16-12-2006, 13:23
|
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
|
|
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
|
|
ה-F-35 לייטנינג II ביצע טיסת בכורה
מתוך הודעה לעיתונות של לוקהיד מרטין:
ה-F-35 לייטנינג II ביצע טיסת בכורה
מטוס הקרב F-35 לייטנינג II מתוצרת לוקהיד מרטין המריא לראשונה אתמול, ה-15 בדצמבר, והשלים בהצלחה את טיסת הבכורה שלו. בכך החלה תוכנית ניסויי הטיסה המקיפה ביותר בהיסטוריה של התעופה הצבאית.
"הלייטנינג II התנהג יפה מאוד באוויר", אמר טייס הניסוי הראשי של ה-F-35, ג'ון ביסלי אחרי הטיסה. "איזו התחלה נהדרת לתוכנית ניסויי הטיסה, והוכחה למסירותם של האנשים שעבדו כה קשה כדי לאפשר זאת". המנוע החזק ביותר שהותקן אי פעם במטוס קרב -- מנוע מניפת הסילון פראט אנד ויטני F135, עם דחף של יותר מ-18 טון -- האיץ בקלות את ה-F-35 לשמיים.
טיסתו הראשונה של ה-F-35 מהדגם להמראה ונחיתה רגילה החלה בשעה 12:44 אחרי הצהריים ממפעלי לוקהיד מרטין בפורט וורת' שבטקסס, כאשר המטוס המריא ונסק לרום של 15,000 רגל (4.6 ק"מ). ביסלי ביצע אז סדרה של תמרונים כדי לבחון את תכונות הניהוג של המטוס ואת פעולת המנוע ותת-המערכות. הוא חזר לנחיתה בשעה 13:19. שני מטוסי F-16 ומטוס F/A-18 שימשו כמטוסי ליווי.
"טיסתו הראשונה של ה-F-35 לייטנינג II היא רגע היסטורי, מכיוון שבפעם הראשונה אנו רואים את הופעתו של מטוס עם כל מאפייני הדור החמישי -- כולל חמקנות מתקדמת, זריזות בתמרון, היתוך מידע מחיישנים, ושיפור גדול מאוד בתחזוקה -- משולבים בחבילה שמחירה סביר", אמר ראלף הית', נשיא לוקהיד מרטין אווירונאוטיקה. "ה-F-35 יהיה מטוס הקרב הרב-משימתי המתקדם ביותר ובעל היכולת הגבוהה ביותר בשוק הבינלאומי עוד שנים רבות מאוד".
דן קראולי, סגן נשיא בכיר בלוקהיד מרטין והמנהל הראשי של תוכנית ה-F-35, אמר כי המטוס המשיך לעמוד בציפיות ואף עלה עליהן בעת הרכבתו הסופית והבדיקות שנערכו לפני שטיסה. הוא החל עתה בתוכנית ניסויי טיסה בת 12,000 שעות, שמיועדת לאמת עשרות אלפי שעות של ניסויים שכבר הושלמו במעבדות. "ה-F-35 ייכנס לשירות כמטוס הקרב שנבחן באופן המקיף ביותר והוכח בצורה היסודית ביותר בהיסטוריה", אמר קראולי. "ותודות לתיכון הדיגיטלי במלואו שלו, לצוות הנדסי בינלאומי מוכשר בצורה יוצאת מן הכלל ולעובדי הרכבה ומכונאים הטובים ביותר בעולם, ה-F-35 קבע סטנדרטים חדשים לחלוטין של דיוק בהרכבת מטוס קרב ואיכות".
ארה"ב ושמונה שותפות בינלאומיות מעורבות במימון ופיתוח ה-F-35. חיל האוויר האמריקני, הצי וחיל הנחתים בארה"ב, וחיל האוויר המלכותי והצי המלכותי הבריטי, מתכוונים לרכוש 2,581 מטוסי F-35. איטליה, הולנד, טורקיה, קנדה, אוסטרליה, דנמרק ונורווגיה שותפות גם הן בתוכנית וצפויות להוסיף עוד כ-700 מטוסים לכמות הכוללת. מכירות ללקוחות בינלאומיים אחרים יכולים להביא את המספר הכולל של המטוסים שייבנו מעבר ל-4,500.
"אנו מאמינים שה-F-35 עתיד להפוך למטוס הקרב המוביל בעולם", אמר טום בארבג', סגן נשיא בכיר בלוקהיד מרטין ומנהל השילוב בתוכנית ה-F-35.
לוקהיד מרטין, יחד עם שותפותיה התעשייתיות העיקריות נורתרופ גרומן ו-BAE סיסטמס, מפתחות שלושה דגמים של ה-F-35: דגם להמראה ונחיתה רגילה שיופעל ממסלולים רגילים, דגם להמראה קצרה ונחיתה אנכית להפעלה מספינות קטנות וממסלולים קצרים ליד קו החזית באזורי לחימה, ודגם להפעלה מסיפון נושאות המטוסים הגדולות של צי ארה"ב. שני מנועים חלופיים מפותחים עבור ה-F-35: פראט אנד ויטני F135 וג'נרל אלקטריק - רולס-רויס F136.
נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 16-12-2006 בשעה 13:26.
|