08-06-2006, 15:16
|
|
|
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 1,685
|
|
טיפים מפי בוחן נהיגה-טסטר
המלצות למבחן נהיגה מעשי.
שלום לתלמידים העומדים בפני מבחן מעשי.
מצאנו לנכון לפנות אליכם במאמר לא רשמי ומעשי בכדי להסביר לכם את מהות המבחן המעשי בנהיגה ואת הדרישות שלנו במבחן.
הכי חושב, צאו מתוך הנחה בסיסית וחשובה שאף בוחן לא עולה לרכב בכדי להכשיל את התלמיד.
התלמיד ורק הוא קובע את תוצאת המבחן.
תוציאו את הסטיגמות אשר עושים מורים לבוחנים וכדאי לכם לשכוח את כל מה שאמר תלמיד זה או אחר על בוחן כזה או אחר, המידע עלול להיות מטעה ובטח שלא צריך להיות מרכיב בבחינה שלכם.
לטובתכם, כדי שתמצו את היכולות שלכם במבחן בצורה הטובה ביותר עליכם לבוא ללא
דעות מוקדמות, כפי שאנו הבוחנים באים ללא דעות מוקדמות. תמיד תשאפו לעשות את הטוב שאתם יודעים.
בכביש קיימים משתנים רבים ותכופים - תנו לנו להרגיש בנוח, אל תכנסו למצבים מסוכנים, מנגד אל תהססו לבצע פעולות שיוכיחו לנו שאתם ראויים לקבלת רישיון.
הכנה למבחן:
תגיעו למבחן רגועים, למרות כל הלחץ הפסיכולוגי, תעבדו על עצמכם בעזרת מורה הנהיגה או מישהו שאתם סומכים עליו מבני המשפחה הקרובה או חבר קרוב שיודע להרגיע ולהכניס ביטחון. חשוב לקחת בקלילות את המבחן הכל כדי שתוכלו למצות את כל היכולות שלכם על הצד הטוב ביותר.
זכרו תמיד שלצידכם במבחן עומד בן-אדם (ובוחן כמובן) אשר מודע להתרגשות שלכם ותפקידו הראשון לפני מתן תוצאה הוא להחזיר אתכם בשלום מהמבחן. אם לא ברורה לך הוראה כלשהי של הבוחן שאל ואנו נשמח לענות ו/או להבהיר.
כפי שאנו מכבדים אתכם כשאנו באים לרכב נקיים ובזמן, אנו מבקשים מכם את המעט הזה, למען אוירה טובה ברכב אנא הקפידו על סדר וניקיון אישי .
מהמורים נבקש שרכב המבחן יהיה נקי, כל המסמכים הנדרשים מסודרים ותקפים.
המבחן :
לא נפרט כאן את כל דיני התעבורה. את זה בוודאי למדתם בשיעורים ו/או לקראת המבחן העיוני, מה שכן נדגיש את הנקודות החשובות שהן:
מעבר לנהיגה עפ"י הכללים, דברים "קטנים" אשר חשובים לנו כבוחנים ושאולי יציגו אתכם בעיננו כנהגים הראויים לרישיון.
הילוכים: הילוך ראשון נועד להתחלת נסיעה או במקרים שצריך כוח, לא בכל צומת ופניה!
קצב נסיעה וזרימת תנועה: זהו אחד האלמנטים החשובים שרבים מכם לא מקדישים לו את תשומת הלב הראויה. חשוב שתסעו בקצב הרכבים שנוסעים לצידכם או לפניכם לפחות, תדעו שנהיגה במהירות איטית מוכיחה לנו את ההפך ממה שאתם רוצים לשדר לנו.
מעבר נתיבים: בהרבה מקרים דרושה האצה להתאמת מהירות, בצעו זאת ללא הססנות, זה אחד האלמנטים שמוכיחים את מיומנותכם בנהיגה ומוסיף לכם נקודות.
מהירות: כשאתה בדרך בין עירונית תפתח מהירות, אם אפשר עד המהירות המותרת. הקפידו להשתמש בנתיבי האטה, האצה והשתלבות בצורה נכונה.
צמתים: בכניסה לצומת או בהשתלבות - אל תחכו ל"יום כיפור" צאו כשאפשר ובהאצה מתאימה. תזכרו צומת הוא מקום מסוכן לכן כשאפשר עוברים ומהר. דעו שאנו מסיקים מסקנות מהביצועים שלכם במבחן. אם הגעת לצומת שהזכות שלך, סע! אם אתה צריך לתת זכות לרכב מכיוון אחד סע מיד אחריו, כך אתה מוכיח שאתה מבין סדרי תנועה. כל השתהות שלך או ניסיון להיות "טוב" מוכיחה את ההפך!
רמזורים: ירוק מהבהב זה ירוק לכל דבר, לא בולמים אם אתה 5-10 מ' מהצומת ובטח לא אם אתה סמוך עוד יותר לצומת.
שימוש במראות: תסתכלו כמה שצריך ומתי שצריך! את ההצגות תשאירו לתיאטרון!
עקיפות: אל תהססו ואל תימנעו. תזכרו: הימנעות מעקיפה מורידה נקודות.
נסיעה לאחור: אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור במקביל למדרכה תביא את הרכב קרוב למדרכה ולא רחוק מהרכב לידו ביצעת את הנסיעה. אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור בניצב תביא את הרכב קרוב לרכב החונה ולא רחוק ממנו.
אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור בין 2 רכבים חונים תתייחס לשניהם!
אין צורך לשאול את הבוחן אם זה טוב. אנו מצפים שאתה תדע לאן הבאת את הרכב, אם צריך לתקן, תקן! כשסיימת צא מהחניה לנסיעה.
כל הנאמר לעיל בא בתוספת לדיני התעבורה וחוקי הנהיגה. במקרה ויש סתירה בין הדברים, הרי שדיני התעבורה קודמים.
אנו מאחלים לכל אחד מכם הצלחה במבחן הנהיגה ונהיגה בטוחה אחריה.
בתודה מצוות הבוחנים
ולי נשאר רק לחזק
בהצלחה
_____________________________________
"גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי, שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:"
|