לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #16  
ישן 27-03-2007, 15:15
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מוכן למבחן האמיתי
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "הבוסטרים נועדו לניסוי הספציפי"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]

רוני ווינקלר, צילום: מיטל דינור



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]


מקור

ארבעת הטילים ששוגרו בחודש ינואר ממערכת החץ, במסגרת הניסוי העשירי של המערכת, הוכיחו את יכולתו של החץ לשגר מספר טילים בעת ובעונה אחת, לעבר מספר מטרות שונות. לבקשת האמריקאים, בוצע ניסוי היירוט בגובה נמוך במיוחד



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]



ב-5 בינואר, בשעה 16:37, יצא טיל החץ מהמשגר וסיכם שישה חודשי עבודה מאומצת, שכללו תיכנונים, תיאומים, סימולציות והכנה הנדסית רחבה של חיל-האוויר, של התעשיות הביטחוניות ושל משרד הביטחון.

בשדה הניסוי של יחידת ניסויי הטילים (ינ"ט) של חיל-האוויר נערך הניסוי העשירי בסדרת ניסויי החץ, שהיה שונה מהניסויים הקודמים וכלל, לראשונה, שיגור של מספר טילים ברצף. התוצאות הוכיחו את יכולתה של מערכת החץ להתמודד עם מספר איומים מקבילים ולפעול בתנאים קשים במיוחד. בסוללות החץ המבצעיות של חיל-האוויר כבר מוכנים ל"מבחן האמיתי".

מערכת טילי החץ עלתה באחרונה לכותרות, בהתייחס לאפשרות שעיראק תשגר טילים לעבר ישראל. הניסוי המיוחד, שנערך בתחילת חודש ינואר, תוכנן זמן רב קודם-לכן, ללא קשר לעימות הצפוי בעיראק. בניגוד לניסויים הקודמים, לא שוגר הפעם טיל "אנקור שחור" המדמה את מעוף טיל הסקאד והנתונים שנבחנו בניסוי נועדו בעיקרם לשרת את הפיתוח העתידי של המערכת.

במרכז הניסוי עמדו ארבעה שיגורים רצופים ממשגר הטילים. ראשון יצא טיל חץ אמיתי ומיד אחריו, בהפרש של שלוש שניות האחד מהשני, שוגרו עוד שלושה מדמי-טילים, שנפלו על הקרקע לאחר שתי שניות של טיסה. הרעיון שעמד מאחורי רצף השיגורים היה בדיקת יכולתו של המשגר להוציא מספר טילים בבת אחת ובדיקת השפעתם של השיגורים על הטילים הממתינים במשגר.

"הניסוי דימה מטח של סקאדים על ישראל ובחן, קודם כל, את יכולתה של המערכת להתמודד עם מספר מטרות במקביל", מסביר סא"ל תדי, מפקד ינ"ט. "הטיל הראשון יצא לעבר מטרה מדומה ואחריו שוגרו שלושה מיירטים מדומים, שנקראים 'סלעיות'".

ה"סלעית" היא טיל בגודל ובמשקל המדמים את החץ, אך הוא ריק ממערכות בחלקו הפנימי. המנוע שמחובר אליו מספיק רק לשתי שניות טיסה. הוא מאפשר דימוי מושלם של יציאת הטיל מהמשגר. "זה היה אתגר מבצעי גדול מאוד", אומר סא"ל תדי. "זאת הפעם הראשונה שבה משוגרים כמה טילים, שנועדו לתת מענה ליותר ממטרה אחת ליירוט".

פרט לארבעת הטילים ששוגרו, המתינו במשגר שני טילים מבצעיים נוספים, אחד מהם מחובר באופן מוחלט והשני מנותק, ללא יכולת שיגור. "רצינו לבדוק איך ישרדו טילים אמיתיים את תנאי הסביבה הקשים שנוצרים מארבעה שיגורים של טילים, עם מכות חזקות ואש רבה", אומר סא"ל תדי. "הטיל האמיתי, טילי ה'סלעית', הטיל המבצעי שחובר והטיל המנותק איפשרו לנו לערוך ניסוי כולל שבודק את התנהגות המערכת בכל אחת מהתצורות". בחינת השפעות השיגורים על המשגר והטילים דרשה גם היערכות מקיפה בכל הקשור לבטיחות הקרקעית. "שלוש ה'סלעיות' שיצאו אחרי הטיל האמיתי נפלו על החוף ופתחו לנו תחום חדש להתמודדות", אומר סא"ל תדי. "אנחנו לא רגילים שהטילים שמשוגרים חוזרים לקרקע, ומטעמי בטיחות הגדרנו את האיזור כסטרילי ואסרנו כניסה אליו במשך מספר שעות לאחר השיגור".

מנהלי הניסוי רצו לבחון גם את יכולתו של החץ לפעול בתנאים קשים במיוחד. מכ"ם המערכת איתר את המטרה המדומה בזמן, אך בינ"ט שיגרו את הטיל מעט מאוחר יותר, כדי "לרמות" את המערכת ולדמות יירוט בגובה נמוך מהרגיל. "האמריקאים דרשו לבדוק את ההשפעות של חום גבוה על החיישן האלקטרו-אופטי של הטיל ולכן בוצע היירוט המדומה בגובה נמוך במיוחד", מסביר סא"ל תדי. גם בתיכנון חלק זה של הניסוי, נתקלו אנשי ינ"ט בבעיות שונות. "החום הרב עלול לגרום לטיל להישרף ולמנוע מאיתנו את היכולת להשמיד אותו באוויר במקרה הצורך", אומר סא"ל תדי. "החלטנו לא לקחת את הסיכון ולהשמיד את הטיל שלוש שניות לפני שיש סכנה שיישרף".

מערכת נוספת שנבדקה בניסוי האחרון היא מערכת ההשמדה העצמית של טיל החץ. "אם הטיל מזהה שהוא נמצא בגובה נמוך מדי, או שהסוללה משגרת טיל בטעות, ניתן להשמיד אותו בהוראה מהקרקע", מסביר תדי. "הפעם איפשרנו לסוללה גם בדיקה של מערכת זו".

הבדיקות המיוחדות שנערכו למערכות השונות הפכו את הניסוי האחרון למורכב במיוחד. היה זה גם הניסוי הראשון שבו נוסתה מערכת החץ בתצורתה המבצעית המלאה. "הטיל טס בגבהים שבהם טסים בדרך-כלל מטוסים והיינו צריכים לדאוג לסגירה אווירית מוחלטת באיזור", מספר סא"ל תדי. הטיל הראשון ששוגר במהלך הניסוי, הוא טיל החץ המבצעי הראשון שנמסר לחיל-האוויר, עליו "חתם" שר הביטחון. "עד הניסוי האחרון, השתמשנו תמיד בטילים חדשים שהגיעו מהמפעל", מסביר סא"ל תדי. "הפעם רצינו לבדוק איך מתפקד טיל מבצעי מהסד"כ, שכבר הזדקן קצת והתיישן".

אם אכן ישוגרו בקרוב טילים לעבר ישראל וטילי החץ ישוגרו ליירטם, מתכוונים בינ"ט לעקוב אחר ביצועי הטילים ולבחון את הבעיות, אם ייווצרו. לצורך המעקב, ייעשה שימוש במערכות השונות הפרוסות בשדה הניסוי של היחידה. "במלחמת המפרץ היו מערכות אופטיות שתיעדו את הסקאדים שנפלו בישראל", אומר סא"ל תדי. "הפעם נרצה להשתמש במכ"מים ובמערכות האופטיקה גם כדי לעקוב אחר טילי החץ. מכ"ם הסוללה, 'אורן ירוק', יתחבר אל מערכות המכ"ם שלנו, יעביר לנו את תמונת השמיים ויאפשר לנו לבצע בשלב מאוחר יותר תיחקור על ביצועי החץ. בשדה הניסויים של רפא"ל יעקבו במקביל אחר מעופם של טילי הסקאד".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:56

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר