הצבא האמריקאי ממשיך במרץ בפיתוח רכב קרב חדש המסוגל לשגר מזל"טי תקיפה, לשאת טילים מהדור הבא, לירות מתותח 50 מ"מ ולהפעיל טכנולוגיה "מאוישת אופציונלית" על פי דרישות ה"דור הבא של כלי רכב קרביים" כפי שמתוארים על ידי מפתחי הנשק.
הצבא מתקדם עם תוכנית שאפתנית לנגמ"ש שיכול לפרוס במהירות, לחצות שטחים קשים, לשמור על קצב תנועה עם חי"ר מתמרן ועדיין לספק את הגנה הדרושה כדי לסכל את ההתקפות האויב. התוכנית נעה כעת במסלול מהיר, צוותים רבים בתעשייה כבר מציעים כלי רכב, וציר הזמן הואץ בכמעט 10 שנים. הצבא מתכנן להכניס לשירות את הנגמ"ש ב-2026 כאשר התוכנית הראשונה דיברה על 2035.
"עכשיו יש לנו לוח זמנים מאתגר כך שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להתחיל מהתחלה. ייתכן שנצטרך חטיבת כח ומזקו"מ שכבר פועלים והוכיחו את אמינותם ויכולתם. אנו צריכים להביא מערכות קיימות שיהיו עם פחות סיכונים ללו"ז", כך אמר מנהל הפרוייקט אלוף משנה גים שרימר.
חזון זה, שכבר מתנהל היטב על ידי הצבא ויצרניות הנשק, נראה בר-ביצוע מבחינות רבות בשל מערכות הגנה אקטיביות חדשות, חיישניים מתקדמים, כלי נשק לטווח ארוך ובינה מלאכותית שנמצאים בפיתוח/ייצור.
בעוד שהדרישות מהרכב החדש עדיין נמצאות בשלב של ליטוש ע"י הצבא והתעשייה הצבא מציין מספר פרטים לגבי דרישות הצבא מהנגמ"ש החדש. שרימר שהוא ראש הפרוייקט אמר בראיון ל"ווריאר" שהרכב החדש יפעל עם צוות של שלושה אנשים, ישא שישה חיילים פורקים ויפעיל תותח בקליבר 50 מ"מ, אם כי יתכן שבשלב ראשון יותקן תותח בקליבר 35 מ"מ ולאחר מכן ישודרג ל-50 מ"מ.
(הכוונה היא להתקין בצריח את התותח של ATK שנקרא "בושמאסטר-3", וניתן להתקין בו קנה של 35 מ"מ או 50 מ"מ ולהחליף בניהם בהתאם לצורך)-(אי.גי)
על הרכב יוקנו טילי נ"ט ארוכי טווח, טילים חדשים אלו יהיו מצויידים ברש"קים חדשים ומגוונים יותר שיהיו מסוגלים להרוס טנקי אויב, כלי רכב משוריינים ומסגרות חי"ר בצורה טובה יותר מזו של הנשק הקיים כיום.
הדרישות כוללות גם טכנולוגיה בלתי מאוישת, כגון יכולת לשגר מזל"טי תקיפה/תצפית, שליטה על רכבים לא מאוישים ושילוב מעקב וידיאו מתקדם. במסגרת זאת הרכב יפעיל רשתות קשר מתקדמות, שיכללו תוכנות וחיישנים חדשים שיצרו חיבורים מאובטחים לתקשורת במטרה להעביר וידאו במהירות גבוהה למפעיל. "היכולת לשלוט על מזל"ט ייתן לנו עיניים לטווח ארוך" הסביר שרימר.
מערכות בינה מלאכותית וטכנולוגיית מיקוד יהיו טכנולוגיות מרכזיות בהנדסה של רכב זה. כאשר מדובר בחיישנים חדשים שבנויים בטכנולוגיה חדשה ישנם מספר תחומים רלוונטיים שנוגעים לעניין זה.
חיישני "פלייר" מתקדמים מהדור השלישי יציגו תמונות חדות יותר, יראו לטווח ארוך יותר וישפרו את טכנולוגיית המיחשוב כך שיאפשרו למערכת אוטונומיה רבה ויעזרו באירגון המידע שמגיע ממקורות שונים. החיישנים החדשים מקושרים למערך ווידיאו ומצלמות מעקב כך שיתנו תצוגה של 360 מעלות מסביב לרכב ובין השאר יתנו התראה על איומים שמתקרבים אליו.
השילוב של מצלמות וחיישנים שיפעלו עם בינה מלאכותית יוכלו בו זמנית לבצע פעולות רבות שיפחיתו את העומס שהמפתחים מכנים "נטל קוגניטיבי" על המפעילים שעלול למנוע מהם לראות איומים שמתקרבים לרכב.
AI is also quite likely to be indispensable to the “optionally-manned” portion of the requirement as it can draw upon algorithms to function autonomously to test enemy defenses, travel at high speeds, perform advanced ISR functions and even fire weapons. In this kind of scenario, humans would of course operate in a role of command and control, allowing self-driving machines to confront the highest risks
לסיכום מעט מאוד מתוכניות ההתקפה ויכולת השרידות, לא היו יכולים להתממש ללא מערכת חיישנים לטווח ארוך והגנה אקטיבית. טכנולוגיות אלה, אשר רבות מהן כבר תפעוליות, משתמשות במחשבים למערכות כינון אש, מכ"מ ומיירטים וזאת על מנת לזהות, לעקוב ולהשמיד איומים כנגד הרכב תוך שניות או אפילו מילי-שניות. שרימר הוסיף כי מערכות הגנה אקטיבית מתקדמות יכולות להוציא מכלל פעולה פגזי טנקים בעלי מהירות לוע גבוהה וזאת בנוסף להגנה בפני ר.פי.גי. וטילי נ"ט.
בקיצור הצבא רוצה לבנות רכב שיביא מיגון משמעותי ללא תוספת של טונות רבות של מיגון שמגביל את תנועת הרכב, ועדיין הרכב יהיה מסוגל להוסיף מיגון בהתאם לאיומים. רמת האיום היא חלק מהסיבה שהמתכננים מציעים לבנות "רכב מותאם", זה כולל לבנות צריח שיהיה חמוש במספר סוגים של כלי נשק שניתן יהיה להחליף ביניהם. בהתאם למשימה ניתן יהיה להוסיף לרכב חיישנים שונים ומזל"טי תקיפה בהתאם לצורך. גם הנושא של הגנה אווירית הוא מרכיב חשוב בתיכנון, הרכב עשוי לפעול באיזורים שפועלים בהם מסוקי תקיפה, ארטילריה, מזל"טים ומטוסי קרב ולכן הרכב יהיה חמוש בטילי נ"מ כגון סטינגר ובטילי הלפייר.
(הלפייר נ"מ? עדיף רכב נ"מ שנושא את הטיל סיידווינדר)- (אי. גי)
יש כיום 3 חברות שיתחרו בפרוייקט זה ואפשר להניח שעוד מספר חברות יעשו זאת לאחר שיצא המכרז. מאד מקווה שגם ישראל תשתתף ותציג את הנמר שיותאם לדרישות. יתכן שיצטרכו להקטין את משקלו ל-40 טון ומשקל מקסימלי 55 טון.
יצטרכו לייצר צריח חדש עם תותח 35/50 מ"מ. לזכור זהו נגמ"ש שמיוצר בארה"ב, יש לו חטיבת כח שהוכיחה את יכולתה ואת אמינותה, יש לנו טילי נ"ט שיתאימו לדרישות, יש לנו גם מזל"טים שמותקנים בזביל שמוכן לשיגור, מערכות ראיה של 360 מעלות, רכב קטן לסיור שמופעל מרחוק ובטוח שניתן לעמוד בכל שאר הדרישות שיבואו. לדעתי גם ישראל יכולה לרכוש את הנמר המשופר, זה יהיה טוב לנו ויוריד את עלויות הרכב.
Interestingly, some of these areas of innovation may not be restricted to just the NGCV, according Maj. Gen. Brian Cummings, Program Executive Officer, and Ground Combat Systems. “Right now we are trying to get the replacement for the Bradley to be the first optionally manned fighting vehicle. As we get that capability we may look at technology that we are getting in the future and insert them into current platforms,” Cummings told Warrior in an interview. Cummings also said Army developers are working on both near-term and longer term plans; he said it was entirely possible that a future tank or tank-like combat vehicle could emerge out of the NGCV program.
More Weapons and Technology - WARRIOR MAVEN (CLICK HERE)
--- Kris Osborn, Managing Editor of WARRIOR MAVEN (CLICK HERE) can be reached at krisosborn.ko@gmail.com --
https://defensemaven.io/warriormave...i02KgWb2QwB8Jw/