06-04-2006, 15:43
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
ליד הרכבת זה טוב.
בימים בהם התחרו בעולם על יכולת הטיסה וצבירת הישיגי טיסה - הציע עיתון צרפתי לאתגר טייסים בטיסה מפאריס לסין.
התברר שזה לא ממש מעשי, ולכן החליטו על יעד חדש - מפאריס לקהיר.
ב-1914 יצאו לדרך מספר טייסים.
ב-28 בדצמבר הגיע הטייס ודרין אל חוף יפו (במקום למקוה ישראל) אך בנחיתה נפגע מטוסו והוא נאלץ לתקנו.
למחרת - החליט שימשיך בטיסה אל קהיר לאורך החוף, ויוותר בשלב זה על הכבוד ולא ינחת בעיר הקודש, אלא יבוא אליה בדרכו חזרה.
יומיים לאחר מכן הגיע לירושלים הטיס המתחרה - ברנייה ונחת בבקעה שבסמוך למושבה הגרמנית בירושלים (ליד תחנת הרכבת התורכית) והיה לטייס הראשון שנחת בעיר...
התורכים לא ממש התלהבו מגלי התיירות האלה - והוציאו הנחייה לפקידי המכס שלא לאפשר מעבר מטוסים וצפלינים ברחבי האימפריה העותמנית....
מנחתים נוספים:
רכס א-טור בסמוך לאוגוסטה ויקטוריה - שימש את הגרמנים
הר הצופים - שימש את צה"ל - אבל כנראה שלא היה בשימוש אינטנסיבי
מג"ש - מנחת גבעת שאול - שרת את ירושלים עד תחילת מלחמת העצמאות - אז היה נתון לאש צלפים מדיר יאסין ןהועבר לגן סאקר של היום (במקום זה עובר היום רח' כנפי נשרים - ומכאן גם שמו).
מרו"מ - "מנחת רוממה ומצלבה" - המנחת שהוקם בגן סאקר...
בנוסף - מנחתי מסוקים בסמוך לכנסת (מנחת אלדר), הדסה ע"כ והרה"צ, מנחת בצמוד למטא"ר ומנחת שהודמם - ליד משרד רוה"מ מול הג'וינט (כיום רחבת הפגנות).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 06-04-2006 בשעה 16:03.
|