06-10-2006, 14:20
|
|
|
חבר מתאריך: 24.08.06
הודעות: 85
|
|
ביותר פירוט
מאתר אוירטואלי
http://www.iaf.org.il/Templates/Fli...1&docType=EVENT
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/4/1894.jpg]
29 בדצמבר 1988
יסעור מתרסק בזמן הנחת אבני-גבול בין ישראל למצרים. קברניטו נהרג
מסוק יסעור של חיל-האוויר התרסק במהלך הנחת אבני גבול בין ישראל למצרים. קברניטו, סרן מרדכי שרון, נהרג. שלושת אנשי הצוות האחרים, טייס המשנה, המכונאי המוטס ועוזר המכונאי המוטס - נפצעו.
כאשר המסוק ריחף מעל לנקודה שנקבעה להנחת אבן גבול 51, התפתחו בו רעידות עזות. הקברניט הפסיק את הריחוף ועבר מיד למצב טיסה. עם צבירת המהירות פסקו הרעידות. בנסיון השני להנחית את האבן הופיעו שוב רעידות חזקות במסוק. הקברניט ניסה שוב לעבור למצב טיסה והחל לנסוק כלפי מעלה. תוך כדי נסיקה, נשבר זנב המסוק והצוות איבד שליטה על המסוק. הקברניט עוד הספיק לצעוק לטייס המשנה שימשוך במצערת ויכבה את המנוע, אולם בגלל הסיבסוב המהיר לא הצליח טייס המשנה להגיע אל המצערות. המסוק המשיך להסתחרר, פגע בקרקע והתרסק. מיד לאחר התאונה נפתחה חקירה. צוות של מנ"ט, מרכז ניסויי הטיסה של חיל-האוויר, החל להתחקות אחר הסיבות לרעידות בזנב המסוק. על סמך ממצאי החקירה, הוחלט להתקין משככי שמן בכל מסוקי היסעור של חיל-האוויר, כדי למנוע אפשרות שתופעת הרעידות תחזור על עצמה.
|