לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #15  
ישן 06-09-2006, 22:15
  major_tom major_tom אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.09.05
הודעות: 127
עוד קצת על אווירודינמיקה של גופים תמירים
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי major_tom שמתחילה ב "המונח "רוויה" מקובל"

אפשר לקרוא כאן:
http://www.nearinc.com/pubs/AIAA96-3392.pdf
מומלץ לשים לב בעיקר למקדם הכוח הנורמלי (CNF), אשר ממשיך לגדול עם העלייה בזווית ההתקפה, הרבה מעבר לזווית ההזדקרות. את הרוויה ניתן אגב לראות בבירור בציור 11 חלק C החל מז"ה של כ- 50 מעלות - גם בניסוי וגם בחישוב.

את ההבדל בהתנהגות של כנף תמירה וכנף עם מנת מימדים גדולה ניתן לראות כאן:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/lift/lift.gif]

(מתוך אתר www.aerospaceweb.org)
ראוי לשים לב שאפילו בססנה העילוי לא "יורד לערך נמוך מאוד". הסיבה קשורה בעובדה שמדובר בזרימה תלת-מימדית בשונה מתכונות הפרופיל הדו-מימדי.

נערך לאחרונה ע"י major_tom בתאריך 06-09-2006 בשעה 22:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 05-09-2006, 10:35
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "מספר שאלות למומחים"

1. לפני מספר ימים נתקלתי בסירטון של ה F-22 מבצע תמרונים לא פחות מרשימים. אני אנסה למצוא אותו שוב.

2. את האמת? אין לה. הנה ציטוט (שאני כותב אותו בממצוע פעם בחודש על גבי הפורום) של טייס יורופייטר:


I'm waiting to be told how Cobras, Hooks, or vectored thrust help in combat. They're great at air shows, but zero energy is a fighter pilot's nightmare. Shoot your opponent down and his number two will be on your tail thinking it's his birthday — a target hanging there in the sky with zero energy.

— Ned Firth, Eurofighter

אולי הוא לא צודק לגבי ההנעה הויקטורית, אבל לגבי הקוברות אני חושב שכן.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-09-2006, 15:27
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
מטוסי סילון בנויים לתמרון חריף ולג'י גבוה
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי צ'וקומוקו שמתחילה ב "שאלה.."

במטוסי הסילון ניתן להגיע למהירויות גבוהות יותר לעומת מטוסי הבוכנה (אני מתכוון למטוסי הבוכנה שנבנו לקרבות אוויר לפני "המצאת" מטוסי הסילון וכן למטוסי בוכנה שנבנים גם כיום ומיועדים לאירובטיקה) דבר המאפשר ביצוע תימרונים חריפים יותר לאורך זמן ולכן עומסי ג'י גבוהים יותר.
בהתאם לכך מטוסי הסילון נבנים עם גוף חזק היכול לעמוד בכך. המגבלה כיום היא לא של המטוס אלא של הטייס. מעל 5 ג'י נדרשת חליפת ג'י עבור תמרונים ממושכים (מדובר ב"מכנסיים" שאליהם מוזרם אוויר המנפח אותם ולוחץ על הרגליים. זאת במטרה לעצור את הדם מלזרום בחוזקה מחלקו העליון של הגוף כלפי מטה, דבר שעלול לגרום לאיבוד הראיה בשלב ראשון, "בלק אאוט", ואיבוד הכרה בהמשך).
ככל שהג'י מתגבר יכולת זמן השהיה של הטייס בו מתקצר. לא עוברים את ה 9 ג'י למשך יותר ממספר שניות. מטוסי הקרב כיום, עם עוצמת המנוע והגוף החזק, יכולים לבצע ג'י יותר גבוה מכך ולאורך זמן יותר ממושך.
ראיתי את התמרונים שהודגמו בתחילת האשכול וברובם (תרגיל ה"קוברה" למשל) מדובר בג'י מאוד נמוך (למעט בכניסה לתרגיל אם הוא מתחיל במהירות גבוהה). רוב התרגיל מבוצע במהירות נמוכה עד אפסית ולכן אין כאן הגעה לג'י גבוה (התמרון מתבסס על עוצמת המנוע ויכולת ההיגוי של המטוס גם במהירות איטית). בקטע ה"דחיפה" מדובר אף בג'י שלילי.
כיום לתמרון כזה אין עדיפות בקרבות אוויר כפי שהיה בעבר.
הסיבה: בעבר היה דרוש להגיע מאחורי מטוס היריב כדי להפילו כיוון שניתן היה לירות רק קדימה (וגם כאשר הומצאו הטילים בדרך כלל היה ניתן לשגרם רק כאשר אתה בגזרה האחורית של היריב והוא מלפניך).
תמרון חריף יותר וטיסה במהירות איטית יותר היו מאפשרים להגיע למצב זה.
ואולם כיום, כאשר ישנם טילים שניתן לכוונם עם כוונת קסדה וניתן לשגר אותם כמעט בכל זווית (גם מבחינת התוקף וגם מבחינת הנתקף), עדיף לא להגיע למצב של מהירות נמוכה כי בכל שאר הפרמטרים אתה נמצא בנחיתות קשה מול השאר וזהו מצב מסוכן ביותר.
כדי להדגים את ההיסטוריה שחלה בתחום ניתן להציג את משכי הזמן שארכו קרבות האוויר.
במטוסי הבוכנה (עם המקלעים) קרב היה נמשך בממוצע עשרות דקות.
במטוסי הסילון - דקות ספורות (כמעט תמיד הקרב היה מבוצע עם מבער מלא וצריכת הדלק לא היתה מאפשרת טיסה ממושכת יותר).
כיום, עם המטוסים החדישים והמערכות המאפשרות שיגור מכל מצב, מדובר בעניין של שניות ספורות.
אגב, הכינוי שלך מזכיר לי את הנווט רון ארד. כינוי שקוצר ל "צ'וקו" וכך מכירים אותו כל חבריו.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 06-09-2006 בשעה 15:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 06-09-2006, 17:23
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
תשובות
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי צ'וקומוקו שמתחילה ב "תודה רבה על התגובה המושקעת.."

1. כן.

2. כן ולא. הגאי המטוס כשלעצמם חסרי תועלת (הם חייבים זרימת אוויר מעליהם על מנת להיות אפקטיביים), אבל אם המטוס מצוייד בהנעה ויקטורית הטייס עדיין יכול לשלוט על ציר העילרוד ולפעמים גם בציר הגילגול, תלוי בסוג מערכת ההנעה וויקטורית.

MiG-29OVT

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.airsceneuk.org.uk/airshow01/zhukovsky/MiG-29OVTnozzles.jpg]
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 06-09-2006 בשעה 17:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 06-09-2006, 19:11
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי צ'וקומוקו שמתחילה ב "מבסוט עליכם.."

1. כמובן, על כל עצם פועל כוח ג'י. כרגע פועל עלייך (בהנחה שאתה יושב על כסא בחדר ) כח של 1 G. על מסוקים קיימת הגבלה נוקשה יותר (בעיקר בתחום ה G השלילי. רוב מטוסי הקרב המודרנים מוגבלים ל 3.5 G שלילי, בעוד האפא'צי לדוגמא מוגבל ל 0.5 G שלילי ו 3.5 G חיובי). ההגבלה הנוקשה היא בעיקר בגלל מגבלת הכיפוף של הלהבים.

2. מסוקים, מעצם היותם מסוקים, מסולגים לרחף ולהסובב במקום, ומסוגלים לבצע את התימרונים הנ"ל באותה הרמה.

לגבי מה מסוקים יכולים לעשות, אתה יכול לראות פה:
http://youtube.com/watch?v=9dAkdq-8Pv0
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 06-09-2006 בשעה 19:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:26

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר