעזר: "השטח (חלקה 19) נקנה משכני הישוב. צילמנו את הערבים המוכרים בשעת המכירה במצלמה נסתרת ליתר ביטחון. יש לנו את כל המסמכים המתבקשים. הצגנו את כל החוזים, האישורים והיתרי הבניה למנהלת סל"ע אבל הגישה היא שלילית. זו גישה שרואה לה למטרה איך לא לשלם, ולכן תמיד אפשר למצוא איזה סעיף שניתן להיתלות בו כדי שלא לשלם ולא לפצות".

ברט מוסיף ואומר: "התחושה היא קשה מעבר לפגיעה הכספית. אנחנו מוצאים עצמנו מול פקידים שמה שהם משדרים הוא חוסר בנשמה, חוסר ברצון לסייע".

עם זאת משפחת ברט מקווה ומייחלת שיעלה בידה לשנות את רוע הגזירה, ובכוונתה לערער על ההחלטה.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 27-12-2006, 17:05
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
אתה מביא לי דעה של חסיד וחושב שזה ישנה את דעתי, אז הנה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "אני מציע לך לקרוא את הספר הזה (כתב אותו חסיד סאטמר בזמן השואה)"

'צאו מתוך ההפיכה, הגויים שונאים אותנו, אין לנו מקום אלא בארץ ישראל', ואילו אנו לא שמענו"-אף אחד לא טען שאסור לשבת בא"י, רוב ברבנים מסכימים לראות בדרך ההגעה לא"י כדרך נס, כחלק מהגאולה, אבל להעריץ אדם שמגמתו היתה ברורה בספרו.
זה איוולת להגיד שבזכות הרצל אנו פה כי כפי שמשתמע, גם מי שגרם לאומות לחמלה על העם היהודי הוא שותף שיש לכבד אותו, כי עובדתית הוא עורר חמלה אצל אומות העולם באופן הקיף כך שגרם להסכמה על הקמת הבית היהודי(הכוונה להיטלר), אתה יודע יש האומרים שבלעדי השואה לא היינו פה, כמה שזה נשמע מעצבן זה דעה, כמו שהדעה שלך שבלעדי הרצל לא היינו פה, יש גם האומרים שלולא השואה ההתעוררות להגיע לא"י לא הייתה, תאר לך עם יהודי לפני השואה כשהרצל אומר לו לבוא לא"י, מי יש לו לחפש שם?!.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 27-12-2006 בשעה 17:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 27-12-2006, 18:18
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אתה יודע - חבל לי עליך
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "אתה מביא לי דעה של חסיד וחושב שזה ישנה את דעתי, אז הנה"

אני אומר את זה ברצינות גמורה.
חבל לי עליך משום שלאחר שתתבגר קצת ותבין את כמות השטויות וחצאי האמיתות המגמתיות שהרב שלך וחבורתו הכניסו לך לראש, אתה עלול לבעוט בכל.
ציטוט:
אף אחד לא טען שאסור לשבת בא"י

אתה בטוח או שאתה מנחש?
למד קצת היסטוריה. היו קהילות בתקופה שלפני השואה, שאם אחד מהם היה עולה ארצה הם היו יושבים עליו שבעה פשוטו כמשמעו (יושבים ממש!).

ציטוט:

רוב ברבנים מסכימים לראות בדרך ההגעה לא"י כדרך נס, כחלק מהגאולה

שוב לא נכון - הרבנים שהסכימו לראות בהקמת המדינה, דבר שאפשר את הגעתם של היהודים לכאן כהתחלת הגאולה היו הרבנים מהציונות הדתית!

ציטוט:
אבל להעריץ אדם שמגמתו היתה ברורה בספרו

עוד פעם התחלת עם השטות הזו? מעריץ שמעריץ. הביטוי "הערצת הרצל" זצ"ל היא מבית היוצר של הרב שלך.

ציטוט:

אתה יודע יש האומרים שבלעדי השואה לא היינו פה, כמה שזה נשמע מעצבן זה דעה

זה לא מעצבן אלא פשוט לא נכון. כתוב: "זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים. אשר קרך בדרך ויזנב בך ...". למה צריך לזכור? כי זה דבר חוזר בהיסטוריה.
מתי עמלק מגיע ויש סכנה לשואה? כאשר אנחנו בדרך. כלומר כבר יצאנו מהגלות אבל עדיין לא הגענו לגאולה!
ולכן יש לזכור שבמצב כזה שאנחנו בדרך צריך להזהר מעמלק כי יש סכנה לשואה. השואה היא לא הכרחית אבל יש סכנה לשואה. כך היה ביציאת מצרים, וכך קרה גם בראשית הגאולה האחרונה אבל
יש שואות שנמנעו! ואפילו יש לנו חג על זה. אתה בטח יודע איך קוראים לו נכון?
פורים! מה זה פורים?
העם היה בדרך מהגלות לבנות את בית המקדש השני וכמעט הייתה לנו שואה ע"י המן. אבל בסוף זה לא קרה כי העם התאחד.

ציטוט:
כמו שהדעה שלך שבלעדי הרצל לא היינו פה

הרצל זצ"ל הוא בחינת משיח בן יוסף וככזה הוא שליחו של הקב"ה.
הרצל חוזר בתשובה שלמה מהמחשבה של לנצר את העם (ודרך אגב אולי הרב שלך לא סיפר לך את זה אבל להתנצר באותה תקופה לא היה משהו דתי אלא מהלך חברתי שנועד להכניס את עם ישראל לחברה הארופאית.). זה קרה לאחר משפט דרייפוס לאחר שהוא ראה "איש מצרי מכה איש עברי מאחיו".

המשך ערב נעים.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 27-12-2006, 19:12
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "אתה יודע - חבל לי עליך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
אני אומר את זה ברצינות גמורה.
ציטוט:
חבל לי עליך משום שלאחר שתתבגר קצת ותבין את כמות השטויות וחצאי האמיתות המגמתיות שהרב שלך וחבורתו הכניסו לך לראש, אתה עלול לבעוט בכל.

קודם כל אל תגיד לי מי יהיה הרב שלי כמו שאני לא אומר לך מי יהיה הרב שלך.

ציטוט:
אתה בטוח או שאתה מנחש?
למד קצת היסטוריה. היו קהילות בתקופה שלפני השואה, שאם אחד מהם היה עולה ארצה הם היו יושבים עליו שבעה פשוטו כמשמעו (יושבים ממש!).


כפי שאמרתי-"רוב":

סימני הקץ המגולה
"ואמר רבי אבא: אין לך קץ מגולה מזה שנאמר: ’ואתם הרי ישראל עַנְפְכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא’ (יחזקאל ל"ו, ח&#8217". (סנהדרין צ"ח, ע"א)

רבי אבא מתאר את הסימן המובהק לקץ המגולה - כשתתקיים נבואתו זו של יחזקאל בדבר נתינת הפירות בעין יפה, לעם ישראל שישוב לארצו. כך מבאר רש"י: "כשתתן ארץ ישראל פרותיה בעין יפה אז יקרב הקץ, ואין לך קץ מגולה מזה" (ד"ה ’מגולה מזה’, שם).

על דבריו אלה של רבי אבא אין חולק ומערער, אך אנו מבקשים לשאול: מה מקור דבריו? מנין לו שזהו הסימן המובהק לתום הגלות ולראשית הגאולה?
מבאר המהרש"א: "לפי שכל זמן שאין ישראל על אדמתם אין הארץ נותנת פירותיה כדרכה, אבל כשתחזור ליתן פירותיה - זהו קץ מגולה..."(שם)
מניעה לבוא לא"י זו כפירה כפי שנאמר בפסוק, אך הקמת א"י על בסיס חילוני ואנטי דתי זה כבר אומר הכל על אופי המדינה.
עוד:
http://mofetsrv.mofet.macam98.ac.il/~ilanab/shabbat/parashat/ilanoth.htm


ציטוט:
שוב לא נכון - הרבנים שהסכימו לראות בהקמת המדינה, דבר שאפשר את הגעתם של היהודים לכאן כהתחלת הגאולה היו הרבנים מהציונות הדתית!


אחד מהאנשים שהשפיע רבות על הציונות הדתית בארץ ישראל הוא הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שכיהן כרב העיר יפו והמושבות ולאחר מכן כרב הראשי האשכנזי הראשון לארץ ישראל.

הרב קוק פיתח טיעון תאולוגי שהצדיק והתיר את הציונות מבחינה דתית, וטען שההתיישבות היהודית בארץ ישראל היא "אתחלתא דגאולה"- תחילתה של הגאולה. עליה לארץ הייתה בעיניו בגדר חובה דתית לכל יהודי. לבו של טיעונו היה שהציונות היא למעשה חלק מ"תוכנית אלוהית" המכוונת מלמעלה, ולכן אינה מהווה כפירה, על אף שהיא מונהגת בידי חילונים.
הרב קוק הוצרך להשיב על הטענה שהועלתה בקרב החרדים המתנגדים לציונות, שאי אפשר לייחס לציונות כל משמעות דתית מפני שהיא מונהגת בידי חילונים גמורים, סוציאליסטים ואתאיסטים, שמניעיהם מבוססים על לאומיות, ורצון להקים חברה סוציאליסטית חלוצית- ולא על רגשות דתיים ואמונה באל. את הקושי פתר הרב קוק בכך שהוא הסביר שהציונים החילוניים, למרות שלכאורה הם כופרים בקיומו של האל ומכחישים כל זיקה דתית, הם למעשה כלי בידיו של האל וממלאים את רצונו, יישוב ארץ ישראל, על אף שאינם מודעים לכך. למעשה, בכל אחד מהם קיים ניצוץ יהודי של אמונה, שקיים בקירבם על אף שהם אינם מודעים לו. לכן, אליבא דקוק, תפקידה של הציונות הדתית הוא לעזור לחלוצים החילוניים לגלות ניצוץ זה ולדאוג שלציונות יהיה גם אופי יהודי אמוני וכבוד לדת ולמסורת. הרב קוק האמין שאם הציונים הדתיים יסייעו ככל יכולתם ליישוב הארץ והגנתה, יהוו מופת ודוגמה, וילמדו את הציונים תורה באהבה ובנועם, הציונים יגלו את הניצוץ הדתי שבהם, שיהפך לאור - ובכך תתקרב הגאולה.
כנראה שמטרתו של הצדיק לא הצליחה, העם נשאר חילוני ועוד כופר באמונתו.


זה לא מעצבן אלא פשוט לא נכון. כתוב: "זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים. אשר קרך בדרך ויזנב בך ...". למה צריך לזכור? כי זה דבר חוזר בהיסטוריה.
מתי עמלק מגיע ויש סכנה לשואה? כאשר אנחנו בדרך. כלומר כבר יצאנו מהגלות אבל עדיין לא הגענו לגאולה!
ולכן יש לזכור שבמצב כזה שאנחנו בדרך צריך להזהר מעמלק כי יש סכנה לשואה. השואה היא לא הכרחית אבל יש סכנה לשואה. כך היה ביציאת מצרים, וכך קרה גם בראשית הגאולה האחרונה אבל
יש שואות שנמנעו! ואפילו יש לנו חג על זה. אתה בטח יודע איך קוראים לו נכון?
פורים! מה זה פורים?
העם היה בדרך מהגלות לבנות את בית המקדש השני וכמעט הייתה לנו שואה ע"י המן. אבל בסוף זה לא קרה כי העם התאחד.


ציטוט:

הרצל זצ"ל הוא בחינת משיח בן יוסף וככזה הוא שליחו של הקב"ה.
הרצל חוזר בתשובה שלמה מהמחשבה של לנצר את העם (ודרך אגב אולי הרב שלך לא סיפר לך את זה אבל להתנצר באותה תקופה לא היה משהו דתי אלא מהלך חברתי שנועד להכניס את עם ישראל לחברה הארופאית.). זה קרה לאחר משפט דרייפוס לאחר שהוא ראה "איש מצרי מכה איש עברי מאחיו".


LOL אז אתה בעד לנצר יהודים כדי "להכניס את עם ישראל לחברה אירופאית", כל הכבוד, אני רואה כבר את התוצאות של הדברים, הנה אדם שרצה לנצר את היהודים תראה מה יצא מהעם-כופרים באמונתם כמה שיותר.
משפט דרייפוס:
הרצל, שהיה עד לצעקות ההמון "מוות ליהודים!". שוכנע שיהודי התפוצות יצליחו לשרוד רק כאשר יעזבו את הגולה (אירופה האנטישמית) ויקימו מדינה יהודית ריבונית ועצמאית, כך החל להתגבש אצלו הרעיון הציוני-המדיני. במהלך ניתוחו זה של הבעיה היהודית, היה הרצל הראשון להעלות על הכתב את רעיון שואת יהודי אירופה-כנראה שהרצל סותר את דבריך, כי אתה רומז על מטרות לא נכונות של הרצל כיצד להציל את היהודים.

המשך ערב נעים.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 27-12-2006 בשעה 19:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 27-12-2006, 20:24
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "[QUOTE=ck5760]אני אומר את זה..."

ציטוט:

"ואמר רבי אבא: אין לך קץ מגולה מזה שנאמר: ’ואתם הרי ישראל עַנְפְכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא’

ואני מניח שלדעתך רבי אבא חי בתקופת השואה או זמן קצר לפניה.
אתה מצחיק - וכי מישהו חולק על רבי אבא עכשיו? או אז?
אלא שההרצאות שבאות מהזרם ממנו אתה שואב את האינפורמציה שלך שוכחות לציין שבתקופה לפני השואה. הזרם החרדי לא סבר שהגיעה שעת הגאולה. את זה סברו רק בזרם הציוני דתי (שהוחרם עקב כך ע"י רבותיהם של רבותיך). רבותיך חכמים לאחר מעשה, אך במקרים מסויימים גם כשהצורר עמד לטבוח בקהילות שלמות עדיין הם הטיפו להשאר בגולה (ואני לא רוצה לספר לך מה קרה עקב כך אני בטוח שאתה מספיק נבון)רוצה דוגמא? בבקשה.


ציטוט:

אך הקמת א"י על בסיס חילוני ואנטי דתי זה כבר אומר הכל על אופי המדינה

אופי המדינה ניתן לתיקון. מה עוד שתופעה כל כך רחבת היקף כמו חילונות היא בידה המכוונת של ההשגחה.

ציטוט:

כנראה שמטרתו של הצדיק לא הצליחה, העם נשאר חילוני ועוד כופר באמונתו.

לאט לך ידידי - "אמר להם רבי חייא לחכמים: כך היא גאולתם של ישראל. קמעא קמעא ראשית נראית אורה קלושה אחר כך היא מתרחבת עד שיוצאת השמש בגבורתה"
חוץ מזה שאתה מתעלם מספר קול התור לרבינו רבי הלל משקלוב תלמיד הגר"א.

ציטוט:
LOL אז אתה בעד לנצר יהודים כדי "להכניס את עם ישראל לחברה אירופאית", כל הכבוד, אני רואה כבר את התוצאות של הדברים, הנה אדם שרצה לנצר את היהודים תראה מה יצא מהעם-כופרים באמונתם כמה שיותר.

יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא (תיכף תאשים את בית הספר החילוני שלך).
הרצל רצה להציל את היהודים מהאנטישמיות. ההתנצרות באותם ימים לא הייתה אקט דתי אלא חברתי.
זה אומר שהיהודים לא היו נדרשים לקיים אורח חיים נוצרי.
אבל כמו שכבר נאמר ואתה ממאן להכניס לך את זה לראש - הרצל זצ"ל עשה תשובה שלמה על כוונתו זו.
וחטא גדול הוא לומר לבעל תשובה, זכור מעשיך הראשונים, או להזכירם בפניו כדי לביישו, או להזכיר דברים ועניינים הדומין להן כדי להזכירו מה עשה. הכול אסור, ומוזהר עליו בכלל הונית דברים, שהזהירה עליה תורה, שנאמר "ולא תונו איש את עמיתו"

_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 27-12-2006, 20:53
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "[b][color=#ff0000][QUOTE]..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760

ואני מניח שלדעתך רבי אבא חי בתקופת השואה או זמן קצר לפניה.
אתה מצחיק - וכי מישהו חולק על רבי אבא עכשיו? או אז?
אלא שההרצאות שבאות מהזרם ממנו אתה שואב את האינפורמציה שלך שוכחות לציין שבתקופה לפני השואה(תרד כבר מאמנון יצחק, הוא לא המקור הבלעדי של, וגם אם היה לא היה פסול בזה). הזרם החרדי לא סבר שהגיעה שעת הגאולה(כפי שרשמתי לך כבר למעלה, הגאולה התקבלה לדיעבד כנס, ולכן עליה לארץ היתה היתר לרוב החרדים). את זה סברו רק בזרם הציוני דתי (שהוחרם עקב כך ע"י רבותיהם של רבותיך).(זרם ציוני שכלל בתוכו יהודי רפורמים\קונסרבטיבים בלבד, אם הקב"ה רצה אז גם התנועה הקטולית יכלה להביא אותנו לפה, ויש האומרים שה"ציונים האמיתים" היו בהתחלה דתים ואז נשרו...) רבותיך חכמים לאחר מעשה, אך במקרים מסויימים גם כשהצורר עמד לטבוח בקהילות שלמות עדיין הם הטיפו להשאר בגולה (ואני לא רוצה לספר לך מה קרה עקב כך אני בטוח שאתה מספיק נבון)רוצה דוגמא? בבקשה.[כפי הנראה הם לא הבינו את ביאור רש"י: "כשתתן ארץ ישראל פרותיה בעין יפה אז יקרב הקץ, ואין לך קץ מגולה מזה" (ד"ה ’מגולה מזה’, שם). ]


אופי המדינה ניתן לתיקון. מה עוד שתופעה כל כך רחבת היקף כמו חילונות היא בידה המכוונת של ההשגחה.


לאט לך ידידי - "אמר להם רבי חייא לחכמים: כך היא גאולתם של ישראל. קמעא קמעא ראשית נראית אורה קלושה אחר כך היא מתרחבת עד שיוצאת השמש בגבורתה"
חוץ מזה שאתה מתעלם מספר קול התור לרבינו רבי הלל משקלוב תלמיד הגר"א.


יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא (תיכף תאשים את בית הספר החילוני שלך).
הרצל רצה להציל את היהודים מהאנטישמיות(יופי גם לך חסר טיפה הבנת הנקרא ממה שרשמתי בסוף, שהוא לא רצה להציל את היהודים באמצעות הנצרות אלא באמצעות א"י). ההתנצרות באותם ימים לא הייתה אקט דתי אלא חברתי.
זה אומר שהיהודים לא היו נדרשים לקיים אורח חיים נוצרי.
אבל כמו שכבר נאמר ואתה ממאן להכניס לך את זה לראש - הרצל זצ"ל עשה תשובה שלמה על כוונתו זו.
וחטא גדול הוא לומר לבעל תשובה, זכור מעשיך הראשונים, או להזכירם בפניו כדי לביישו, או להזכיר דברים ועניינים הדומין להן כדי להזכירו מה עשה. הכול אסור, ומוזהר עליו בכלל הונית דברים, שהזהירה עליה תורה, שנאמר "ולא תונו איש את עמיתו"
(אם תוכל להביא לי את המקור שהוא כתב שהוא חוזר בתשובה שוב, אודה לך)

_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 27-12-2006 בשעה 20:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 28-12-2006, 10:31
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
ברור
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "לי אתה מוציא את החשק בכל הודעה שאתה רושם על רב שאתה מכיר אותו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי kkr3
ובמישור הסמוי אתה מזלזל בו...
כל רב שאני אביא לך לא יהיה בסדר, רק אם הוא יהיה ציוני, אז כנראה שזה לא יהיה, מצטער שכך הייתי צריך להתבטא אבל זה מה שקורה שפוסלים כל רב שאני מביא.

יהדות קונסרבטיבית(כדי להראות לך שאני לא שואב את זה מהרב שלי...):
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99...%91%D7%99%D7%AA


אם א' גורר את ב' אז בהכרח ב' גורר את א'.
או בלשונך: אם הקונסרבטיבים הם ציוניים אז בהכרח הציוניים הם קונסרבטיביים.

בהצלחה בפסיכומטרי.

דבר נוסף וחשוב - לא זילזלתי באף רב שהבאת הכי הרבה טענתי שהוא טועה. מותר לרב לטעות הוא עדיין לא אלוה.
כתב הגר"א בזמנו שחטא המרגלים הולך להיות עוד הפעם וגם תלמידי חכמים יפלו בו.
אם לא ברור לך משהו שאני כותב, אל תניח שום דבר ואל תדברר אותי פשוט שאל.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 27-12-2006, 19:40
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
לשיטתך אדם נשפט לפי נקודת הזמן בחייו שנוחה למבקר אותו
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "אין לך מושג כמה אני מרוצה שהרצל לא הצליח במטרותיו"

הרצל חשב שהתנצרות היהודים תשים קץ לסבלם (אגב: "פשעי מחשבה" כדרך לדמוניזציה של יהודים היא אחד מכלי הנשק העיקריים של שונאי ישראל המודרניים - אם איזה עסקן שיבח את הנאציזם במשך חמש דקות מחייו, לא יעזרו לו שום פעילויות הפוכות, לנצח הוא יהיה הוכחה שהשואה הנה מזימה ציונית) בשלב מוקדם של הגותו של האיש הלא יציב הזה, וזה מספיק כדי לבטל את כל שאר מפעלו.

לפי שיטה זאת תרשה לי שלא להתייחס לאדון אמנון יצחק כמעבר לשחקן סנוקר מצטיין מראש העין...

שחקן סנוקר חשישניק שאחראי ל"התחזקות" של חלשי האופי... זה היה מצחיק אם לא היה עצוב.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 27-12-2006, 19:43
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "לשיטתך אדם נשפט לפי נקודת הזמן בחייו שנוחה למבקר אותו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
הרצל חשב שהתנצרות היהודים תשים קץ לסבלם (אגב: "פשעי מחשבה" כדרך לדמוניזציה של יהודים היא אחד מכלי הנשק העיקריים של שונאי ישראל המודרניים - אם איזה עסקן שיבח את הנאציזם במשך חמש דקות מחייו, לא יעזרו לו שום פעילויות הפוכות, לנצח הוא יהיה הוכחה שהשואה הנה מזימה ציונית) בשלב מוקדם של הגותו של האיש הלא יציב הזה, וזה מספיק כדי לבטל את כל שאר מפעלו.

לפי שיטה זאת תרשה לי שלא להתייחס לאדון אמנון יצחק כמעבר לשחקן סנוקר מצטיין מראש העין...

שחקן סנוקר חשישניק שאחראי ל"התחזקות" של חלשי האופי... זה היה מצחיק אם לא היה עצוב.


משפט דרייפוס:
הרצל, שהיה עד לצעקות ההמון "מוות ליהודים!". שוכנע שיהודי התפוצות יצליחו לשרוד רק כאשר יעזבו את הגולה (אירופה האנטישמית) ויקימו מדינה יהודית ריבונית ועצמאית, כך החל להתגבש אצלו הרעיון הציוני-המדיני. במהלך ניתוחו זה של הבעיה היהודית, היה הרצל הראשון להעלות על הכתב את רעיון שואת יהודי אירופה-כנראה שהרצל סותר את דבריך, כי אתה רומז על מטרות לא נכונות של הרצל כיצד להציל את היהודים.

לא קשור לנושא כל כך (אולי כן) וזה מתאים לכל הליצנים שצוחקים עליו, שזיזול בתלמיד חכם :
כתיב: מפני שיבה תקום והדרת פני זקן, "זקן" זה, פרושו תלמיד חכם....(שולחן ערוך).
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 27-12-2006 בשעה 19:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 27-12-2006, 19:56
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
...
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אני בטוח שאם תחפש תמצא עוד הרבה "דעות" של הרצל"

הרצל ומשפט דרייפוס דרייפוס היה יהודי, בן למשפחה מתבוללת, ששירת כקצין בצבא צרפת.
הוא הועמד למשפט על כך שריגל לטובת צבא האויב של צרפת באותם הימים, הצבא הגרמני. אף על פי שלא היו עדויות שביססו את ההאשמה הקשה כלפי דרייפוס, הוא נאשם לבסוף בסעיף הקשה - בגידה במולדת. בשבת, 5 בינואר 1895 התקיים בבית-הספר הצבאי בפאריז טקס השפלה פומבי. דרגות הקצונה שלו נשללו ונתלשו ממדיו לפני ציבור גדול.
למרות זאת דרייפוס המשיך לטעון לחפותו וקרא:
: "אני חף מפשע, אינני אשם, תחי צרפת!"

אלפרד דרייפוס בטקס השפלתו
באדיבות האנציקלופדיה ויקיפדיה


הרצל, שהיה נוכח בטקס המשפיל, הבין יחד עם כל יהודי צרפת ואירופה, שהסיבה האמיתית להרשעתו של דרייפוס היתה יהדותו.
המשפט הזה השפיע מאוד על הרצל. הוא ראה את המקרה והזה ומקרים אחרים שבהם יהודים שהיו רחוקים מהדת הופלו לרעה בגלל שהם בני הדת היהודית. הוא הבין שהיהודים סובלים מתוקפנות ומחוסר צדק מסיבה אחת ויחידה- בגלל שהם יהודים. עוד הבין הרצל שלא מדובר בבעיה דתית. הוא הגיע למסקנה שגם אילו כל יהודי העולם היו הופכים לנוצרים גם אז היו שונאים את היהודים! (ביומנו כתב הרצל את מה שהחל לחשוב עליו כפתרון היחיד לבעיית האנטישמיות:


http://www.galim.org.il/peoples/herzl/dreyfus.html

בפריס הגיע הרצל לרעיון הציוני מדיני לאחר תהליך של התלבטויות בבעיית היהודים, שהחל אצלו כבר בשנת 1882 ובהשפעת משפט דרייפוס. ביולי 1895, והוא בן 35, חזר הרצל לווינה כעורך הפיליטונים של 'נויא פראיא פראסא', וכבעל השפעה רבה על חיי הרוח של וינה. במשרתו זו בעיתון המשיך להחזיק גם כשהיה למנהיג התנועה הציונית. בפברואר 1896 פירסם הרצל את ספרו 'מדינת היהודים', שהוא תמצית תכניתו הציונית מדינית, שגרסה כי מצוקת העם היהודי המפוזר בעולם תיפתר פתרון מדיני, כלכלי וחברתי על ידי הקמת מדינה יהודית עצמאית, עם ערבויות מטעם מועצת עמי התרבות.
http://www.shimur.co.il/show_item.a...Id=53&siteId=32

בעקבות משפט דרייפוס, נחשף הרצל לבעיית היהודים וגיבש את תורתו הציונית, שעיקריה הם: היהודים הם עם; אין סיכוי להמשך חיים יהודיים בגולה; על היהודים לחזור לארץ ישראל כעם, ולהקים בה מדינה יהודית ריבונית בדרך חוקית ובהסכמת המדינות באירופה.

http://www.amit.org.il/musagim/zion..._9/zionut_9.htm

ידוע שהרצל רצה להציל את היהודים, אז הנה גם הבאתי לך קטע מספרו שאומר שהרצל רצה גם לנצר אותנו, לא פעם ולא פעמים מוזכר בספרו, אני אמור להתייחס לרעיונותיו כשונים ומשונים ובגלל זה אני לא צריך לקחת אותם לחומרתם?
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 27-12-2006 בשעה 20:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 27-12-2006, 22:04
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אם אתה רוצה...
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "אואואו"

הדעה הרווחת היא שהוא "מרחיב" את הציבור החרדי בערב רב של "מתחזקים" אשר אינם מחזקים את הקהילה החרדית משום בחינה. האמת היא שאני חייב להסכים אתם: פרט לקומץ אנשים שמחפשים למכור GMC-ואן חבוט מודל 1990 (רצוי עם רמקול צרוד על הגג), אני לא מכיר מישהו שמתברך בגלי התועים החוזרים בתשובה.

* מה לא בסדר בכך שאספר לך על הרחוב החרדי? אני מבין שאתה מתיימר לספר לנו מה חושבים החילוניים בלי שיש לך כל הכשרה. במקרה הטוב תהיה לי אותה "הכשרה" כמוך... כמובן שבניגוד לציבור החילוני (שהוא אוסף אנשים שהמאחד אותם הוא החופש לבחור), את הלכי הרוח בציבור החרדי במקרים מסויימים (כמו היחס לחסרי הדרך שחזרו בתשובה עקב הרצאה ששמעו) ניתן להבין יותר בקלות ע"ס 2-3 עיתונים, מודעות חוצות ודרשות של מנהיגי הקהילה.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 27-12-2006, 22:12
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אם אתה רוצה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
הדעה הרווחת היא שהוא "מרחיב" את הציבור החרדי בערב רב של "מתחזקים" אשר אינם מחזקים את הקהילה החרדית משום בחינה. האמת היא שאני חייב להסכים אתם: פרט לקומץ אנשים שמחפשים למכור GMC-ואן חבוט מודל 1990 (רצוי עם רמקול צרוד על הגג), אני לא מכיר מישהו שמתברך בגלי התועים החוזרים בתשובה.

* מה לא בסדר בכך שאספר לך על הרחוב החרדי? אני מבין שאתה מתיימר לספר לנו מה חושבים החילוניים בלי שיש לך כל הכשרה. במקרה הטוב תהיה לי אותה "הכשרה" כמוך... כמובן שבניגוד לציבור החילוני (שהוא אוסף אנשים שהמאחד אותם הוא החופש לבחור), את הלכי הרוח בציבור החרדי במקרים מסויימים (כמו היחס לחסרי הדרך שחזרו בתשובה עקב הרצאה ששמעו) ניתן להבין יותר בקלות ע"ס 2-3 עיתונים, מודעות חוצות ודרשות של מנהיגי הקהילה.


אני לא חושב, כי עד לפני שנה הייתי חילוני גמור+- ואני עדין לא חרדי (אתה יודע הזהות החרדית המובהקת-זקן שטריימל וכו', אבל אינני שולל זאת).

תוכל להסביר מה כוונתך,אולי אתה מתכוון לזה שאין בחירה חופשית לפי הציבור החרדי, אם כן, דע לך שיש.
תוכל להסביר את הכוונה ל"חסרי הדרך", כי פשוט אני לא רואה את עצמי חסר דרך, אני רואה דרך מאוד ישרה ומובטחת.
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 27-12-2006, 22:32
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "[QUOTE=g.l.s.h]הדעה הרווחת..."

1. אם אתה חושב שהחילוניים הם "מאמיני האדמו"ר הרצל" אזי לא היית חילוני גמור או חילוני בכלל. כנראה שהיית לא דתי/לא חרדי/לא מסורתי או כל "לא" כזה, אבל עדיין לא "חילוני" (ישנה אפשרות שהיית חילוני בור וטיפש שלא מכיר את סביבתו, אבל טיפשות הנה תכונה שגם הרב אמנון לא מרפא, ולכן אני מוציא זאת מכלל אפשרות). מסתבר שישנם קבוצות נוספות. אפשרות נוספת היא שאתה עושה עצמך באופן משכנע כאשר אתה מייחס לחילוניים תכונות של "עדר".


2. התועים הם חלק נכבד מזרם החוזרים בתשובה. אנשים שמימיהם לא מצאו עצמם בשום סביבה. מסתבר שגם החרדים לא מעוניינים במי שנספח אליהם משום שלא מצא עצמו בצורה כרונית, בדיוק כפי שאני איני מעוניין במי שהתגייר משום שהוא הסתכסך עם משפחתו הקאתולית.

3. איש לא אמר שאין אפשרות בחירה בציבור החרדי אבל מכיוון שהיחסיות היא שקובעת את המימדים של כל דבר, הרי שזכות הבחירה שם מצומצמת בהרבה (ועל זה יגידו שאצל החילוניים "זכות הבחירה" הנה הזכות לבחור את החוטיני המתאים, הסם המתאים, הריפוד המתאים לרכב וכו'. בכל זאת אני בטוח שלכולם ברור שבקוד החברתי החרדי "זכות הבחירה" היא מוגבלת בתחומים מסויימים).

4. חרדי מבחינתי הוא מי שגר בקהילה חרדית וקשור בה בקשרים חברתיים. מבחינתי תלבש מקטורן אדום ונעליים ירוקות: אם אתה גר ברחוב רבי עקיבא, יהודי שומר מצוות (כלפי חוץ) וקשור בקשרי משפחה או קשרים הדוקים אחרים לחרדים, אתה חרדי (אלא אם כן תצהיר אחרת).

בתור אדם שאינו משתמש במושג "ציונות" בהקשר עכשווי, ההגדרה שלי עבור חרדים היא על בסיס חברתי ולא פוליטי. מעולם לא הרגשתי שאני "מסייג" את הקבוצה הזאת (או יהודית אחרת) בחומה גבוהה, ולכן המונח חרדים לא "עושה" לי שום דבר מעבר למונח "רוסים", "מושבניקים" וכו'. החרדים מבחינתי הם עוד קבוצה בציבור היהודי.

