05-12-2006, 18:49
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
לכל מוצר בעולם יש את האחריות של היצרן.
גם למחשבים של 2000 שקל, גם למצלמות של 10,000 שקל וגם לרכב השווה 120,000 שקל.
אחד השיקולים שצריכים להיות בקניית ציוד הוא גם נושא האחריות (נניח שאולימפוס נותנת שלוש שנים אחריות ופוג'י רק שנה אחת - זו נקודה לזכותה של אולימפוס. בפועל כולם נותנים רק שנה).
החנות לא יכולה לתת יותר אחריות ממה שהיצרן הביא, אלא אם זה כחלק מתחרות שירות.
מה זאת אומרת? אם יש תקלה במצלמה, זו בעיה של היצרן ולא בעיה של אף אחד אחר. הוא יקבל את המצלמה התקולה, יתקן אותה ויחזיר ללקוח מבלי לחייב אותו על התיקון.
עכשיו, רוב האנשים לא יכולים פשוט ליצור קשר עם הייצרנים הגדולים ולהביא להם לתיקון ולכן זה שירות שעושה החנות בשבילכם (או היבואנים).
אתם מביאים לחנות / יבואן את המצלמה והם שולחים לייצרן לתיקון.
בכל מקרה, לחנות אין שום צד בעניין. היא לא יכולה לתת לך יותר מהאחריות שהיצרן קובע ובסופו של דבר היצרן מחליט איזה סוג שירות הוא יתן ללקוחות שלו (האם את תשלמי על המשלוח או שהיצרן ישלם בגוביינא?).
פוטופילם או כל חנות אחרת עושה משהו פשוט ביותר.
קונה ב X ומוכרת ברווח (X+y). אין לחנות שום קשר לביטוח / אחריות וכו'.
קרה מקרה והחנות הזמינה מוצר שונה ממה שביקש הלקוח, למעשה החנות מפסידה כסף כי היא קנתה מוצר שהיא לא יכולה למכור (עזבי שבתאכלס הם יחזירו את המוצר ויקבלו זיכוי בסכום הקניה, דבר שינוצל תוך יום בקניות ללקוחות אחרים).
אז את באה ואומרת שהיא תפצה את הלקוח בכך שחיכה הרבה זמן לריק.
ואני בא ושואל - על מה בדיוק הפיצוי? מילא היה רווח כלשהו לחנות, הייתי יכול לבקש מהם שיעשו הנחה מסויימת (פיצוי), אבל אין פה שום רווח לאף אחד. ממה בדיוק החנות תשלם לך?
ולשם מה תשלם לך? על "עוגמת הנפש"?
החנות לא חייבת למכור לך. להבדיל מנותני שירות אחרים (כמו משרדים ממשלתיים או שירות לקוחות של שירות שרכשת כמו אינטרנט, טלפון או כבלים). כמובן שהאינטרס של החנות הוא למכור כמה שיותר בשביל להרוויח, אבל היא לא חייבת על פי חוק למכור לך ציוד.
על כן, אם את לא מרוצה מהשירות של החנות, את יכולה לבחור לקנות אצל המתחרים שלהם.
ברור שזה יהיה נחמד אם מהרווח של המכירה, בלי קשר ובלי התחייבות, יספקו עוד איזה מוצר זול כמתנה בשביל שישאר טעם טוב בפה בסוף הקניה (משהו כמו Disk on key 128 מגה שעולה 45 שקל - ומתוך קניה של $1000 זה בהחלט סביר), אבל לגמרי לא חובה ולדעתי זו תהיה חוצפה מאוד גדולה לדרוש את זה.
אנשים רגילים לראות בטלויזיה כל מיני סיפורים על אנשים שקיבלו פיצויים משוגעים מכל מיני תאגידים כאלו ואחרים, אבל עד שאנשים לא ידעו על בשרם איך מכירה עבודת - הם לא יבינו באמת על מה מדברים.
|