24-12-2006, 23:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
ציוד סטודיו:
2 פלאשים
2 מטריות
2 חצובות
ללא ציוד רקעים - 5300 ש"ח במזומן אצל וילנסקי (נכון ללפני שנה).
רקעים - כ 500 ש"ח לרקע מקצועי - להכין לבד עולה משהו כמו 150 שקל לרקע.
סופט בוקסים ומוצרים נוספים - כיד הדמיון והכיס.
עדשות לסטודיו:
- פורטרטים:
- - 50 מ"מ
- - - פה יש לך אפשרות לרכוש את ה 2.8 מקרו של סיגמא שהיא עדשה חיה ברמות שתספק לך עדשת פורטרטים מושלמת + אפשרות לצילומי מקרו אמיתיים).
היתרון הטוב שלה הוא שאין לך טווח פוקוס מינימאלי. תוכל לעשות קרופים בצילום עצמו מקרוב מאוד לפנים של המודלית וטווח הפוקוס לא יגמר לך בחיים (עד שתוציא לה עין). (1400-1800 ש"ח)
- - - 50 מ"מ 1.8 (500-600 ש"ח)
פשוטה, קלה, זולה וחדה ללא פשרות. עדשה מעולה לפורטרטים וגוף מלא. מגבילה לעומת הקודמת באקסטרים קלוז אפ (במיוחד על חיישן DX) אבל הייתרון במחיר מפצה על כך בקלות.
- מקרו:
- - 50 מ"מ 2.8 של סיגמא (1400-1800 ש"ח)
חדות ללא פשרות, קלות עבודה, איכות אופטית ובוקה מושלם (כיאה לעדשות המקרו של סיגמא). החיסרון שלה הוא טווח פוקוס קצר. צריך להתקרב פיסית לאובייקט ובשימוש בתאורת סטודיו רחוקה, העדשה תצל על האובייקט שלך ויהיה קשה להאיר אותו כמו שצריך. במקרים כמו צילום תכשיטים ושאר אובייקטים קטנים, עדיף עדשה עם אורך מוקד גדול יותר, כמו העדשה הבאה:
- - 150 מ"מ מקרו 2.8 (סיגמא) (3000-3300 ש"ח)
מהירה מאוד, שקטה. איכות אופטית, בוקה שישאירו גם את העדשות של ניקון וקנון ללא מענה אמיתי (בעיקר ביחס למחיר). כבדה ומצריכה חיבור קולר לחצובה, אך נוחה מאוד לשימוש בסטודיו. אפשרות לצלם מרחוק ללא הפרעות תאורה. מהניסיון שלי בצילום תכשיטים איתה - היא פשוט מושלמת.
פחות נוחה לצילום אנשים. צרה מאוד ודורשת מרחק פיסי גדול (בעיקר על חיישני DX).
מצלמה:
סדרת ה S Pro של פוג'י היא הפתרון הבאמת איכותי ביותר לסטודיו.
בניית מצלמה עפ"י גופי ניקון (עם מאונט ניקון) וחיישני פוגי' המתקדמים.
נכון לעכשיו, הדבר היחיד שתוכל למצוא ממש על המדף היא ה S3Pro שאמנם מצלמת שלושה פריימים לשניה שזה לא כל כך פרקטי לספורט מוטורי וצילומי ציפורים, אבל בסטודיו אין לה שום חיסרון.
הרבה זמן כולם מנסים לרחרח אחרי ה s5 pro של פוג'י, אבל חוץ מזה שהם משוויצים בחיישן חדש ומהמם (מבטא אורי גלר), אין עדיין מפרט מלא של המפלצת (הבנויה על הגוף D200 של ניקון) וגם לא תמצא אותה על המדפים (גם לא ב BH).
הבאסה הבאמת גדולה היא המחיר המופרז שעולה אפילו על ה D200 עצמה (אני מדבר על ה S3Pro UVIR).
בתגי מחיר נמוכים יותר, תוכל למצוא את ה D200 / D80 של ניקון ואת 30D של קנון.
את ה D200 תוכל לקבל בתמורה ל 1340 דולר בניו-יורק (תג המחיר שלה בארץ לא ידוע לי), ואת ה 30D בתמונה ל 1170 (לדעתי ה 170 דולר הפרש שווים את המעבר ל D200).
פלאש חיצוני למצלמה - כמובן SB800 אשר ניתן להפעלה אל-חוטית מובנית. מאוד יעיל בסטודיו גם כפלאש ראשי וגם כפלאש אפקטים. (1800 ש"ח).
בקיצור - אתה קצת צפוף פה עם הקניה הזו, אבל זה אפשרי.
זכור שבשביל צילומי סטודיו אתה לא צריך מצלמה מאוד מהירה (FPS גבוה) כיוון שבלאו הכי לוקח זמן עד שהפלאשים נטענים וגם מצלמה של 3 פריים בשניה תהיה מספיק טובה מהבחינה הזו.
חבל שאין לך תקציב ל 5D, כי גודל החיישן שלה היה מהווה יתרון משמעותי.
בהצלחה!
|