09-12-2006, 16:54
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
|
|
קודם כל אני חייב את כל התודות שבעולם לרס"ן י' מפקדת הבטאון ורס"ן ש' טייס ניסוי בכיר במנ"ט (רעם במבנה) שבחרו בי והאמינו שאצליח להוציא צילומים לשביעות רצונם (נכון לעכשיו הם עדיין לא ראו את כל הצילומים – יקבלו אותם מחר בבוקר)
יום כזה בחיים לא הייתי חולם לבקש (היוזמה הייתה מצד החיל, מסתבר שצילומי עשו גלים והדים בחיל האויר בתקופה האחרונה – בזכותו של רס"ן ש' והפרסומים בבטאון), אתגר צילומי/טכני ברמות שלא הכרתי – טיסה בין 400-600 קמ"ש בתא קטן וצפוף,
לא ממש יכול לזוז הרבה מכל הרתמות (כסא ומצנח) מסכת חמצן, מטוס מתמרן , הבטן מתהפכת, שקית ההקאה בהיכון (נשארה יבשה וריקה ), ואחרי כל זה צריך לצלם...
חוויה מדהימה ולא רגילה, לא דומה לבואינג ובטח לא לססנה.
זה טס מהר ומתמרן בצורה לא רגילה אפילו שהוא קטנצ'יק יחסית לאפים.
היינו בערך שעה באויר, המראנו מתל נוף וחברנו לשלישיה
בגובה 7000 רגל מהירות 280 קשר (מעל 500קמ"ש) באזור הנגב הצפוני. המבנה טס בתצורות שונות (ראש חץ, רדיפה וכ"ד) ואני מצלם.
אני בקשר רצוף עם הטיס שלי (רס"ן א' - איש מדהים שהרבה בזכותו היום הזה יזכר כחוויה)
כשאני מנחה אותו/הוא שואל אותי איפה אני רוצה להיות ביחס אליהם (שיקולים של מרחק, כיון השמש זוית צילום וכ"ד) ובנוסף בקשר איתו אני מנחה דרכו את טייסי האפים,
לדוגמא באחת מתצורות המבנה המכונס הזנב של הברק קצת הסתיר לי את הרעם,
אז אני אומר בקשר "רעם מעט אחורה ולמעלה" .
או לכל המבנה " קדימה ולמעלה" כשהם טסו ממש ממש קרוב
אלינו וקצה הכנף של הצוקית נכנסה לפריים והסתירה לי חלק מהמבנה.
החלק הקשה ביותר מבחינתי היה כשהם רצו מספר פריימים עליונים –
כלומר של המבנה מלמעלה(גב המטוסים)
ברמה הטיסתית זה אומר שהם טסים בהחלקה מצד לצד ואנחנו
מעליהם מפילים כנף בהתאמה כדי להביא אותי למצב של אנך
יחסית אליהם, זה לא היה פשוט מבחינתי לביצוע, זה קורה
מאד מהר, לזהות אותם, להכניס אותם אצלי לפריים/לקמפז, לנעול פוקוס,
לחשב חשיפה (השמש הייתה מאד חזקה והייתי צריך לקחת בחשבון
שלא יצאו חלקים של האוירון שרופים)
בניסיון הראשון פספסתי, לא הייתי מוכן להרגשה של הפלת
הכנף המהירה שלנו... ואפילו לא הספקתי ללחוץ על ההדק.
בניסיון השני והשלישי כבר הצלחתי – ויצא טוב
בחלק השני הצפנו לים המלח ועשינו מספר שוטים מעל מצדה והים –
מבחינתי זה היה הכי מהנה... טיסה בגובה ממש נמוך במבנה מכונס -
מדהים...עשינו קצת רעש מעל עין גדי
בסך הכל ברמת הטיסה, זאת הייתה טיסה דיי רגועה,
אני עליתי עם שתי מצלמות ושלוש עדשות וגם בתאים האחוריים של האפים
היו מהנדסים עם הציוד שלהם – כשאני זוכר שאחד מהם מסריט אותי
בוידאו מצלם אותם... אני צריך לתפוס אותו .
וכמובן נשיקות לביז'ו
הנה עוד קצת צילומים, ועיקבו אחר האתר שלי, אפרסם את שאר צילומי המבנה ברגע שאקבל אישור.
http://www.pbase.com/xnir/flight_test_center
מקבל הסברים אחרונים מהטייס רס"ן א'
בדרך למטוס
קשור וסגור בתא לפני ההנעה, בודק ת'מצלמה.
לאחר המראה - פוזות למצלמה
חזרה לאחר נחיתה.
כל זכויות הצילומים שמורים לי ו/או בטאון חיל האויר.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י xnir בתאריך 09-12-2006 בשעה 17:14.
|