מנסיוני הדי עשיר במגע אתם - אלה שנולדו חרדים הם אנשים כמוני ובכל מקרה שבו לא עומד על הפרק מיסוד קשר ארוך ומחייב בין חרדי ללא חרדי, אין כמעט שום מחלוקות שלא צפויות בין בני אדם. החוזרים בתשובה או תת קבוצות בציבור החרדי שמעמדם (בעיני עצמם) נראה לא ייציב - הם סיפור אחר.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 27-12-2006, 22:53
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "1. אם אתה חושב שהחילוניים הם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
1. אם אתה חושב שהחילוניים הם "מאמיני האדמו"ר הרצל" אזי לא היית חילוני גמור או חילוני בכלל. כנראה שהיית לא דתי/לא חרדי/לא מסורתי או כל "לא" כזה, אבל עדיין לא "חילוני" (ישנה אפשרות שהיית חילוני בור וטיפש שלא מכיר את סביבתו, אבל טיפשות הנה תכונה שגם הרב אמנון לא מרפא, ולכן אני מוציא זאת מכלל אפשרות). מסתבר שישנם קבוצות נוספות. אפשרות נוספת היא שאתה עושה עצמך באופן משכנע כאשר אתה מייחס לחילוניים תכונות של "עדר".


ציטוט:
2. התועים הם חלק נכבד מזרם החוזרים בתשובה. אנשים שמימיהם לא מצאו עצמם בשום סביבה. מסתבר שגם החרדים לא מעוניינים במי שנספח אליהם משום שלא מצא עצמו בצורה כרונית, בדיוק כפי שאני איני מעוניין במי שהתגייר משום שהוא הסתכסך עם משפחתו הקאתולית.


אותו הדבר אני יכול להשליך עליך, שאתה תועה ולא מצאת את עצמך בשום סביבה אחרת חוץ מהחילוניות, המשפט השני כבר נכתב משטיפת מוח חזקה מאוד, צא ובדוק כמה ישיבות של חוזרים בתשובה יש...

. איש לא אמר שאין אפשרות בחירה בציבור החרדי אבל מכיוון שהיחסיות היא שקובעת את המימדים של כל דבר, הרי שזכות הבחירה שם מצומצמת בהרבה (ועל זה יגידו שאצל החילוניים "זכות הבחירה" הנה הזכות לבחור את החוטיני המתאים, הסם המתאים, הריפוד המתאים לרכב וכו'. בכל זאת אני בטוח שלכולם ברור שבקוד החברתי החרדי "זכות הבחירה" היא מוגבלת בתחומים מסויימים).
אני מניח שאתה מתכוון בהנחה שהציבור מאמין בשלטון ה' (נציגים שהוא "יבחר"), אין פה בחירה בגלל שאין צורך, הוא יודע מה טוב לנו, לכן הוא יודע גם מי הם המנהיגים המושלמים.

4. חרדי מבחינתי הוא מי שגר בקהילה חרדית וקשור בה בקשרים חברתיים. מבחינתי תלבש מקטורן אדום ונעליים ירוקות: אם אתה גר ברחוב רבי עקיבא, יהודי שומר מצוות (כלפי חוץ) וקשור בקשרי משפחה או קשרים הדוקים אחרים לחרדים, אתה חרדי (אלא אם כן תצהיר אחרת).
מבחינתך טכנית, מבחינתי במובן התאורטי העמוק יותר זה לא כך.

בתור אדם שאינו משתמש במושג "ציונות" בהקשר עכשווי, ההגדרה שלי עבור חרדים היא על בסיס חברתי ולא פוליטי. מעולם לא הרגשתי שאני "מסייג" את הקבוצה הזאת (או יהודית אחרת) בחומה גבוהה, ולכן המונח חרדים לא "עושה" לי שום דבר מעבר למונח "רוסים", "מושבניקים" וכו'. החרדים מבחינתי הם עוד קבוצה בציבור היהודי.

גם לדעתי, רק שהם קצת סרו מדרך אבותם...

מנסיוני הדי עשיר במגע אתם - אלה שנולדו חרדים הם אנשים כמוני ובכל מקרה שבו לא עומד על הפרק מיסוד קשר ארוך ומחייב בין חרדי ללא חרדי, אין כמעט שום מחלוקות שלא צפויות בין בני אדם. החוזרים בתשובה או תת קבוצות בציבור החרדי שמעמדם (בעיני עצמם) נראה לא ייציב - הם סיפור אחר.


אתה צריך להבין משהו אחד, כשאדם מגלה אמת(תאורטית אני אומר זאת כי אתה בטח לא תסכים איתי למרות שזה נכון), שאי אפשר להוכיח אותה כשקרית, אין שקר שיוכל לחדור אותה.
לעומת זאת אמת שהיא שקרית, באלף דרכים ניתן לחדור אותה, לכן אדם הנולד בדרך הישרה והנכונה אינו צריך לחוות את האמת השקרית, ואם כן אז בבקשה...
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 27-12-2006, 23:12
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
הכביש הזה הוא דו סיטרי
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "[QUOTE=g.l.s.h]1. אם אתה חושב..."

יש שהולכים בכוון שאתה הולך בו ולא פחות מהם הולכים בדיוק בכוון ההפוך (2-3 מילדי הרב עובדיה, הפכו חילוניים גמורים. רק דוגמא). אישית אני מאמין שמי שכבוגר "טעה" פעם אחת, "זכותו" לעשות נפשות לדעותיו קיימת, אולם אל לו להרבות בכך - "לטעות" זו יכולה להיות נטייה לא פחות מאשר מקרה. אישית אני מעדיף לדון עם אלה שנולדו לתוך קבוצה ולכן משוחררים מהחובה "להיות יותר קאתולי מהאפיפיור" על ענייני מהות.

אני לא יכול ליפול בהגדרה (שלי) של "תועה", משום שאני חילוני, נולדתי כזה, תמיד הייתי כזה, נחשפתי באקראי ובכוונה לדרכים אחרות ולכן לוגית לא ייתכן ש"מצאתי מקומי" מאונס בחילוניות.

פרט לכך ישנה משמעות עצומה לגדלה של קבוצה - ככל שהיא גדולה יותר כך הקושי להשתייך אליה קטן יותר ונובע מכך שמי שאינו מוצא מקומו שם: או שיש לו בעיה רצינית שלא תפתר גם בעולם החרדי או שהוא פשוט מקרה נדיר של מי שלא מתאים בשום אופן אפילו לאחד ממליון התת זרמים שבקבוצה הגדולה. מעמד המהגר לנצח יהיה מעמד בעייתי והמהגר לנצח תבער בו אש פעלתנות שאינה נפוצה אצל אלה שנולדו למקום. לי אין צורך "לבעור" כשאני (לכאורה) מגן על הציבור החילוני (נניח שיש באמת "ציבור" כזה לצורך הדיון) משום שכפי שכתבתי, נולדתי כאן ומעולם לא פיקפקתי בעצמי.

בלא מעט מקרים ה"חדירה" לעולם השקר - כפי אתה מתאר - הנה באמצעים דמגוגיים. יש מבין החוזרים בתשובה שחומות עולמם מתמוססות בתהליך הומוגני, אולם אצל אלה שמראש היו "תועים", ואצל לא מעט אחרים, אין קריסה של חומות עולמם, אלא פעולה האקרית שגורמת להם להאמין שעולמם בהכרח נשען על שאלות מסויימות ולאחר שבאמצעים לוגיים "מוכיחים" להם שהוא אינו כזה, נוצר אצלם הרושם שהם חיים בעולם של שקר.

מבחינתי זה משול למתקפת פיתויים חומריים ובשרניים על בחורי ישיבה (ללא שמוסדות הישיבה ינקטו צעדי הגנה) ע"מ לגרום להם לשבר באמונתם מסיבות של חולשה רגעית.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 27-12-2006, 23:30
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "הכביש הזה הוא דו סיטרי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
יש שהולכים בכוון שאתה הולך בו ולא פחות מהם הולכים בדיוק בכוון ההפוך (2-3 מילדי הרב עובדיה, הפכו חילוניים גמורים. רק דוגמא). אישית אני מאמין שמי שכבוגר "טעה" פעם אחת, "זכותו" לעשות נפשות לדעותיו קיימת, אולם אל לו להרבות בכך - "לטעות" זו יכולה להיות נטייה לא פחות מאשר מקרה. אישית אני מעדיף לדון עם אלה שנולדו לתוך קבוצה ולכן משוחררים מהחובה "להיות יותר קאתולי מהאפיפיור" על ענייני מהות.

אני לא יכול ליפול בהגדרה (שלי) של "תועה", משום שאני חילוני, נולדתי כזה, תמיד הייתי כזה, נחשפתי באקראי ובכוונה לדרכים אחרות ולכן לוגית לא ייתכן ש"מצאתי מקומי" מאונס בחילוניות.

פרט לכך ישנה משמעות עצומה לגדלה של קבוצה - ככל שהיא גדולה יותר כך הקושי להשתייך אליה קטן יותר ונובע מכך שמי שאינו מוצא מקומו שם: או שיש לו בעיה רצינית שלא תפתר גם בעולם החרדי או שהוא פשוט מקרה נדיר של מי שלא מתאים בשום אופן אפילו לאחד ממליון התת זרמים שבקבוצה הגדולה. מעמד המהגר לנצח יהיה מעמד בעייתי והמהגר לנצח תבער בו אש פעלתנות שאינה נפוצה אצל אלה שנולדו למקום. לי אין צורך "לבעור" כשאני (לכאורה) מגן על הציבור החילוני (נניח שיש באמת "ציבור" כזה לצורך הדיון) משום שכפי שכתבתי, נולדתי כאן ומעולם לא פיקפקתי בעצמי.

בלא מעט מקרים ה"חדירה" לעולם השקר - כפי אתה מתאר - הנה באמצעים דמגוגיים. יש מבין החוזרים בתשובה שחומות עולמם מתמוססות בתהליך הומוגני, אולם אצל אלה שמראש היו "תועים", ואצל לא מעט אחרים, אין קריסה של חומות עולמם, אלא פעולה האקרית שגורמת להם להאמין שעולמם בהכרח נשען על שאלות מסויימות ולאחר שבאמצעים לוגיים "מוכיחים" להם שהוא אינו כזה, נוצר אצלם הרושם שהם חיים בעולם של שקר.

מבחינתי זה משול למתקפת פיתויים חומריים ובשרניים על בחורי ישיבה (ללא שמוסדות הישיבה ינקטו צעדי הגנה) ע"מ לגרום להם לשבר באמונתם מסיבות של חולשה רגעית.


קטונת מלהבין למה חוזרים בתשובה (כמוני) חזרו בתשובה, חלק מהם נחוץ לתת להם הוכחה לוגית כדי שיבינו מיד והם מקבלים(אני מניח שראית את הכתבה שבה מרבית חוזרי התשובה הם אנשים לא משכילים כל כך), אלו בניגוד למשכילים שקצת יהיה קשה להסביר להם מכיוון שצריך לדבר איתם באותו הגובה, מה גם שיש להם גאווה בשמים שכידוע לך גאווה לא עוזבים, אבל גם אלו וגם אלו חוזרים בתשובה (כמובן שזה תלוי באופי שלהם, אם הם לא מוכנים לוותר על גאווה, קצת קשה...).

זה משל לא כל כך טוב, אני למשל כחילוני לא מצאתי תכלית לחיים והאמת שלי כפי שהכרתי אותה קצת פיקפקתי, כמובן שאני לא אכנס לפרטים, אבל כמו שהלכתי ליהדות גם יכול הייתי ללכת לנצרות ולאיסלם, למה לא עשיתי את זה? הוכחות הוכחות והוכחות.
למה לא רציתי להשאר חילוני? לא בגלל חולשה רגעית של מצוקה אלא הרגשה של חיי שקר באופן קבוע ולא רגעי ובתדירות...
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 27-12-2006, 23:44
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
לא להיות חלש אופי=גאווה בשמיים?
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי kkr3 שמתחילה ב "[QUOTE=g.l.s.h]יש שהולכים..."

אולי קטונתי בשביל להבין את המניעים שלך כפרט בודד, אבל זו לא השאלה כאן. אתה מדבר על גלים של חוזרים בתשובה ולא על הסיפור האישי שלך. לפי דבריך החוזרים בתשובה הם בעיקרם אנשים נוחים להשפעה (ולא משנה אם בשל היותם לא משכילים או מחוסרי גאווה).

אתה מזכיר לי ראיון שנעשה פעם עם ויקטור עידה (שחקן ומוזיקאי ממוצא יהודי עיראקי ואם לדייק מה"אצולה העיראקית"). בשלב השאלות האישיות הוא זרק כמה פנינים שגרמו לי בעיקר לרחם על שכמותו. לדידו ההבדל בין גבר אשכנזי לעיראקי נעוץ בכך שכאשר האשכנזי רב עם אשתו הוא רץ לפתוח ספר של פרוייד כדי לראות איך להתמודד אתה, בעוד העיראקי מראה לה מי הבעל בית ואחרי זה מכין לה כוס תה וארוחה טובה...

קודם אתה אומר ש"המשכילים החילוניים הם עם גאווה בשמיים וזאת הסיבה שלא בוחרים באמת"*
ואחרי זה טוען שה"עמחה" הם הקלים יותר לקבל את דברי האמת. יכול להיות שהסיבה שהמחזירים בתשובה לא חודרים את הציבור עם ה"גאווה", היא בעיקר משום שהם ממקדים את כל מרצם בטיעונים מאוד שטחיים ש"עובדים" על ה"עמחה" אבל רק מרחיקים את השאר (ואז אומרים עליהם שהם "עם גאווה" - סה"כ טקטיקה שיווקית).

* (למרות שכמשכיל (ומן הסתם אמיד) קל יהיה יותר לחזור בתשובה ועדיין לחיות חיים טובים, והרי לדבריך החומרנות היא האלטרנטיבה לאמת. בניו ג'רסי ומיאמי ביץ ראיתי חרדים ממיטב החצרות כשהם ונשותיהם חיים על סיר הבשר ולובשים בגדי מעצבים ברמות שלא נראות בארץ כמעט, מה שמוכיח שאם יש לך כסף קל לך לחיות את חייך ללא צורך בשינוי עקב פיתוי או גאווה)
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 28-12-2006, 00:08
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "לא להיות חלש אופי=גאווה בשמיים?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
אולי קטונתי בשביל להבין את המניעים שלך כפרט בודד, אבל זו לא השאלה כאן. אתה מדבר על גלים של חוזרים בתשובה ולא על הסיפור האישי שלך. לפי דבריך החוזרים בתשובה הם בעיקרם אנשים נוחים להשפעה (ולא משנה אם בשל היותם לא משכילים או מחוסרי גאווה).

אתה מזכיר לי ראיון שנעשה פעם עם ויקטור עידה (שחקן ומוזיקאי ממוצא יהודי עיראקי ואם לדייק מה"אצולה העיראקית"). בשלב השאלות האישיות הוא זרק כמה פנינים שגרמו לי בעיקר לרחם על שכמותו. לדידו ההבדל בין גבר אשכנזי לעיראקי נעוץ בכך שכאשר האשכנזי רב עם אשתו הוא רץ לפתוח ספר של פרוייד כדי לראות איך להתמודד אתה, בעוד העיראקי מראה לה מי הבעל בית ואחרי זה מכין לה כוס תה וארוחה טובה...

קודם אתה אומר ש"המשכילים החילוניים הם עם גאווה בשמיים וזאת הסיבה שלא בוחרים באמת"*
ואחרי זה טוען שה"עמחה" הם הקלים יותר לקבל את דברי האמת. יכול להיות שהסיבה שהמחזירים בתשובה לא חודרים את הציבור עם ה"גאווה", היא בעיקר משום שהם ממקדים את כל מרצם בטיעונים מאוד שטחיים ש"עובדים" על ה"עמחה" אבל רק מרחיקים את השאר (ואז אומרים עליהם שהם "עם גאווה" - סה"כ טקטיקה שיווקית).

* (למרות שכמשכיל (ומן הסתם אמיד) קל יהיה יותר לחזור בתשובה ועדיין לחיות חיים טובים, והרי לדבריך החומרנות היא האלטרנטיבה לאמת. בניו ג'רסי ומיאמי ביץ ראיתי חרדים ממיטב החצרות כשהם ונשותיהם חיים על סיר הבשר ולובשים בגדי מעצבים ברמות שלא נראות בארץ כמעט, מה שמוכיח שאם יש לך כסף קל לך לחיות את חייך ללא צורך בשינוי עקב פיתוי או גאווה)


זה אתה אמרת לא אני , כמובן שאתה יכול לחשוב כך, אך אין כך הדבר, אני למשל לא הייתי עובר לדת אם היו טיעונים שטחים, אני יכול לתת לך דוגמא אחת:
http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7208
שנת שמיטה שיש הוכחה בשטח לדבר ועוד הרבה...
הגאווה הוא דבר מאוד גדול שקשה מאוד לוותר עליו.
לך לבחור ביחידה מובחרת ותגיד לו שילך ליהיות ג'ובניק (כמובן להתחשב רק בעובדה ששום דבר אחר לא יוציא אותו משם חוץ מגאווה), תראה שהוא לא יסכים לעבור בגלל גאוות יחידה...
אני טענתי שהציבור המשכיל קשה יותר לחדור אליו מכיוון שהוא בעל גאווה גדולה מאוד, רופא שיסבירו לו יהדות למשל, ושכבר בתוך תוכו הבין שזוהי האמת, לא ירצה לעזוב את עבודתו תמורת חים בעלי דרך חיים צנוע, וינסה באמצעות שיכנוים עצמיים "למה זה לא טוב", הכל כדי לא לוותר על גאווה.

שוב אני אומר, למשל, גאווה של מדען היא גאווה של שנים, הוא חקר ומצא והתבסס על "המפץ הגדול" למשל, ופתאום בא אליו רב ומשכנע אותו (כמובן פנימית אצל אותו מדען), שמדען יעבור שינוי דרסטי כזה ופתאום ינטוש תאוריה שלמד שנים ואולי כתב ספרים והיה מרצה וידעו עליו המון, פתאום יצטרך לעבורשינוי של 180 מעלות ולהגיד: כל מה שעשיתי היה בעלמא? מה יגידו עלי? אנטוש את כל מפעל חיי עבור אמת שממנה לא יצא לי משהו בעולם הזה*?
וד"א לא נכון שהולכים עם בגדים מהודרים מאוד כי עקב צניעות יש איסור...
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 28-12-2006 בשעה 00:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 27-12-2006, 21:16
צלמית המשתמש של Au79
  משתמש זכר Au79 Au79 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.04
הודעות: 10,227
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "עם כזו חתימה, אוטוטו אתה והסאטמרים טסים יחדיו לכנס הבא.."

זה לא רק העניין הזה, יש עניין נוסף:
ציטוט:
חתימה - גודל הקובץ לא יעלה על 35,000B ושטח התמונה (אורך X רוחב) לא יעלה על 30,000 פיקסלים.
עם זאת, ניתן לשים תוספת אחת לחתימה בתנאי שסכום השטחים של החתימה והתוספת לא יעלה על 35,000 פיקסלים, (כלומר, אם יש ברשותכם חתימה אישית אשר תופסת שטח של 28,000 פיקסלים תוכלו להוסיף גם תוספת לחתימה אשר שטחה לא יעלה על 7,000 פיקסלים, השלמה עד ל- 35,000 פיקסלים) ומשקל החתימה+תוספת לא יעלה על 40,000B סה"כ.
שימו לב! השינוי בחוק אינו מאפשר לשים חתימה אחת עם שטח של 35,000 פיקסלים. נקודה.


אייקון - משקלו לא יעלה על מ-15KB ושטחו לא יעלה על 80X80.

טקסט - לא יהיו יותר משלוש שורות רצופות של מלל חופשי מתחת לחתימה.
במידה ולמשתמש/ת אין חתימה גרפית כלל, המגבלה תעמוד על 6 שורות.


יש להבהיר כי אשכולות המכילים חתימות חדשות אשר עוברות על הכללים יימחקו וכותביהם יימצאו בסכנת חסימה.

* אין להכין חתימות המשלבות דברי הסתה בוטים או סימנים נאצים בתוכן.


מחוקי החתימות של פרש, עד 6 שורות טקסט (היו חריגות גם בעבר, אבל לא כאלה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:36

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר