לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-12-2005, 23:03
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
כושר היירוט של חיל האוויר - האם נפגם לאחר שני עשורים ללא קרבות אוויר?

לילה טוב לחברי הפורום הנכבדים.

על אף שהנושא עוסק בחה"א, לכן אולי רק מומחי החיל יענו לי על זה, ברור שכולם בלי יוצא מן הכלל מוזמנים לתת דעתם לנושא.

עברו כעשרים שנה מאז קרב האוויר האחרון. הסיטואציה הנוצרת - יותר ויותר טייסים ומפקדים בחיל, לא חוו מעולם קרב אווירי/הפלה, כלומר הם חסרי ניסיון.

השאלה הנשאלת היא: האם כתוצאה מכך, ישנם אי אילו השפעות על כושרם של הטייסים לעשות את עבודתם כראוי בשעת הצורך?

אשמח לשמוע דעתכם.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 29-12-2005, 00:23
צלמית המשתמש של nimer
  nimer nimer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.05.05
הודעות: 165
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "כושר היירוט של חיל האוויר - האם נפגם לאחר שני עשורים ללא קרבות אוויר?"

עם כל הכבוד לאימונים, אין כמו הדבר האמיתי בכל אספקט, וזה ממש לא תלוי בטכנולוגיה. זה נשאר נכון מעידן החרב ועד ימינו.
אני בטוח שהיכולת האישית של הטייסים לנהל קרב אויר התדרדרה במהלך השנים (כשם שיכולתם של השריונרים לנהל קרבות שב"ש התדרדרה, ונראה לי שאין על כך עוררין).
אולם, הדבר לא משפיע על כושרם לבצע את עבודתם כראוי, מאחר וגם תפקיד מטוס הקרב במערכה השתנה בעשורים האחרונים - פחות קרבות אויר צמודים ויותר הטלות חימוש מטווח רחוק ובחתימה נמוכה (ובפעילות זו הטייסים צוברים נסיון מבצעי שוטף יותר מבעבר).
אגב, הנ"ל נכון גם עבור השריון, שכן השריונר המודרני מתמודד בעיקר עם איומי לש"ב ולחימה בשילוב חי"ר ולא נגד שריון אויב (וראו אזורים מוכי מלחמות היום בעולם - הן במימד האוירי והן ביבשתי).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 29-12-2005, 15:34
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,224
Facebook profile
לא להגרר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "כושר היירוט של חיל האוויר - האם נפגם לאחר שני עשורים ללא קרבות אוויר?"

מי שטוען שטייס ותיק הוא נטל לטייסת טועה!
ממי לומדים הצעירים? משועלי הקרבות הותיקים!
איזה סרטים כדוגמא מראים לצעירים? סרטי הפלות של לפני 20 ו-30 שנה!
טייסים ותיקים כמו ידידי גיורא אפשטיין ורבים אחרים מוזמנים באופן קבוע להרצות וללמד את הצעירים.

בנוסף שדה הקרב השתנה כיום האיומים הם אחרים לא מטוסי קרב אלא טילים ארוכי טווח.
הרי ידוע שמטוס ברק או רעם יכולים לירות טיל מעמדת המראה ולפגוע במטרה. הטילים ומערכות הטילים חכמות ומתוחכמות כיום לאין שיעור מלפני 20 שנה. ולפי הצרכים והאיומים כך האימונים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 29-12-2005, 16:38
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
קצת על ה"נטל" - ה"זקנים"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "כושר היירוט של חיל האוויר - האם נפגם לאחר שני עשורים ללא קרבות אוויר?"

קן המפקד


אור יעקב, צילום: מיטל דינור


http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...fullListID=1204

בגיל 60, האלוף (מיל') הרצל בודינגר הוא מפקד החיל הראשון שחזר, לאחר שחרורו מצה"ל, להדריך חניכים. עבורו, זה הרבה יותר מהתנדבות. זו אהבה אמיתית להדרכה. הוא מלווה את הטייסים הצעירים בצורה הכי אישית שיש, ומצליח לשים את עצמו במקומם של החניכים שגילם שליש מגילו. הוא לא מבקש שום יחס מיוחד אבל דווקא מקבל אותו ובשפע, מפרחי-הטיס


כשנכנסתי לטייסת ראשוני קרב, באחד מימי הקיץ הראשונים של השנה, לא ידעתי למה לצפות. אחרי הכל, עוד לא יצא לי לפגוש כאן, בבית-הספר לטיסה, מדריך שבעבר היה מפקד החיל. התקדים לא היה רק פרטי שלי: זו הפעם הראשונה שמפקד חיל-האוויר חוזר בסיום תפקידו להדריך בקורס-טיס. האווירה בטייסת רגועה ושקטה, לפחות ביחס לאינטנסיביות שבדרך כלל שוררת כאן. היה זה יום הטיסות האחרון של חניכי שלב הראשוני בקורס. הלחץ ממבחני סיום השלב חלף כלא היה ואת מקומו תפסה הרגשת ההקלה והציפייה למעבר לשלב האחרון של הקורס - שלב המתקדם.

"הוא באוויר", אמרה לי פקידת המבצעים כשנכנסתי למבנה הטייסת. "הוא ינחת בקרוב. אתה יכול לחכות לו פה בינתיים". את הזמן שהיה עלי להעביר עד שובו לקרקע ביליתי עם ארבעה פרחי טיס מהטייסת. כששאלתי אותם על בודינגר, תוך כדי שיחת חולין, זיהיתי ניצוץ של התרגשות. "אני הכי אוהב לטוס עם בודינגר", אמר אחד מהם. "הוא לא מתעסק בשטויות. אצלו הטיסה היא במקום הראשון. טיסה נטו". בהמשך היום נוכחתי לדעת שאותו החניך לא לבד. למעשה, נראה כאילו בודינגר הוא אחד המדריכים הפופולריים בטייסת, לפחות אם שואלים את החניכים. "אף אחד לא יכול להתחרות עם הרגשת הביטחון שהוא משרה עליך בזמן הטיסה", הוסיף חניך אחר. "הניסיון שלו עצום והוא מורגש מאוד כשעולים לאוויר".

כמובטח, דקות ספורות לאחר הגעתי, נכנס בודינגר לטייסת. כשניגשתי ללחוץ את ידו הוא התעקש להסיר את הכפפות אותן לבש לפני שהושיט את ידו קדימה. באותו הרגע הכל התבהר: החיוך שלו, העובדה שהתעקש ללחוץ את ידי ללא כפפה, והטון הלבבי בה קיבל אותי הבהירו חד משמעית שהאלוף (מיל') הרצל בודינגר, מפקד חיל-האוויר לשעבר, מרגיש ומתנהג כמו כל מילואימניק אחר בטייסת. הוא אינו מחפש להתבלט, להתבדל ובוודאי שלא, לדבריו, לקבל יחס מיוחד או שונה מאחרים.

"ביקשו ממני אז באתי"
בודינגר התגייס לצה"ל ב-1961 והתנדב לקורס טיס. ב-1963 סיים את קורס מספר 40 של חיל-האוויר. מפגשו הבא עם בית-הספר לטיסה, שבאותה תקופה היה ממוקם בבסיס תל-נוף, היה ב-1965 כשהחל להדריך במגמת הקרב. ב-1967 עבר להדריך במשכנו החדש של בית-הספר לטיסה, בבסיס חצרים. בשנים שחלפו מאז, חזר בודינגר לטיסה המבצעית. במלחמת ששת-הימים השתתף בגיחות מבצעיות על הווטור. מאוחר יותר, הפך להיות סגן מפקד הטייסת. לאחר-מכן התמנה לסגן מפקד טייסת מטוסי שחק. ב-1972 חזר בודינגר לבית-הספר לטיסה כמפקד טייסת ראשוני קרב. שלוש שנים מאוחר יותר, לאחר מילוי תפקיד במחלקת אמצעי לחימה בחיל-האוויר, חזר בודינגר, בפעם החמישית בחייו, לבית-הספר לטיסה והפעם כמפקדו. בהמשך הדרך פיקד בודינגר על בסיס רמת-דוד, הועלה לדרגת תא"ל והתמנה לראש להק-אוויר במטה החיל. אחרי שהיה ראש מטה חיל-האוויר, התמנה בשנת 1992 למפקד החיל בדרגת אלוף.

לכבוד המטס החגיגי לציון שנת היובל למדינה, חזר בודינגר למטוסי הצוקית של בית-הספר לטיסה. יחד עם חמישה ממפקדי חיל-האוויר לשעבר, האלופים (מיל') דן טולקובסקי, בני פלד ז"ל, דוד עברי, עמוס לפידות ואביהו בן-נון, טס בודינגר במבנה מכונס מעל רחבת המסדרים בחצרים לכבוד המאורע. "באותו יום ניגש אלי מפקד טייסת ראשוני קרב ושאל אותי אם אני אהיה מוכן לחזור ולהדריך בבית-הספר", משחזר בודינגר. "הסכמתי בשני תנאים: הראשון הוא שמפקד חיל-האוויר דאז, איתן בן-אליהו, יאשר זאת. התנאי השני הוא שתיערך בדיקה בקרב החניכים כדי לוודא שנוכחותי שם לא תטיל עליהם מורא".

ואכן, ב-1999 התייצב בודינגר ליומו הראשון כמדריך במילואים בטייסת ראשוני קרב. "אחרי התייעצות עם הסוציולוג של בית-הספר לטיסה, התחלתי להדריך", מספר בודינגר. "בשלב הראשון הקפדתי להופיע ללא דרגות, אך נוכחתי לדעת שלמרות זאת, כפי שחששתי, נוצר מורא בקרב החניכים. לשמחתי, אחרי המפגש הראשון, החניכים קלטו שאני נותן להם יותר מהדרכה: ניסיון עשיר ורב שנים בחיל-האוויר, סיפורי קרבות ודוגמאות מטיסה בשדה קרב אמיתי. זה הגיע למצב שחניכים היו רוצים ומבקשים לטוס איתי, או לפחות כך שמעתי.

"בשלב זה כבר חזרתי לענוד את הדרגות על הכתף", הוא ממשיך. "ראיתי שהחניכים נענים לי ולא נרתעים ממני. בנוסף, הייתה דרישה של מפקד הבסיס שאחזור להדריך עם דרגות שכן חוסר ענידת דרגות הוא פגם משמעתי ובבית-הספר לטיסה העניין מוקפד ביותר".

בודינגר הוא אכן הרבה יותר ממדריך. הערב, לדוגמה, לאחר שיסיימו החניכים את טיסות הבוקר ולימודי הקרקע של אחר-הצהרים, יכנסו כולם לכיתה ויקשיבו להרצאה מפיו בנושא מנהיגות ושליחות. "ביקשו ממני אז באתי", הוא אומר. "וזה נכון לגבי כל נושא החזרה שלי להדרכה. קשה לי להגיד 'לא' למשהו שאני אוהב לעשות. זה חשוב ואני שמח לעשות זאת.

"באופי שלי יש לי נטיות להדריך וללמד אנשים", הוא מעיד על עצמו. "אני אוהב להדריך. בכלל, הייתי בטוח שאחרי שאשתחרר מהצבא אלך להיות מורה. כבר לימדתי אנשים לבגרויות במתמטיקה ופיסיקה, פשוט כי אני אוהב ללמד. יש לי הבנה טבעית באיתור הקושי של התלמיד. גם פה, בהדרכות הטיסה, אני מצליח לאתר מוקדם בעיות בקליטת הביצוע של תרגיל מסוים אצל חניך. זה חלק בלתי נפרד ממני. גם במהלך השירות שלי בחיל-האוויר, בכל הזדמנות שבה יכלתי, בחרתי לבוא ולהדריך. אפילו סיימתי את קורס מדריכי הטיסה כחניך מצטיין. האהבה להדרכה והאהבה לטיסה כמובן, הן מה שהביאו אותי לכן מלכתחילה ולכן גם חזרתי".

את הטוש הוא הביא מהבית
אנחנו עומדים במרכז מבנה הטייסת, בסמוך לחדר המבצעים. בודינגר תופס את המיקרופון של מערכת הכריזה הפנימית וקורא לחניך שלו, בשמו הפרטי, שיגיע לתחקיר. עושה רושם, מבחוץ, שהוא מרגיש בבית. הכי בבית שרק אפשר. הוא מזמין אותי להצטרף אליו ואני נענה ברצון. לראשונה אני חוזה במגע ישיר בין בודינגר לחניכיו.

אנחנו יושבים בחדר התחקירים: בודינגר, החניך שטס עמו, צוות המטוס השני שהשתתף באימון שהתרחש קודם לכן ואני. הכל נעשה ברוגע מופתי. הוא יושב ומקשיב בריכוז כשהחניכים מסכמים את הטיסה. הוא מכוון ומסביר תוך כדי דימוי כל שלב ושלב בטיסה לגיחה מבצעית בשטח אויב. הוא משתמש במשפטים כמו: "מספר שתיים צריך תמיד לדאוג שמספר אחת יראה אותו. ברגע שאני פוזל הצידה ולא רואה אותך - אני מתחיל לדאוג. אם אתה לא רואה את העיניים שלי דרך הקסדה - כנראה שאני לא רואה אותך ובשדה קרב אסור שזה יקרה".

כשמקרינים את קלטת הוידאו מהטיסה, פונה בודינגר אל החניכים, כשהוא מצביע על המסך ומסביר: "אתה רואה? פה היה לך יתרון עליו. היית נעול על הזנב שלו ויכלת לירות ולהפיל, אבל משכת חזק מדי ואיבדת את זה". החניכים מהנהנים בהבנה וממשיכים בתחקור הטיסה. תוך כדי התחקיר עולה שאלה ובודינגר ניגש אל הלוח. הוא פותח את אחד מהרוכסנים בסרבל הטיסה שלו ושולף טוש שהביא מהבית. במשך דקות, תוך שאלות מכוונות של החניכים, הוא מצייר, מסביר ומוודא שכל מה שהסביר נקלט. הוא אינו פוסח על אף פרט. מקפיד שכל הסבר יהיה מדויק ומקיף ככל האפשר. החניכים לא מורידים ממנו את העיניים.

"אני תמיד קושר את נושא הלימוד עם עניין אמיתי, חי, כדי שלא יהיה רק תיאורטי", אומר בודינגר בעודנו עוזבים את החדר. "החניכים אוהבים את זה. מדי פעם, בעיקר בימים בהם מתבטלות טיסות, יושבים כל המדריכים ואני ביניהם ומספרים סיפורי קרבות לתת קצת צבע לחניכים, לשנות את השגרה".
"יש לו השפעה מדהימה על כל הטייסת", אומר סא"ל (מיל') דודי, 45, מדריך ותיק בראשוני קרב. "הוא תמיד מקדים לכל התדריכים ולעולם אינו מבקש פטורים או קדימויות. הוא מתנהג כמו כל מילואימניק אחר בטייסת; כמו כולם הוא רץ בבוקר לתפוס מטוס כדי לטוס בין הראשונים, כוסס ציפורניים במגדל בזמן שחניך שלו טס טיסת סולו ראשונה ואפילו שוטף כלים במטבחון. הוא נוהג בצניעות מדהימה לדרגתו ומעמדו והייתי רוצה להאמין שאם הייתי במקומו הייתי יכול להתנהג כמוהו".

"כמו ללמד תינוק ללכת"
במהלך הקריירה הצבאית ארוכת השנים שלו, נרשמו לזכותו של בודינגר 451 גיחות מבצעיות בשטח אויב ושתי הפלות של מטוסי "מיג" סוריים. "השתתפתי בהרבה קרבות-אוויר", הוא אומר. "שם הסיפוק שלך מגיע מכך שעמדת במבחן המציאות. הצלחת ליישם בשדה הקרב את מה שעבדת עליו כל-כך הרבה זמן בכל האימונים. לעומת זאת, כשאתה מדריך חניך צעיר, בלי שום כישורי טיסה, אתה בעצם מלמד אותו את הצעד הראשון. זה כמו ללמד תינוק ללכת. החניך בקושי יודע להניע את המטוס ובסוף הוא מגיע למצב שבזכותך, הוא עושה הכל לבד. כשאתה עוזב את המושב האחורי של המטוס ומשחרר את החניך לטיסת סולו בפעם הראשונה זו שמחה וגאווה גדולה. אתה יודע שבזכותך הוא עכשיו בשמיים, טס. ההרגשה היא קצת כמו זו המתוארת בשיר 'עוף גוזל' - למדת את החניך לעוף ועכשיו אתה חייב לשחרר אותו לעצמו. השיא הוא לראות אותו נוחת בבטחה. זו חוויה מדהימה שקשה להסביר אותה".

בודינגר מבלה באוויר כבר שנים רבות. למעשה, כמות השנים בהן הוא טס היא כפולה מגילם של החניכים אותם הוא מדריך. הוא מודע לגילו, ולא מחפש ריגושים בטייסות קרב מחוץ לבית-הספר לטיסה. "החזרה שלי לטיסה קרבית-מבצעית לא תהיה מוצדקת", הוא אומר. "המדינה לא יכולה לסכן אדם כל-כך בכיר בטיסה מבצעית. הרי אין הצדקה לכך. אם אני אפול בשבי המצב עלול להיות חמור בהרבה ממצב בו ייתפס טייס צעיר יותר ובכיר פחות. מעבר לזה אני לא נהיה צעיר יותר".

למרות גילו של בודינגר (60), הוא עדיין טס. הוא מקפיד לעבור בדיקות רפואיות בכל חצי שנה כדי לוודא שהוא אינו מסכן את עצמו או אחרים. "את כל שנותיי הבוגרות ביליתי באוויר", מסכם בודינגר לקראת סוף היום. "הטיסה היא טבע שני אצלי. כשמתאהבים בזה, פשוט קשה להפסיק. ההפסקה שהייתה לי ב-1997, כשסיימתי את תפקידי כמפקד חיל-האוויר, הייתה דרמטית מאוד עבורי. אפילו רשיון הטיס האזרחי והטיסות שביצעתי באזרחות לא עזרו לי להתגבר על אובדן היכולת להטיס את המכונות המשוכללות ביותר ולהגיע לשיא היכולת העצמית. כשיגיע הרגע בו אאלץ להפסיק את הטיסות באופן מוחלט אני אקבל אותו. זה לא יהיה רגע משמח, אבל אני אקבל אותו".

כיום בודינגר הוא נשיא חברת "ראדא" העוסקת באוויוניקה ממוחשבת. הוא מגיע לטייסת לשלושה ימים רצופים בכל שלושה שבועות. "בכל תקופה אני מקבל שלושה-ארבעה חניכים, שאיתם אני טס יותר", הוא אומר. "זה חשוב להגיע לכמה ימים בכל פעם כדי לעקוב אחר החניך ולמקד אותו בכמה טיסות רצופות. כשחזרתי לטייסת דאגתי לכך שהחניכים שלי ייבחרו באופן אקראי. לא רציתי את הקיצוניים לכאן או לכאן כדי שהחניכים לא יחשבו שמי שטס איתי הוא הכי טוב או הכי גרוע. אני לא מחפש הקלות או יחס מועדף. כל עוד אני יכול לתרום, אבל לתרום באמת - בלי שיעשו לי טובה, אני אשאר פה ואעשה את זה. בלי הקלות ובלי טובות".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 29-12-2005, 17:45
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
קצת סדר בדברים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "כושר היירוט של חיל האוויר - האם נפגם לאחר שני עשורים ללא קרבות אוויר?"

האשכול הנ"ל התחיל טוב, אבל התדרדר לבליל של חצאי אמיתות וחובבנות..
אז על מנת לעשות סדר:
כמה עובדות:
1. כולם בחיל האויר מסכימים שלוחמים וותיקים בוגרי קרבות הינם נכס יקר שחיל האויר היה שמח לו היו יכולים להמשיך לטוס עם הצעירים בטייסות, להוביל ללמד ולהוות דוגמא עד גיל 120.
2. טייסי קרב שעוברים את גיל 45-50 רמתם המקצועיות מתחילה לרדת בשל השפעות הגיל ובגיל 50-55 רובם ככולם סובלים גם מבעיות בטיחות בטיסה.
3. אנשי מילואים (מבלי קשר לגילם) המהווים היום רוב ללוחמי חיל האויר, הינם אוכלוסיה שסוחבת על עצמה נטל גדול והדבר מקשה עליה וגם על חיל האויר, זאת משום שקשה להם לטוס כמות גיחות רבה בשל עיסוקם בחיים האזרחיים, וגם בשל חוסר הגמישות שלהם (היחסי..), לדוגמא- כשיש תרגיל חשוב אנשי הקבע מחוייבים להגיע לתרגיל ואילו המילואימניקים יעשו את המירב אבל במידה ויש להם עיסוקים חשובים אחרים (בית, עבודה, חו"ל וכו') אז הם לא יגיעו. לכן ברור מדוע חיל האויר יעדיף (ברמה המקצועית בלבד, כלכלית כמובן ישנם שיקולים אחרים..) אנשי קבע רבים יותר ביחס למילואים.

יסעור יכול להירגע, וכנראה שחיל האויר ינצל גם ללא שיחתו עם מפקד בח"א 8, אין כוונה לוותר על אף מילואימניק, הכוונה היא שבתהליך ארוך טווח שבו הטייסים הצעירים חותמים עד גיל 30 , אז לבסוף היחס בין אנשי הקבע לאנשי המילואים ישתנה לטובת אנשי הקבע ובכל יקל על התיפעול והאימונים והמקצועיות של חיל האויר.
טייסי קרב יפסיקו לטוס, לפי החלטת מפקד חיל האויר, בגיל 51 וימשיכו להדריך בבי"ס לטיסה (אם ירצו) עד גיל 58 או 60 (אני לא זוכר בדיוק).
לגבי השאלה שנשאלה באשכול:
השאלה אינה האם רמתו של חיל האויר נפגעה, כי אין לאף אחד ספק שעדיף לצאת לקרב עם לוחמים מנוסים מאשר עם לוחמים חסרי ניסיון, לכן אין כאן שאלה בכלל, אבל זה לא אומר שרמתו של חיל האויר נפגעה, כפי שציינו אחרים, ישנם דרכי אימון רבות (בעיקר באויר, סימולטורים הינם בעלי חשיבות משנית בשלב זה, בעתיד זה ישתנה) וחיל האויר משקיע הרבה כסף וזמן על מנת לשמור על הרמה.
אני חייב להגיב גם לההערות מסוג "עדיף לוחם מנוסה מילד גאון מחשבים.." חברה מאיפה הבאתם את הידע שלכם בתחום, מקריאת קומיקס? מה הקשר בין גאון מחשבים לבין טייסי קרב שרובם (לא כולם..)מעדיפים לשתות או לעשות ספורט מאשר לגעת במחשב, וחלקם הינם טייסים מעולים אבל אין להם שום מושג במחשבים.
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 29-12-2005, 17:59
  יסעור יסעור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,160
הרסת לי , רציתי להיות המושיע הלאומי
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "קצת סדר בדברים"

יש הבדל תהומי בין מה שאתה אומר לבין הדברים שנאמרו פה ע"י סולואוויה.
לדברי סולו יש אנשים בכירים יחסית במערכת שגורסים שהמילואמניקים הפכו לנטל.
ושעות הטיסה שלהם גוזלות מצעירים להתאמן ולא מייצרות פרודוקציה בהיבט השמירה על כשירות.

הטענה הזו נשמעת לי כל כך הזויה ומטומטמת ששווה לבדוק אותה, אתה בוודאי מסכים איתי.

לצורך העניין אני מביא ציטוט מאשכול אחר,
ואלו הדברים שמשתמעים לסולו משיחה שקיים עם אחד ממפקדי הביס"ט לשעבר.

"השיקול העיקרי הוא שרכישת מיומנות בהפעלת מטוס בעל מערכות מתקדמות, מבוססת על הרבה תרגול שותף ורכישת מיומנות לאורך זמן.

הבעייה היא שטייס מילואים, במצב הנוכחי, אינו מתאמן די בכדי לשמר יכולת הפעלה אליה מגיע טייס סדיר, וכנראה יש מי שרואה בטייסים הוותיקים, המגיעים למילואים, מטרד הגוזל משאבים מן המערכת בלי יכולת לספק את הסחורה.

במילים אחרות - טייס מילואים צורך שעות טיסה שניתן לאמן בהם סדירים, ואינו תורם ליכולת המבצעית - להיפך." סוף ציטוט

נערך לאחרונה ע"י יסעור בתאריך 29-12-2005 בשעה 18:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 30-12-2005, 00:25
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
כל התמונות בטור השמאלי מזוייפות
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "תסלחו לי שאני מתערב..."

א. ניתן לראות את מיכלי הדלק הנתיקים. הדבר אינו סביר מכמה סיבות:
1. המטוס היה באימוני קרבות אוויר, לכן לא סביר שהמריא איתם מלכתחילה.
2. גם אם הוא כן המריא איתם, ההגיון הבריא אומר להשליך אותם לאחר ההתנגשות.

ב. המדפים למטה. אין מצב שבז שנוחת עם כנף אחת ובמהירות כפולה ממהירות הנחיתה הרגילה ינחת עם מדפים למטה, גם בגלל מגבלת המהירות וגם בגלל מומנט הגילגול שיווצר בנוסף לזה הקיים (המדפים מגדילים את העילוי שהכנף מייצרת).

ג. מעצור האוויר בחוץ. אין שום סיבה שבעולם שמטוס שזקוק לכל קשר שיש לו ינחת עם מעצור אוויר בחוץ.

ד. לא ניתן לראות את וו העצירה שבוצע בו שימוש במקרה הנ"ל.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 02-01-2006, 23:36
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
המממ....
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי PERE שמתחילה ב "נחיתה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי PERE
נכון הוא שלא מומלץ להוריד מדפים בתצורת נחיתה כזאת.
לגבי מעצור אויר הגיוני לטובת עצירה מכסימלית וגם שימוש במנוע בפיינל יותר נכון באחוזי מנוע גבוהים
יותר - זמן החשה של טורבינה מתקצר וכו'... לא ארחיב בנושא.
לגבי מצב הגהים יתכן וברגע נתון בוצע תיקון ע"י הטייס ובדיוק אז צולם הפרם.


האם תוכל לפרט בנושא "זמן החשה של טורבינה"?
ובאותה ההזדמנות- נא פרט בנוגע ל "שימוש במנוע בפיינל יותר נכון באחוזי מנוע גבוהים"
מעצור אויר הגיוני - באמת? מוזר... במקרה הנדון הנחיתה בוצעה במהירות גבוהה מאד כדי שהמטוס(או מה שנשאר ממנו ) ישאר באויר...

פרא, מחכה לתגובותיך המקצועיות (אחרי הכל - לא בכל יום מזדמן טייס עייט לפורום...)
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 05-01-2006, 10:08
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
חלילה....
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "[font=Verdana]אל תבין אותי לא..."

אישית - הייתי מעדיף שתגלה איך מיצבים את המפלצת הזו במהירות תחת 250 קשר....

בימים ההם איישה חצי ממשפחתי את הבסיס וכך, כאשר עשיתי מילואים בשדה בוקר - "זומנתי" לעלות על ההסעה של ילדי הבסיס ולהתייצב בטיסה במאמן הנץ...

מאמן הנץ היה פשוט מאד מבחינה גרפית, והמטרות תוארו קווי שלד בלבד.

עובדה נחמדה היתה שאת המטרות ניתן למקם כראות עיני המאמן (זה שיושב ליד המקלדת) וכך ניתן היה למקם אוניות בגבהים לא מציאותיים....

אני חייב להגיד שזו היתה בהחלט התנסות חוויתית, ואני בהחלט מבין את כל אותם משוגעים לדבר שבונים תא טייס כדי לטוס מתוכו בסימולטור של מיקרוסופט.... (למרות שאין שם כריות, ואין מערכת שמייצרת רעידות בעת הירי בתותח...

אך... היו זמנים...

ולעניין יציבות המטוס - זה פשוט היה זוועה. כבר הטסתי כלי טייס בגודל מלא, לא אחד ולא שניים, למרות שמעולם לא צברתי את כמות השעות הראוייה כדי להיות בעל רשיון, ועם כל זאת - חווית הנחיתה בנץ היתה טראומה שלא תשכח במהרה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 29-12-2005, 21:02
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
אתה זוכר לא נכון
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "גורם רשמי הכחיש ?"

כאשר זה פורסם בארה"ב לפני מספר חודשים וידיעות עלו על זה, יצאה הכחשה מדובר צה"ל. היה לנו אפילו אשכול בנושא ( http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=33364 ) שבו הועלתה ההשערה שבעצם מדובר בשיחזור הידיעה של ACIG שדיברה על 14 בספטמבר 2001, עבורה אמנם לא יצאה הכחשה אבל אין שום סיבה שצה"ל יגיב על כל שטות שמפורסמת בכל אתר באינטרנט.

ורק לידיעה, הקרב האוירי המאושר האחרון לא התרחש ב 1982, הוא התרחש בנובמבר 1984.

עריכה : המקור לידיעה של worldtribune הודה שמדובר בשגיאה, ראה את הההודעה האחרונה בקישור שנתתי.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"


נערך לאחרונה ע"י קורנסון בתאריך 29-12-2005 בשעה 21:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:15

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר