לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-05-2006, 23:13
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,292
Facebook profile
ראמשטיין - אירובטיקה קטלנית

ביום ראשון ה 28.8.1988 בבסיס חיל האוויר האמריקאי ראמשטיין בגרמניה נערכה תצוגה אווירית בה הופיעו 10 מטוסי הצוות האירובטי של חיל האוויר האיטלקי Ferecce Tricolori במטוסי Aermacchi MB-339PAN.
בשלב מסויים נסקו עשרת המטוסים מעלה והתפצלו לשתי חמישיות על מנת לבצע לופים מנוגדים ולהתייצב למעבר חמישייה מול חמישייה בגובה נמוך וקרוב מאד לקהל.
משהו השתבש ומטוס אחד פגע בשני מטוסים שבאו מולו.
שלושתם ניפגעו והתרסקו אל הקרקע כשהמטוס הבודד ניתז הצידה כשהוא בוער והתרסק אל תוך הקהל שישב ממש מתחתיו.
התוצאה למעלה מ 70 הרוגים ומאות פצועים.
הפאניקה של הקהל והצוותים הרפואיים שלא היו ערוכים לאירוע בסדר גודל כזה (כולל בתי חולים באיזור) מין הסתם תרמו לכמות האדירה של הניפגעים.
הוקמה וועדת חקירה שציינה את היום הזה כאבן דרך במפגנים אוויריים בעולם וחלק מהמסקנות שלה היה לדוגמה: יצירת טווחי ביטחון בין הקהל לאזור ההצגה, כמות המטוסים המשתתפים, סוגי דלק, שירותי חירום, נתיבי בהלה וכו'



עשרת המטוסים בנסיקה מעלה מתחילים להתפצל לשתי קבוצות

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


רגע המעבר בגובה נמוך חמישייה מול חמישייה שניה לפני.....
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רגע התאונה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


אחרי התאונה המטוס הבודד מועף אל הקהל שמתחתיו כשהוא בוער.
התמונה מצולמת מתוך הקהל וניתן לראות את גדר הבטיחות, את ארבעת המטוסים האחרים מהמבנה שלו ואת כיוון מסלול ההתרסקות של המטוס

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 19-05-2006, 08:24
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אם זכור לי היטב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ראמשטיין - אירובטיקה קטלנית"

התחקיר קבע שלטייס המטוס הבודד היה חיווי גלגלים שגוי בתוך התא (חיווי שהצביע על פתיחת הגלגלים).

הטייס נאלץ לתפעל את התקלה תוך המשך ביצוע התרגיל. איבוד קשר עיין עם הסביבה בעת התפעול בתוך התא - גרם לו להגיע שלא בגובה שנקבע ולפגוע במטוסי המבנה האחרים.

מסקנות:

א. לא בריא להמשיך ולבצע תוך כדי תפעול תקלות

ב. תרגילים מבצעים מאז במקביל לקהל ובמרחקי ביטחון, שגם במקרה פגיעה - לא יביאו את המטוס להתרסק אל תוך הקהל.

מי מכם שזוכר את הצוות האיטלקי שהופיע בת"א ב-1998 יכול לספר שמדובר בהופעה מרשימה מאד! יש לי עדיין את החוברת של התרגיל שביצעו ואשתדל לסרוק כשאתפנה (ועכשיו זה די תיאורתי)....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:03

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר