27-12-2006, 19:12
|
|
|
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
אני אומר את זה ברצינות גמורה.
ציטוט:
חבל לי עליך משום שלאחר שתתבגר קצת ותבין את כמות השטויות וחצאי האמיתות המגמתיות שהרב שלך וחבורתו הכניסו לך לראש, אתה עלול לבעוט בכל.
|
קודם כל אל תגיד לי מי יהיה הרב שלי כמו שאני לא אומר לך מי יהיה הרב שלך.
ציטוט:
אתה בטוח או שאתה מנחש?
למד קצת היסטוריה. היו קהילות בתקופה שלפני השואה, שאם אחד מהם היה עולה ארצה הם היו יושבים עליו שבעה פשוטו כמשמעו (יושבים ממש!).
|
כפי שאמרתי-"רוב":
סימני הקץ המגולה
"ואמר רבי אבא: אין לך קץ מגולה מזה שנאמר: ’ואתם הרי ישראל עַנְפְכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא’ (יחזקאל ל"ו, ח’". (סנהדרין צ"ח, ע"א)
רבי אבא מתאר את הסימן המובהק לקץ המגולה - כשתתקיים נבואתו זו של יחזקאל בדבר נתינת הפירות בעין יפה, לעם ישראל שישוב לארצו. כך מבאר רש"י: "כשתתן ארץ ישראל פרותיה בעין יפה אז יקרב הקץ, ואין לך קץ מגולה מזה" (ד"ה ’מגולה מזה’, שם).
על דבריו אלה של רבי אבא אין חולק ומערער, אך אנו מבקשים לשאול: מה מקור דבריו? מנין לו שזהו הסימן המובהק לתום הגלות ולראשית הגאולה?
מבאר המהרש"א: "לפי שכל זמן שאין ישראל על אדמתם אין הארץ נותנת פירותיה כדרכה, אבל כשתחזור ליתן פירותיה - זהו קץ מגולה..."(שם)
מניעה לבוא לא"י זו כפירה כפי שנאמר בפסוק, אך הקמת א"י על בסיס חילוני ואנטי דתי זה כבר אומר הכל על אופי המדינה.
עוד:
http://mofetsrv.mofet.macam98.ac.il/~ilanab/shabbat/parashat/ilanoth.htm
ציטוט:
שוב לא נכון - הרבנים שהסכימו לראות בהקמת המדינה, דבר שאפשר את הגעתם של היהודים לכאן כהתחלת הגאולה היו הרבנים מהציונות הדתית!
|
אחד מהאנשים שהשפיע רבות על הציונות הדתית בארץ ישראל הוא הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שכיהן כרב העיר יפו והמושבות ולאחר מכן כרב הראשי האשכנזי הראשון לארץ ישראל.
הרב קוק פיתח טיעון תאולוגי שהצדיק והתיר את הציונות מבחינה דתית, וטען שההתיישבות היהודית בארץ ישראל היא "אתחלתא דגאולה"- תחילתה של הגאולה. עליה לארץ הייתה בעיניו בגדר חובה דתית לכל יהודי. לבו של טיעונו היה שהציונות היא למעשה חלק מ"תוכנית אלוהית" המכוונת מלמעלה, ולכן אינה מהווה כפירה, על אף שהיא מונהגת בידי חילונים.
הרב קוק הוצרך להשיב על הטענה שהועלתה בקרב החרדים המתנגדים לציונות, שאי אפשר לייחס לציונות כל משמעות דתית מפני שהיא מונהגת בידי חילונים גמורים, סוציאליסטים ואתאיסטים, שמניעיהם מבוססים על לאומיות, ורצון להקים חברה סוציאליסטית חלוצית- ולא על רגשות דתיים ואמונה באל. את הקושי פתר הרב קוק בכך שהוא הסביר שהציונים החילוניים, למרות שלכאורה הם כופרים בקיומו של האל ומכחישים כל זיקה דתית, הם למעשה כלי בידיו של האל וממלאים את רצונו, יישוב ארץ ישראל, על אף שאינם מודעים לכך. למעשה, בכל אחד מהם קיים ניצוץ יהודי של אמונה, שקיים בקירבם על אף שהם אינם מודעים לו. לכן, אליבא דקוק, תפקידה של הציונות הדתית הוא לעזור לחלוצים החילוניים לגלות ניצוץ זה ולדאוג שלציונות יהיה גם אופי יהודי אמוני וכבוד לדת ולמסורת. הרב קוק האמין שאם הציונים הדתיים יסייעו ככל יכולתם ליישוב הארץ והגנתה, יהוו מופת ודוגמה, וילמדו את הציונים תורה באהבה ובנועם, הציונים יגלו את הניצוץ הדתי שבהם, שיהפך לאור - ובכך תתקרב הגאולה.
כנראה שמטרתו של הצדיק לא הצליחה, העם נשאר חילוני ועוד כופר באמונתו.
זה לא מעצבן אלא פשוט לא נכון. כתוב: "זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים. אשר קרך בדרך ויזנב בך ...". למה צריך לזכור? כי זה דבר חוזר בהיסטוריה.
מתי עמלק מגיע ויש סכנה לשואה? כאשר אנחנו בדרך. כלומר כבר יצאנו מהגלות אבל עדיין לא הגענו לגאולה!
ולכן יש לזכור שבמצב כזה שאנחנו בדרך צריך להזהר מעמלק כי יש סכנה לשואה. השואה היא לא הכרחית אבל יש סכנה לשואה. כך היה ביציאת מצרים, וכך קרה גם בראשית הגאולה האחרונה אבל
יש שואות שנמנעו! ואפילו יש לנו חג על זה. אתה בטח יודע איך קוראים לו נכון?
פורים! מה זה פורים?
העם היה בדרך מהגלות לבנות את בית המקדש השני וכמעט הייתה לנו שואה ע"י המן. אבל בסוף זה לא קרה כי העם התאחד.
ציטוט:
הרצל זצ"ל הוא בחינת משיח בן יוסף וככזה הוא שליחו של הקב"ה.
הרצל חוזר בתשובה שלמה מהמחשבה של לנצר את העם (ודרך אגב אולי הרב שלך לא סיפר לך את זה אבל להתנצר באותה תקופה לא היה משהו דתי אלא מהלך חברתי שנועד להכניס את עם ישראל לחברה הארופאית.). זה קרה לאחר משפט דרייפוס לאחר שהוא ראה "איש מצרי מכה איש עברי מאחיו".
|
LOL אז אתה בעד לנצר יהודים כדי "להכניס את עם ישראל לחברה אירופאית", כל הכבוד, אני רואה כבר את התוצאות של הדברים, הנה אדם שרצה לנצר את היהודים תראה מה יצא מהעם-כופרים באמונתם כמה שיותר.
משפט דרייפוס:
הרצל, שהיה עד לצעקות ההמון "מוות ליהודים!". שוכנע שיהודי התפוצות יצליחו לשרוד רק כאשר יעזבו את הגולה (אירופה האנטישמית) ויקימו מדינה יהודית ריבונית ועצמאית, כך החל להתגבש אצלו הרעיון הציוני-המדיני. במהלך ניתוחו זה של הבעיה היהודית, היה הרצל הראשון להעלות על הכתב את רעיון שואת יהודי אירופה-כנראה שהרצל סותר את דבריך, כי אתה רומז על מטרות לא נכונות של הרצל כיצד להציל את היהודים.
המשך ערב נעים.
|
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.
נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 27-12-2006 בשעה 19:23.
|