25-01-2006, 12:57
|
|
|
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
|
|
להיפך!
תצורה של 2 מושבים הייתה נפוצה בעבר- טייס וקצין מכ"מ באף-14, טייס ומפעיל מערכות חימוש בסטרייק איגל, כנ"ל לגבי מטוס תקיפה כמו F-111, A-6, F-105 וכו'. מאפיינים דומים קיימים גם בצד המזרחי, אשר עד היום מתקשים לייצר מטוס בעל יכולת תקיפה סבירה עם מושב אחד (סדרת Su-30 הדו-מושבית, Su-34 ועוד רבים וטובים).
הסיבה לכך היא כמות המידע, אחראיות והפעולות הרבות שיש לבצע.
בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי מגמה- היכולות הטכנלוגיות של מטוס גדלו עד כדי כך שכעת טייס אחד+מערכות ממוחשבות יכול לעשות מה שפעם נדרשו 2 טייסים+מערכות ממוחשבות (ישנות יותר) לביצוע.
דוגמאות- F-16CJ (גרסא לתקיפת הגנות אוויריות-"ווילד וויזל"), שלמרות שכולל גם תפקיד תקיפה ול"א הוא בעל טייס אחד (קודמיו בתפקיד-F-100F, F-105, F-4G, ו A-6 היו דו-מושביים). האף-35 גם הוא מתוכנן להיות חד מושבי, וגם האף-22 כמו שהזכרת.
בעוד שלאף-15 ואף-16 קיימות גם גרסאות דו-מושביות (בחלקן לצורך הדרכה, אבל לא רק), באף-22 ואף-35 בכלל לא מתוכננות (באופן רציני, כיום) גרסאות כאלה.
נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 25-01-2006 בשעה 13:13.
|