03-10-2006, 18:58
|
|
|
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
|
|
והנה תגובתי לעניין בשירשור קודם
ביטאון חיל האויר היה מאז ומתמיד חלון הצצה לתוך חיל האויר.לפני שנים רבות,כשהנסתר עלה על הגלוי,היה קהל חובבי התעופה מסתפק במה שהבטאון כותב או חושף,וקיבל את מה שהיו כותבים שם.
לאורך השנים החל מסך הסודיות לרדת מעל החיל,התקשורת והעיתונאים (ראה ערך סולואביה) החלה להכנס לבסיסים ויותר חובבי תעופה ומשוגעים לדבר החלו לקבץ מידע ולהוציא ספרים וחוברות בנושא.גם האינטרנט תרם לחשיפה,וגם אנחנו ב"מרחב אוירי" עשינו ועושים קצת (רק מתחילים...)בנושא ההסטורי.
היעוד של הביטאון נשאר ככזה גם היום.אלא מה,הכותבים שם הם לרוב,ואני כותב לרוב כי אינני רוצה לעשות הכללה,חיילים שיודעים לכתוב ולצלם (ויסלחו לי עמיתי) ולהציג את חיל האויר לציבור בצורה שתמצא חן בעיני המנהלים והמתקצבים,כי זה מה שהם מעוניינים שיהיה אחרת לא היה הביטאון מקבל תקציב ועוד להדפסה על דפי כרומו,והיה מקוצץ ונסגר כמו ביטאונים צהליים אחרים.אם בחיל האויר סוגרים טייסות מבצעיות כדי שהתקציב יופנה,נאמר,לרכישת חלקי חילוף למטוסים ולציוד הנלווה,היו צריכים מזמן לסגור את הביטאון ולחסוך כמה משכורות ותשלומי עריכה ,הפקה והפצה,למרות שבקנה מידה של הוצאות חיליות,ההוצאה היא קטנה יחסית.
חיל האויר צריך יחסי ציבור והביטאון עושה זאת בצורה טובה.אז מה אם העורכים או הכתבים מזהים פשוש כחופית? אז מה אם יש טעויות ואי דיוקים? הרי לא תמיד הם פונים לענף הסטוריה ומידע כדי לקבל מידע הסטורי או לאמת אותו ומפרסמים כפי שהם מפרסמים.
וטוב שיש אלטרנטיבות לביטאון.לפחות כמה מהן שואפות לדייק בפרטים ובעובדות.לו רק אנשי הביטאון
היו מתייחסים אליהן,ומנסים בגללן להשתפר,התוצאה לדעתי היתה נראית קצת אחרת.
והמבין יבין...
_____________________________________
|