22-06-2006, 22:01
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.09.05
הודעות: 5,321
|
|
טוב, כמו שנאמר - השאלות די בסיסיות
עדשות הן הייחוד של מצלמות D/SLR, והן בעלות המשקל, מבחינת מחיר הציוד, בכל העסק של מצלמות רפלקס.
הסיבה שיש עדשות מתחלפות היא שלכל עדשה תפקיד משלה - יש עדשות מאקרו, כמו שהזכרת, ותפקידן לצלם מקרו. תפקיד עדשת טלה הוא לצלם באורך מוקד גדול, או "בזום גדול".
יש עדשות לצילום באורך מוקד קטן, כלומר "בזום קטן".
זכור - כשאתה נכנס לעסק של מצלמות רפלקס, אתה צריך הרבה עדשות כדי לכסות את הטווח. לא מספיק לקנות עדשה אחת, כי אתה תישאר מוגבל מבחינת הטווח. אם אתה חושש שאין לך תקציב לכל העסק של העדשות, ייתכן כי השקעה במצלמת "דמוי מקצועית" מתקדמת, כגון Fuji S9500, תספק אותך כאשר היא מכסה את כל הטווח בעדשה אחת (28-300).
ישנן עדשות שאורך המוקד שלהן קטן מלהכיל את כל פרטי התמונה, ולכן נוצר עיוות של התמונה.
הטווח בו המצלמה מסוגלת לצלם תמונה רחלבה בלי עיוות היא בערך 17 מ"מ או קצת פחות, ויש עדשת 10-20 המעוותת את כל הקרוב לעדשה, או עדשת "פיש-איי" היוצרת את אפקט "עין הדג".
חשוב לציין כי ככל שיש יותר אלמנטים בתוך העדשה, כלומר הזכוכיות והחלקים, יורדת איכות התמונה של העדשה. בנוסף, ככל שהמצלמה מכילה טווח יותר גדול, היא מיכלה יותר אלמנטים. אם נבצע את "כלל המעבר", נדע כי עדשות בעלות טווח גדול יותר הן פחות איכותיות לרוב. למה רוב? כי יש עדשות המציעות איכות תמונה טובה מאוד וזה מפצה על הורדת האיכות. כמובן שעדשות כאלו עולות הרבה יותר, ולכן רצוי לקנות כמה עדשות במקום אחת להכל.
לרוב, כשאתה קונה עדשות חדשות, אתה מתחיל לכסות את הטווח הבינוני - ניתן להתחיל מעדשות הקיט (ראיתי שאתה מתכנן על 50D, אז אני מניח שזו ניקון - למרות שלא הכרתי את המצלמה). יש את עדשת הקיט של D50 המכסה טווח של 18-55 (הכל במ"מ) או את עדשת הקיט של ה-D70, הנקראת 18-70 (היותר ממולצת, אך יותר יקרה)
מקווה שתעשה את הבחירה הנכונה.
אני ממליץ ללמוד עוד על כל העסק של DSLR ועדשות לפני שאתה ולך על המצלמה, להגיע לחנות ולהתנסות וגם מפגשים זה אופציה מעולה לשחק עם מצלמות מכמה סוגים.
בהצלחה, נעם
_____________________________________
בברכה, נעם בריקמן
|