לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 18-08-2006, 20:41
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
טיל בליסטי, יוצא ב 90 מעלות
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי levikon שמתחילה ב "אכן, טילים בליסטיים גרעיניים משוגרים בזווית של 90 מעלות למעלה."

ומיד לאחר היציאה מתחיל המסלול שלו ל"התכופף". הוא לא מטפס אנכית כדי "לברוח מהאטמוספירה". בתוך הטיל "רצה" משוואה המנתחת את המשך המסלול שלו בכל זמן נתון, אם המנוע יפסיק לעבור. כאשר המשוואה מתאפסת מופסקת פעולת המנוע והטיל ממשיק במסלול בליסטי. לנקודה זו קוראים "נקודת הקיטעון", בה נתוני המיקום והמהירות יביאו את הטיל למטרה שהוגדרה.
בטילים דוגמת הסקאד, טילים מונעים בדלק נוזלי, נסגרים ברזי הדלק. בטילים בעלי דלק מוצק נפתחים פתחים בקידמת המנוע ומתנתק הראש. פתיחת הפתחים מרחיקה את המנוע מגוף החדירה ולמעשה גם מפסיקה את הבעירה בו כמעט מיידית.
במסלול לטווח מירבי גובה המסלול הבליסטי הוא בערך שליש מהטווח. כלומר - בירי ל 600 ק"מ (אל חוסיין) הטיל מגיע לכ 200 ק"מ גובה. מאחר והאטמוספירה נגמרת אי שם ב 30 ק"מ, ברור שהוא הרבה מעבר לאטמוספירה. ה"קיטעון" קורה אי שם בגבול האטמוספירה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 18-08-2006, 20:44
  fatlander fatlander אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.11.04
הודעות: 30
זויות שיגור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "זווית שיגור טילים בליסטיים"

טוב כמה דברים:
1) טווח רקטוט שלא מתקנות מסלול נקבע לפי זווית שיגור באמת. זה לאו דדוקא 45 מעלות (משוואת התנוע הבליסטית מזניחה את השפעות האטמוספירה). גורם נוסף הוא פרופיל בעירה של המנוע. צריך לבצע סימולציה לא פשוטה כדי לקבוע עבור זווית כלשהיא מה יהיה הטווח.
2) לטילים אין זווית שיגור פרופר, אלא זווית מסלול שקובעת מערכת הבקרה והניווט (כמו במקרה של רקטות בהסתמך על נתוני בעירת מנוע והשפעות אקלים)
3) עבור טילים גדולים השיגור ב 90 מעלות נובע מחשש לטיל זוחל כמו כן, בתחילת המעוף הטיל חייב לצבור מהירות כדי שההגאים האווירודינאמיים יפעלו, טיל גדול=כבד=מהירות התחלתית נמוכה

נערך לאחרונה ע"י fatlander בתאריך 18-08-2006 בשעה 20:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:04

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר