12-11-2006, 13:52
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי trident
...סערי 4 תוכננו לעמוד בתנאי הים התיכון...
טעות בידך !
הן תוכננו בהתאם לתנאי-הים של הים האדום , לגלים יותר ארוכים .
...בדרך כלל חלק גדול מהצוות לא מסוגל לתפקד בגלים בגובה 3 מטרים
(אלא אם כן מפליגים עם הגב אליהם)
ידידי , על סמך מה ה- "בדרך כלל" וה- "חלק גדול" ?!
אין בנושא זה כללים ! אין (כמעט...) שני אנשים זהים , וכל אחד מתנהג אחרת בים .
ייתכן שאתה מתייחס ללוחמי-הסטי"לים של היום , ששעות-הים החודשיות שלהם
נמדדות במספר דו-ספרתי קטן , ולכן -שלא באשמתם- אינם מורגלים במיגוון תנאי הים .
בתקופתי הפלגנו -ותיפקדנו היטב- גם בתנאי ים קשים מאוד , לא רק ב-"סער 4"
אלא גם ב-"סער 3/2" , ועשינו (בערך) פי 3 ופי 4 שעות-ים מאשר הסטי"לים של היום .
רוצה דוגמא עוד יותר טובה לתיפקוד בתנאי-ים קשים ? ראה את עבודת-הקודש שעושים
לוחמי הבט"ש בדבורים/דבורות...
...ואם אני לא טועה, הגבול שהספינות יכולות לעמוד בו הוא 7 מטרים...
אני לא מכיר את החישובים ואת הנתונים שהוזנו על מנת לקבל את התוצאה הזאת...
את מושג ה- "7 מטרים" אני זוכר במעומעם , כי למיטב זכרוני גובה הגשר (או המכוון)
של "סער 3/2" הוא כ-7 מ' מעל פני הים , וייתכן שזה היה הבסיס למישוואה...
לי , בכל אופן , יצא להיות עם הספינות עליהן שירתתי בגלים של 6-5 מ' . זה לא היה
סימפטי במיוחד , וחייב עבודת הגה+טרוטלים מאוד אינטנסיבית כדי שלא להתהפך...
(אנ'לא מאמין שמישהו ניסה באמת לבדוק פעם באיזה גובה גלים סטי"ל אכן מתהפך -
ורק מלחשוב על זה אני מקבל צמרמורת... )
...באוקיינוס השקט...סערות הרבה יותר רציניות...
...מיצר מגלאן ידוע לשמצה בתחום הזה...
...איך זה מסתדר עם מגבלות התכנון של הסערים?...
אצל הצ'יליאנים סערי ה-4 לא נועדו להחזיק "ים פתוח" , והספינות פועלות במי החופין -
מה שמאפשר תמיד בריחה מהירה למחסה בקרבת החוף...
ובמיצרי מגלאן הבעייה העיקרית שאיתה הם מתמודדים היא רוחות עזות (70-50 קשר) ,
ולאו-דווקא ים גבוה . אין לרוחות "מרחק נשיבה" רב , ולכן לא מתרוממים גלים גבוהים .
לא ידוע לי על בעיות-התמודדות עם מגבלות התיכנון של הספינות , ולמיטב ידיעתי הפעלתן
כלל אינה מתקרבת ל-"קצה המעטפת הביצועית" .
|
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed
|